[II 2.0 DID] stały spadek mocy max prękość 165/170 kmh |
Autor |
Wiadomość |
wronusek1
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 02-08-2012, 18:08 [II 2.0 DID] stały spadek mocy max prękość 165/170 kmh
|
|
|
Witam może ktoś spotkał się z taka przypadlością która polega na zmniejszonej mocy objawiającej się STAŁYM spadkiem predkości max do 165/170 km h (pod b długim rozpedzaniu) generalnie objaw jest stały "specjalista: TDI odesła mnie na tuning ale uważam ze to beznadziejny pomysł nie tuninguje się auta ktoremu cos dolega.
Outlander przebieg 75 tys po wymianie filtrów pow. i paliwa po przeglądzie.
Jednokrotnie wystapił sadek mocy jadac z przyczepą ja mu na gaz a on ....( na ten temat poczytałem na forum).
dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-08-2012, 19:59
|
|
|
Na tuning warto pojechać - zdiagnozować usterkę na hamowni. Będzie wiadomo jakie ciśnienie daje turbina, przy jakich obrotach. Mogą zacinać się kierowniczki w turbinie i nie daje pełnego doładowania |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
wronusek1
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 02-08-2012, 23:41
|
|
|
rezon napisał/a: | Na tuning warto pojechać - zdiagnozować usterkę na hamowni. Będzie wiadomo jakie ciśnienie daje turbina, przy jakich obrotach. Mogą zacinać się kierowniczki w turbinie i nie daje pełnego doładowania |
Dzięki za pomoc musze poszukać speca od turbo |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-08-2012, 06:43
|
|
|
A jak wyłączysz na chwilę motor i zapalisz ponownie problem ustępuje ? |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
wronusek1
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 03-08-2012, 09:09
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | A jak wyłączysz na chwilę motor i zapalisz ponownie problem ustępuje ? |
Witam nie, jest to stała sprawa "odkryłem" to jakieś 0,5 roku temu gdy otworzyli S2 generalnie jeżdzę b spokojnie dzieci ... "auto rodzinne" jedyna naprawa w tym aucie to wymiana przepustnicy. Potem nastąpił dwa tygodnie temu spadek mocy przy b dyżym obciążeniu przyczepa camp. mechanik wyregulował turbo informując że za duże ciśnienie. Pojechałem na trasą co by to sprawdzić .... mandat 300 PLN a i tak nic z tego, wymiana filta oleju bo może h... paliwo, na trasę obeszło się bez mandatu ale max V 165 wyłączenie silnika nic nie daje. |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-08-2012, 09:32 Prędkość maksymalna
|
|
|
A tak z innej beczki - prędkość maksymalna Outka z tym silnikiem wynosi (o ile pamiętam) w okolicy 180 km/h, kilka razy jechałem nim koło 170 ale ten samochód tak czy inaczej nie nadaje się do jazdy z taką prędkością (zawieszenie, słabe hamulce no i HAŁAS). Może więc nie warto tak bardzo walczyć o te dodatkowe 5 km/h prędkości maksymalnej?
bonito |
|
|
|
 |
wronusek1
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 03-08-2012, 09:41 Re: Prędkość maksymalna
|
|
|
bonito napisał/a: | A tak z innej beczki - prędkość maksymalna Outka z tym silnikiem wynosi (o ile pamiętam) w okolicy 180 km/h, kilka razy jechałem nim koło 170 ale ten samochód tak czy inaczej nie nadaje się do jazdy z taką prędkością (zawieszenie, słabe hamulce no i HAŁAS). Może więc nie warto tak bardzo walczyć o te dodatkowe 5 km/h prędkości maksymalnej?
bonito |
Witam masz rację dlatego teraz dopiero to "odkryłem" nigdy tak nie jeźdzę wg danych V max jest 187 km h ale o ile dobrze myślę dwa podstawowe parametry: moment(przyśpieszenie) i prędkość max (moc) to "wskażniki" sprawnego auta jeśli poci się do 165 to znaczy ze coś w nim, jest nie tak a w najbliśzym czasie zapina przyczepę i jadę w objazd prawie 4 tyś km wole jechać sprawnym autem. |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-08-2012, 11:05
|
|
|
W sumie to racja, ale silnik silnikowi nierówny (niektóre mają "bonus" od fabryki i są mocniejsze, inne słabsze niż moc nominalna i wcale nie musi to oznaczać awarii). Wcześniej ktoś już słusznie zaproponował wizytę na hamowni - myślę że uzyskasz dużo informacji na temat silnika.
bonito |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-08-2012, 11:18
|
|
|
hej - 100% coś jest nie tak! - w najbliższej rodzinie mamy 4 samochody - każdy leci tyle ile fabryka dała - czyli katalogowo Lancer -200, Ceed -200, Rio - 190, Panda -160.
Pozdrowienia! |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
wronusek1
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 03-08-2012, 12:35
|
|
|
Dzięki za info
Generalnie skłaniam się do nieprawidłowego działania turbo związanego z zacinaniem łopatek wtedy auto nie ma odpowiedniej ilości powietrza może ktoś zna fajny zakład w okolicach wawy a może ktoś stosował czyścidełka Wynnsa? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 03-08-2012, 12:39
|
|
|
wronusek1 napisał/a: | generalnie jeżdzę b spokojnie dzieci ... "auto rodzinne" | no i masz przyczynę zacinających się kierowniczek turbiny. szczególnie przy spokojnej jeździe osadza się sadza na kierowniczkach i jak jej się trochę nazbiera to zaczynają się zacinać. Środkiem zapobiegawczym jest ich ruszanie - czyli używanie pełnego zakresu przepustnicy . Niestety jak już zaczną się zacinać, to trzeba jechać i je przeczyścić, zanim zatną się na dobre i nic ich nie ruszy. Są już podobno jakieś chemiczne metody czyszczenia bez rozbierania, ale nie wiem za wiele o ich skuteczności i trwałości efektu. Na początek możesz kupić dodatek Castrola do diesla za 35zł, wlać dwie nakrętki do baku i po nagrzaniu silnika próbować przejechać się np. na trzecim biegu gaz do dechy, puścić i hamować silnikiem. I tak kilkadziesiąt km..... Może je coś ruszy... Ale jak turbina daje już wyraźne objawy to może być mało skuteczna metoda.
Ciesz się, że nie masz nowoczesnego diesla - miałbyś już pewnie do wymiany filtr dpf. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-08-2012, 14:25
|
|
|
Trzeba też sprawdzić drożność wszystkich odm i podciśnień - zapchane potrafią skutecznie zabić moc. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-08-2012, 21:10
|
|
|
Sprawdź również przepływkę. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 04-08-2012, 08:33
|
|
|
Nie wydaje mi się żeby była to turbina, jeżeli by tak było tracił byś moc całkowicie. i objaw byłby taki ze ty mu w gaz a on stoi i nie przyspiesza nawet 1 km/h wręcz zwalnia.
A jeżeli motor działa bez zarzutu a przeszkadza Ci tylko ta prędkość to myślę że szukasz dziury w całym. równie dobrze może być uszkodzony licznik który w górnym zakresie pokazuje 165 km/h a nie 175 km/h. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-08-2012, 10:44
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Sprawdź również przepływkę. | Mnie przeplywomierz padl przy 90 tys km, ale wtedy od razu wyskoczyl mi tryb serwisowy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|