Galant EAx 97'- wymiana tylnej belki zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-07-2012, 17:33 Galant EAx 97'- wymiana tylnej belki zawieszenia
|
|
|
Z tyłu postanowiłem wymienić całą belkę, wymienić uszkodzone tuleje wahaczy na poliuretanowe. Tylko nie wiem jak się zabrać za wymontowywanie tej belki. Śruby(nakrętki) są mocno skorodowane, boję się że mogą pęknąć i że nie da się ich odkręcić.
Wszystkie wahacze, to sprawa jasna i tu nie problemu. Pamiętam także o czujniku ABS-u, śrubie mimośrodowej i o tym by jechać po wszystkim na ustawienie geometrii.
Czy te szpilki, nakrętki które mocują belkę są wymienne? Właściwie czy to są szpilki, przyspawane na stałe czy wymienne? Co jeśli pękną lub gdy nie da się ich odkręcić?
Ma ktoś z tym doświadczenie i czy mógłby coś poradzić? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-07-2012, 19:59
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Śruby(nakrętki) są mocno skorodowane, boję się że mogą pęknąć i że nie da się ich odkręcić. |
Najlepiej jak zaczynasz odkręcać to ruchem lewo- prawo-lewo -prawo az do całkowitego odkręcenia takim sposobem nie zerwiesz śruby dobrze jest jakimś dobrym środkiem spryskać
arturj123 napisał/a: | Czy te szpilki, nakrętki które mocują belkę są wymienne? |
przeważnie nakrętki- gwint są w karoserji czasem mogą się obracać wtedy jest problem śrubę mocującą zawsze można wymienić na nową odpowiedni gwint i skok , ja zawsze składam na smar miedziowy i niema takiego problemu z odkręceniem |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:07
|
|
|
To pierwsze co zrobię to zaopatrzę się w dobry odrdzewiacz, a nawet na samym początku szczotka na wiertarkę i coś tam zawsze wyskrobie.
Gdybym wcześniej to odkręcał, to też bym smarował smarem miedzianym
Tylko czy to jest szpilka (gwint wkręcany w podłogę lub przymocowana na stałe) czy jakaś śruba, że z drugiej strony łepek. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-07-2012, 23:28
|
|
|
Szpilka w korytku tulejowana w podłużnicy - kontrująca w korytku, przy mocnej korozji na gwincie potrafi się obrócić i wtedy ratuje przewiercenie podłużnicy i spawnięcie śruby. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-07-2012, 00:06
|
|
|
Lepiej próbować odkręcić, a czuje że obrobią się pewnie łby, czy lepiej od razu spróbować w jakimś warsztacie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-07-2012, 00:18
|
|
|
Loteria, dobre klucze i dobre podejście to możliwe że dasz rade. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-07-2012, 00:32
|
|
|
klucze Yato, całkiem niezłe, ale korozja masakryczna. Może jutro jakieś zdjęcie dodam jak to wygląda.
[ Dodano: 24-07-2012, 19:41 ]
Wyczyściłem najpierw szczotką drucianą na wiertarce, potem wd40, jakiś inny specyfik wurtha, potem odrdzewiacz wurtha, płyn hamulcowy i tak dwa razy i śmiem twierdzić że zaczyna to wyglądać tak jakby dało się odkręcić:) jeszcze raz cała seria odrdzewiaczy i próba generalna |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-07-2012, 00:27
|
|
|
Niech Bóg ma Cię w swojej opiece |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-07-2012, 10:56
|
|
|
Wszystkie nakrętki odkręcone siłą ludzkich mięśni Teraz to już tylko z górki |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 26-07-2012, 15:13
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Wszystkie nakrętki odkręcone siłą ludzkich mięśni Teraz to już tylko z górki |
I po problemie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|