Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant EAx 97'- wymiana tylnej belki zawieszenia
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-07-2012, 17:33   Galant EAx 97'- wymiana tylnej belki zawieszenia

Z tyłu postanowiłem wymienić całą belkę, wymienić uszkodzone tuleje wahaczy na poliuretanowe. Tylko nie wiem jak się zabrać za wymontowywanie tej belki. Śruby(nakrętki) są mocno skorodowane, boję się że mogą pęknąć i że nie da się ich odkręcić.

Wszystkie wahacze, to sprawa jasna i tu nie problemu. Pamiętam także o czujniku ABS-u, śrubie mimośrodowej i o tym by jechać po wszystkim na ustawienie geometrii.

Czy te szpilki, nakrętki które mocują belkę są wymienne? Właściwie czy to są szpilki, przyspawane na stałe czy wymienne? Co jeśli pękną lub gdy nie da się ich odkręcić?

Ma ktoś z tym doświadczenie i czy mógłby coś poradzić?
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-07-2012, 19:59   

arturj123 napisał/a:
Śruby(nakrętki) są mocno skorodowane, boję się że mogą pęknąć i że nie da się ich odkręcić.

Najlepiej jak zaczynasz odkręcać to ruchem lewo- prawo-lewo -prawo az do całkowitego odkręcenia takim sposobem nie zerwiesz śruby dobrze jest jakimś dobrym środkiem spryskać
arturj123 napisał/a:
Czy te szpilki, nakrętki które mocują belkę są wymienne?

przeważnie nakrętki- gwint są w karoserji czasem mogą się obracać wtedy jest problem śrubę mocującą zawsze można wymienić na nową odpowiedni gwint i skok , ja zawsze składam na smar miedziowy i niema takiego problemu z odkręceniem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-07-2012, 20:07   

To pierwsze co zrobię to zaopatrzę się w dobry odrdzewiacz, a nawet na samym początku szczotka na wiertarkę i coś tam zawsze wyskrobie.

Gdybym wcześniej to odkręcał, to też bym smarował smarem miedzianym :)

Tylko czy to jest szpilka (gwint wkręcany w podłogę lub przymocowana na stałe) czy jakaś śruba, że z drugiej strony łepek.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-07-2012, 23:28   

Szpilka w korytku tulejowana w podłużnicy - kontrująca w korytku, przy mocnej korozji na gwincie potrafi się obrócić i wtedy ratuje przewiercenie podłużnicy i spawnięcie śruby.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-07-2012, 00:06   

Lepiej próbować odkręcić, a czuje że obrobią się pewnie łby, czy lepiej od razu spróbować w jakimś warsztacie?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-07-2012, 00:18   

Loteria, dobre klucze i dobre podejście to możliwe że dasz rade.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-07-2012, 00:32   

klucze Yato, całkiem niezłe, ale korozja masakryczna. Może jutro jakieś zdjęcie dodam jak to wygląda.

[ Dodano: 24-07-2012, 19:41 ]
Wyczyściłem najpierw szczotką drucianą na wiertarce, potem wd40, jakiś inny specyfik wurtha, potem odrdzewiacz wurtha, płyn hamulcowy i tak dwa razy i śmiem twierdzić że zaczyna to wyglądać tak jakby dało się odkręcić:) jeszcze raz cała seria odrdzewiaczy i próba generalna
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-07-2012, 00:27   

Niech Bóg ma Cię w swojej opiece :wink:
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-07-2012, 10:56   

Wszystkie nakrętki odkręcone siłą ludzkich mięśni :mrgreen: Teraz to już tylko z górki :)
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-07-2012, 15:13   

arturj123 napisał/a:
Wszystkie nakrętki odkręcone siłą ludzkich mięśni Teraz to już tylko z górki

I po problemie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.