Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty
Autor Wiadomość
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-05-2010, 13:53   Wolne obroty

Witam gdzie mozna znalezc ustawianie wolnych oborotw w colcie Cj0. Kiedys znalazlem ale teraz linki wysgasly(bylby na mitsubishi-grafix) jesli moge o instrukcje. Pozdrawiam
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-05-2010, 14:24   

W dziale download jest service manual, tam znajdziesz odpowiedz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2010, 14:39   

http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html

"17.01.2007 - w dziale technicznym przybył opis regulacji wolnych obrotów silników 4G13, 4G92/93"
 
 
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-05-2010, 15:15   

"Przykładowo złącze to nie występuje w silnikach 4G13 po 1996 roku (np. Colt CJx) -" idac za strona krzyzaka...czyli w coclie 1997 jakiego mam nie ma tej wtyczki i nie moge sam ustawic obrotow??
 
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2010, 10:15   

Ja mam CJ1A i mam tą wtyczkę. Najlepiej sprawdzić ;)
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-05-2010, 10:53   

U nas w CJ1A z 98 też jest :-) więc
dlamer napisał/a:
Najlepiej sprawdzić
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-05-2010, 15:15   

Wiec tak po koleji zapoznalem sie ze strona krzyzaka dot regulacji wolnych obrotow. Troche incnzaje wyglada to w moim colcie wiec wkleje zdjecia ni jak ktos bedzie tak mily pozaznaczac mi takimi samymi oznaczeniami jak na stornie krzyzaka gdzie jest co:)

Po pierwsze to to cos na zdjeciach to zlacze ktore nalezy zmasowac?:


Oraz tutaj daje zdjecia silnika prosze o zaznaczenie bo chce to zrobic sam a kompletnie inaczej to wyglada na stornie krzyzaka(pewnie tam jest CAO)







Z gory dziekuje za trud.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-05-2010, 16:21   

czapelka napisał/a:
Po pierwsze to to cos na zdjeciach to zlacze ktore nalezy zmasowac?:
Tak jest.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2010, 18:37   

A reszty rzeczy które Cię interesują na zdjęciach nie ma.

Musisz skupić się na przepustnicy, przepustnica znajduje się w prawym górnym rogu ostatniego zdjęcia - do niej dochodzi linka gazu widoczna na tym zdjęciu.


Przepustnica w twoim CJ jest (chyba) identyczna jak w CA0 z tą różnicą że w CAO jest odwrotnie zamontowana.

TPS/IPS znajduje się "z tyłu" przepustnicy - patrząc od przodu na silnik - a więc tuż przy ścianie grodziowej.

Śróbki która blokuje położenie zamkniętej przepustnicy (a która znajduje się przy tym czarnym trzpieniu na którym jest nawinięta linka gazu) osobiście proponuję nie regulować. Jeżeli nikt tak wcześniej nie grzebał to raczej wszystko jest ok.
 
 
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-05-2010, 18:46   

Bo na dniach chce sobie zrobic czyszczenie przepustnicy, bo cos moj misiek nie jest zywy...czuje spadek mocy...i z tego co wyczytalem to trzeba obroty wyregulowac dlatego pytam. a jest mozliwosc ze komputer sam zaadeptuje nowe obroty i sprowadzi je do wolnych po pewnym czasie?

Oraz pytanie czy konieczna jest regulacja tps,ips, po czyszczeniu przepustnicy? Czy wystarczy podpiac sie pod zlacze masowe i regulowac jedna srubka glowna obroty? Oczywiscie jesli wszystko wczesniej gralo:)
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-05-2010, 16:53   

czapelka napisał/a:
czy konieczna jest regulacja tps,ips, po czyszczeniu przepustnicy?

Z tego co pamiętam to było na stronie napisanie że wykonanie 1-wszej czynności (czyszczenia) obliguje do wykonania kolejnych tj reg obrotów. Nie koniecznie reg IPS/TPS
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 16-04-2011, 12:42   

witam akurat jestem po czyszczeniu przepustnicy i poza odłączeniem akumulatora,nie dotykałem nie kręciłem żadną śrubką,po podłączeniu akumulatora i odpaleniu pochodził kilka minut nawet nie czekałem na załączenie wentylatora ,po zgaszeniu i ponownym odpaleniu
obroty stoją idealnie,przed czyszczeniem potrafiły zejść do 500-400 a nawet kilka razy zgasł.
 
 
k777 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-06-2012, 10:50   

Koleżanki & Koledzy,

Czy złącze ustawiania zapłonu występuje tylko przy ścianie grodziowej silnika??

mam colta z 2003r i nie mogę go odszukać (wiem Krzyżak pisał, że go nie ma). czytałem wasze posty i widzę że niektórzy je mają...zna ktoś może ogólną zasadę do którego roku ono występowało?
 
 
mastertoja 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 34
Skąd: Wrocław ( Wroclove )
Wysłany: 24-07-2012, 14:38   

Tak wystepują tylko przy sciance grodziowej...
_________________

 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-07-2012, 14:53   

k777, W 2000 r. zmieniły się silniki, jeżeli masz nowszy 82KM to nie będzie tego złącza

Cytując
"Przykładowo złącze to nie występuje w silnikach 4G13 po 1996 roku (np. Colt CJx)"
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html

To jest błąd, w silnikach 4g13 1996-2000 bodajże do wrzesnia (?) jak najbardziej występuje to złącze, a silnik wymaga ręcznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.