Zamknięty przez: mkm 30-10-2016, 22:03 |
Jak wino... |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 24-07-2012, 19:22
|
|
|
W niedziele skoczyłem do Wierchomli, pojechałem oczywiście na noc, bo tak lubię, powrót w poniedziałek w nocy, to co zrobił Gal przechodzi wszelkie pojęcie, w Wierchomli wyzerowałem ekran tripa, przy wjeździe na autostradę w Szarowie (DK 87, 75 i 4) spalanie wyglądało tak:
oczywiście spalanie LPG, warunki do bicia rekordu prawie optymalne, ruch prawie zerowy (wyprzedziłem może z 15 aut) jechałem sam, pustym autem. Średnia na całej butli to 9.5l/100km
Droga trochę górzysta i kręta, do tego trzeba było przejechać cały Nowy Sącz (przez Rynek) dlatego V średnie słabe.
Szybka kalkulacja: 8.9lx2.79zł/l=24.83zł tyle kosztowało mnie przejechanie 100km, tym samym 15-sto letni sedan segmentu D o masie 1,5t z dwu i pół litrową V6-tką pod maską na trasie jest ekonomiczniejszy od pierdzikółka typu VW Polo 1.4TDI Bluemotion jak tu nie kochać tego auta?
Dzisiaj nudny dzień w pracy, więc można popracować przy Galu, robię porządki pod maską, wczoraj zaopatrzyłem się w Plack'a "czysty silnik" (bo tylko to było w Tesco) ale szczerze to nie zdaje egzaminu, prace idą powoli i topornie. Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.
Aha no i podczas czyszczenia odkryłem jaki mam reduktor, napisane jest na nim KME RED, wygooglałem, że to SILVER tylko jak rozpoznać FZ8 od zwykłego? Zapewne najprościej byłoby wziąć suwmiarkę i zmierzyć miedź ale takowej nie mam. Papiery od gazu też się gdzieś zapodziały.. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-07-2012, 21:02
|
|
|
sveno napisał/a: | Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.
|
Kup "Akra" od K2. Popsikaj jak jest zimny, zostaw na chwile i potem karcherem walisz a potem sprezonym powietrzem osuszasz...
Albo podjedz na myjnie i daj te 20 zyla za umycie silnika :] |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-07-2012, 21:16
|
|
|
sveno napisał/a: | Szybka kalkulacja: 8.9lx2.79zł/l=24.83zł tyle kosztowało mnie przejechanie 100km, tym samym 15-sto letni sedan segmentu D o masie 1,5t z dwu i pół litrową V6-tką pod maską na trasie jest ekonomiczniejszy od pierdzikółka typu VW Polo 1.4TDI Bluemotion jak tu nie kochać tego auta? |
Cały czas wam to powtarzam |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 24-07-2012, 21:29
|
|
|
Torp12 napisał/a: | Albo podjedz na myjnie i daj te 20 zyla za umycie silnika :] | dziękuje postoje a poważnie to mam czas i wole to zrobić ręcznie i kompleksowo, a nie uśmiechają mi się problemy z układem zapłonowym i ogólnie elektryką, tak jak mieli niektórzy na forum |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
Ostatnio zmieniony przez sveno 24-07-2012, 22:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szklarz
Mitsumaniak
Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 142 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 24-07-2012, 22:04
|
|
|
sveno ja obstawiam że masz dokładnie taki reduktor jak miałem ja - bo obrabia ten silnik czyli zwykły KME SILVER. |
_________________ To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.
1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-07-2012, 22:07
|
|
|
sveno napisał/a: | Dzisiaj nudny dzień w pracy, więc można popracować przy Galu, robię porządki pod maską, wczoraj zaopatrzyłem się w Plack'a "czysty silnik" (bo tylko to było w Tesco) ale szczerze to nie zdaje egzaminu, prace idą powoli i topornie. Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić. |
Osobiscie uzywam takie środka , ale najlepiej do tego ciepła woda , nic mu sie nie oprze
http://allegro.pl/ultramy...2451029603.html |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 25-07-2012, 10:18
|
|
|
Torp12 napisał/a: | "Akra" od K2 |
Przyzwoity środek, jak miałem corsę to go użyłem i byłem zadowolony z efektu.
sveno Twój Gal wygląda coraz lepiej, tak trzymaj |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-07-2012, 10:29
|
|
|
sveno napisał/a: | Aha no i podczas czyszczenia odkryłem jaki mam reduktor, napisane jest na nim KME RED, wygooglałem, że to SILVER tylko jak rozpoznać FZ8 od zwykłego? |
Niekoniecznie. Są red gold i silver. Miedź można poznać na oko. 8mm jest sporo grubsza
szklarz napisał/a: | bo obrabia ten silnik czyli zwykły KME SILVER. |
Ja bym tego tak nie nazwał, ale do spokojnej jazdy wystarcza |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-07-2012, 10:42
|
|
|
To pewnie Silver. Brakuje mu niestety ciśnienia. Generalnie do V6 w galu jest mały wybór opcji jeśli ma to działać jak powinno.
Moc nie jest ogromna, wolnossący, a mimo wszystko zapotrzebowanie za duże dla popularnych reduktorów takich jak Zavoli S/N, KME Silver, AC R01 (choć ten podobno na styk daje radę). Te 3 reduktory gazownicy lubią najbardziej i wrzucają gdzie się tylko da.
Gold daje radę ciśnieniowo, choć termika mogłaby być lepsza, ale w tej kategorii jest jeszcze tylko Scorpion GT, a ten z kolei jest bardzo awaryjny. W Goldzie też zdarzają się wpadki, ale rzadziej... |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-07-2012, 11:07
|
|
|
Ludzie różne rzeczy mówią i piszą Tak jak to, że przy dynamicznej jeździe im mało palą V6 Ja chodzę szukam, kombinuję, a to wynika z różnych definicji dynamicznej jazdy. Narzeczona ostatnio miała spalanie koło 8l/100. A mi jak palił tak pali |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
szklarz
Mitsumaniak
Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 142 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 25-07-2012, 14:56
|
|
|
Owczar napisał/a: | Ja bym tego tak nie nazwał, ale do spokojnej jazdy wystarcza |
No z tym się zgodzę. Mi często zdarzało się lecieć do odcinki przy wyprzedzaniu i gazu nie odcinało, za to wspomagał się prawdopodobnie PB (podejrzewam że u sveno jest dokładnie to samo) dzięki czemu reduktor dawał radę. Ale ogólnie nie narzekałem na niego. Choć na samym gazie pewnie nie dało by rady obrobić przy tym reduktorze. A skoro sveno ma zwykłe Valteki wtryski to nie sądzę żeby gaziarz pokusił się o lepszy reduktor niż KME SILVER. |
_________________ To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.
1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A... |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 25-07-2012, 21:35
|
|
|
dokładnie reduktor trochę nie wyrabia, jak odbierałem go po gazowaniu na jezdzie testowej pociągnąłem go do odcinki na 2 biegu i gazu brakło gaziarz coś przestawił i teraz wiem ze podpiera się benzynką. Nie przeszkadza mi to za bardzo.
Dzisiaj Galant dostał niespodziewanego moda:
miał być czarny połysk, a jest czarny karbon, mi się bardzo podoba, podziękowania dla szwagra, bo to jego pomysł i folia |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|