Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 24-07-2012, 19:22   

W niedziele skoczyłem do Wierchomli, pojechałem oczywiście na noc, bo tak lubię, powrót w poniedziałek w nocy, to co zrobił Gal przechodzi wszelkie pojęcie, w Wierchomli wyzerowałem ekran tripa, przy wjeździe na autostradę w Szarowie (DK 87, 75 i 4) spalanie wyglądało tak:


oczywiście spalanie LPG, warunki do bicia rekordu prawie optymalne, ruch prawie zerowy (wyprzedziłem może z 15 aut) jechałem sam, pustym autem. Średnia na całej butli to 9.5l/100km

Droga trochę górzysta i kręta, do tego trzeba było przejechać cały Nowy Sącz (przez Rynek) dlatego V średnie słabe.

Szybka kalkulacja: 8.9lx2.79zł/l=24.83zł tyle kosztowało mnie przejechanie 100km, tym samym 15-sto letni sedan segmentu D o masie 1,5t z dwu i pół litrową V6-tką pod maską na trasie jest ekonomiczniejszy od pierdzikółka typu VW Polo 1.4TDI Bluemotion :) jak tu nie kochać tego auta? :)

Dzisiaj nudny dzień w pracy, więc można popracować przy Galu, robię porządki pod maską, wczoraj zaopatrzyłem się w Plack'a "czysty silnik" (bo tylko to było w Tesco) ale szczerze to nie zdaje egzaminu, prace idą powoli i topornie. Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.

Aha no i podczas czyszczenia odkryłem jaki mam reduktor, napisane jest na nim KME RED, wygooglałem, że to SILVER tylko jak rozpoznać FZ8 od zwykłego? Zapewne najprościej byłoby wziąć suwmiarkę i zmierzyć miedź ale takowej nie mam. Papiery od gazu też się gdzieś zapodziały..
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2012, 21:02   

sveno napisał/a:
Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.



Kup "Akra" od K2. Popsikaj jak jest zimny, zostaw na chwile i potem karcherem walisz a potem sprezonym powietrzem osuszasz...
Albo podjedz na myjnie i daj te 20 zyla za umycie silnika :]
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-07-2012, 21:16   

sveno napisał/a:
Szybka kalkulacja: 8.9lx2.79zł/l=24.83zł tyle kosztowało mnie przejechanie 100km, tym samym 15-sto letni sedan segmentu D o masie 1,5t z dwu i pół litrową V6-tką pod maską na trasie jest ekonomiczniejszy od pierdzikółka typu VW Polo 1.4TDI Bluemotion jak tu nie kochać tego auta?


Cały czas wam to powtarzam :P :)
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 24-07-2012, 21:29   

Torp12 napisał/a:
Albo podjedz na myjnie i daj te 20 zyla za umycie silnika :]
dziękuje postoje :) a poważnie to mam czas i wole to zrobić ręcznie i kompleksowo, a nie uśmiechają mi się problemy z układem zapłonowym i ogólnie elektryką, tak jak mieli niektórzy na forum :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

Ostatnio zmieniony przez sveno 24-07-2012, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-07-2012, 22:04   

sveno ja obstawiam że masz dokładnie taki reduktor jak miałem ja - bo obrabia ten silnik czyli zwykły KME SILVER.
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-07-2012, 22:07   

sveno napisał/a:
Dzisiaj nudny dzień w pracy, więc można popracować przy Galu, robię porządki pod maską, wczoraj zaopatrzyłem się w Plack'a "czysty silnik" (bo tylko to było w Tesco) ale szczerze to nie zdaje egzaminu, prace idą powoli i topornie. Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.


Osobiscie uzywam takie środka , ale najlepiej do tego ciepła woda , nic mu sie nie oprze :wink:

http://allegro.pl/ultramy...2451029603.html
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 25-07-2012, 10:18   

Torp12 napisał/a:
"Akra" od K2


Przyzwoity środek, jak miałem corsę to go użyłem i byłem zadowolony z efektu.

sveno Twój Gal wygląda coraz lepiej, tak trzymaj :thumbright:
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-07-2012, 10:29   

sveno napisał/a:
Aha no i podczas czyszczenia odkryłem jaki mam reduktor, napisane jest na nim KME RED, wygooglałem, że to SILVER tylko jak rozpoznać FZ8 od zwykłego?


Niekoniecznie. Są red gold i silver. Miedź można poznać na oko. 8mm jest sporo grubsza ;)

szklarz napisał/a:
bo obrabia ten silnik czyli zwykły KME SILVER.


Ja bym tego tak nie nazwał, ale do spokojnej jazdy wystarcza :)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 25-07-2012, 10:36   

ale rekińczyk kuleje na gazie przy odcince, czyli nic mocnego tak nie ma pewnie
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-07-2012, 10:42   

To pewnie Silver. Brakuje mu niestety ciśnienia. Generalnie do V6 w galu jest mały wybór opcji jeśli ma to działać jak powinno.

Moc nie jest ogromna, wolnossący, a mimo wszystko zapotrzebowanie za duże dla popularnych reduktorów takich jak Zavoli S/N, KME Silver, AC R01 (choć ten podobno na styk daje radę). Te 3 reduktory gazownicy lubią najbardziej i wrzucają gdzie się tylko da.
Gold daje radę ciśnieniowo, choć termika mogłaby być lepsza, ale w tej kategorii jest jeszcze tylko Scorpion GT, a ten z kolei jest bardzo awaryjny. W Goldzie też zdarzają się wpadki, ale rzadziej...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 25-07-2012, 10:50   

Owczar napisał/a:
AC R01 (choć ten podobno na styk daje radę)


kolega z pracy wrzucił to do Saaba 250 KM na Turbinie
i zielone Hanki

twierdzi, że to działa, choć to bajkopisarz
ale z tego co piszesz raczej nie powinno
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-07-2012, 11:07   

Ludzie różne rzeczy mówią i piszą :) Tak jak to, że przy dynamicznej jeździe im mało palą V6 ;) Ja chodzę szukam, kombinuję, a to wynika z różnych definicji dynamicznej jazdy. Narzeczona ostatnio miała spalanie koło 8l/100. A mi jak palił tak pali :)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 25-07-2012, 11:23   

Owczar napisał/a:
a to wynika z różnych definicji dynamicznej jazdy.


dokładnie

to co u Ciebie dynamiczna jazda, to u mnie juz pewnie pałowanie
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 25-07-2012, 14:56   

Owczar napisał/a:
Ja bym tego tak nie nazwał, ale do spokojnej jazdy wystarcza :)


No z tym się zgodzę. Mi często zdarzało się lecieć do odcinki przy wyprzedzaniu i gazu nie odcinało, za to wspomagał się prawdopodobnie PB (podejrzewam że u sveno jest dokładnie to samo) dzięki czemu reduktor dawał radę. Ale ogólnie nie narzekałem na niego. Choć na samym gazie pewnie nie dało by rady obrobić przy tym reduktorze. A skoro sveno ma zwykłe Valteki wtryski to nie sądzę żeby gaziarz pokusił się o lepszy reduktor niż KME SILVER.
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 25-07-2012, 21:35   

dokładnie reduktor trochę nie wyrabia, jak odbierałem go po gazowaniu na jezdzie testowej pociągnąłem go do odcinki na 2 biegu i gazu brakło :) gaziarz coś przestawił i teraz wiem ze podpiera się benzynką. Nie przeszkadza mi to za bardzo.

Dzisiaj Galant dostał niespodziewanego moda:



miał być czarny połysk, a jest czarny karbon, mi się bardzo podoba, podziękowania dla szwagra, bo to jego pomysł i folia :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.