Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Dziwne stukanie podczas zmiany biegu
Autor Wiadomość
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 03-08-2009, 15:14   [EAxx] Dziwne stukanie podczas zmiany biegu

Witam, mam mały problem, od dwóch dni przy zmianie biegów, przy niskich obrotach mam dziwne stukanie, nie mogę zlokalizować co to dokładnie i gdzie, może jakieś sugestie, może tłumik środkowy albo jakieś tuleje czy coś, no nie mam zielonego pojęcia
Ostatnio zmieniony przez Owczar 20-11-2010, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-08-2009, 15:30   

Rozumiem, że stuka Ci coś gdyz zmienisz bieg na wyższy przy niskich obrotach? Jaki to zakres i w jaki sposób objawia się stukanie? Jaka częstotliwość, czy nasila się z wraz z dodaniem gazu? Opisz szerzej swój problem.
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 03-08-2009, 16:47   

tak te "stukanie" następuje podczas zmiany biegów, hmm... bardziej bym powiedział, że odgłos jest zbliżony do trzasku, i znika zaraz, ze zmiany z 4 na 5 nie słychać nic, więc raczej skrzynia odpada....słyszalne natomiast jest przy niskich obrotach w granicach 1,1-1,2tyś na różnych biegach, nie wiem, może coś przy zawieszeniu, nie mam pojęcia...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-08-2009, 16:53   

Ale to stukanie występuje gdy już wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło czy podczas jazdy na wciśniętym sprzęgle? A czy ten dźwięk nie przypomina troszkę takiego buczenia? Do jakiej wartości obrotów utrzymuje się to stukanie? Inaczej, przy jakich obrotach zanika...?
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 03-08-2009, 17:10   

po tym jak puszczę sprzęgło, i to nie buczenie, i to chwilowe jest wystarczy że wejdzie na obroty powyżej 1,3tyś, a słychać go w granicach 1,1 do 1,2 tyś obrotów
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-08-2009, 18:11   

Sprawdź zawór EGR i przepustnicy. Może się zacina i przez to tak stuka. Możesz zdjąć przewód podciśnienia od zaworu EGR i zaślepić go, a potem się przejechać czy nadal stuka. Ogólnie ja unikam tak niskich obrotów bo efektywność turbiny jest zerowa i silnik muli za bardzo.
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 03-08-2009, 20:02   

ok, tylko jakby mała podpowiedź gdzie to się znajduje to byłbym wdzięczny :] pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-08-2009, 21:16   

Zawór EGR łączy kolektor wydechowy i ssący. Omija przepustnicę.
 
 
grzech_olsztyn 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 03-08-2009, 21:19   

ok dzięki
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-11-2010, 15:13   

Galant 2.0 16V 1998
Witam, jakiś czas temu zauważyłem dziwny objaw w moim galancie, mianowicie przy zmianie biegu słychać pojedyncze stuknięcie, postaram się to jak najlepiej opisać:

Dzieje się to gdy np. przy przełączeniu z 4 na 5 bieg po puszczeniu sprzęgła słychać stuknięcie, dzieje się tak również gdy jadąc 10 - 20km/h mam wciśnięte sprzęgło i ruszam lewarkiem na jedynkę nie włączając jej, każdy ruch przy tej prędkości powoduje stuknięcie, przy normalnym przełączeniu jedynki tego nie słychać.

Staram się ten objaw niwelować delikatnym puszczaniem sprzęgła.
Nie wiem co mam z tym zrobić, czy mogę tak jeździć?

Dodam jeszcze że przy jeździe na 1 lub 2 biegu, hamując silnikiem daje się odczuć ruch lewarka zmiany biegów.

[ Dodano: 17-11-2011, 19:15 ]
chcę tylko odświeżyć powyższy temat - może koś miał coś podobnego?
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-08-2012, 17:32   

mam coś podobnego, "cyka"/strzela właśnie w okolicy skrzyni, "cyknięcie" lub dwa najlepiej jest/są słyszalne przy ruszeniu autem i podczas jazdy na 1-wszym lub 2-gim biegu, wstecznym również oraz po zmianie biegu w dół lub w górę. "Cyknie" przy dodaniu gazu lub ujęciu, sprężyny tłumiące na sprzęgle ? kiedyś było to sporadyczne, teraz występuje cały czas.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-08-2012, 22:08   

Poduszki skrzyni biegów i silnika sa ok ? czy wszystko jest dobrze skręcone ?
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-08-2012, 09:16   

deejay napisał/a:
Poduszki skrzyni biegów i silnika sa ok ? czy wszystko jest dobrze skręcone ?


poduszki wydają się ok ale muszę dokładniej posprawdzać, dzwięk dochodzi bardziej od skrzyni. Skręcone co np? nic nie było ostatnio ruszane.
 
 
kondzik135 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 70
Skąd: ZST
Wysłany: 25-01-2016, 21:21   

Witam. Ja mam podobny problem, z tym że jak zmieniam bieg na wyższy, zazwyczaj jak gwałtownie przyspieszam to delikatnie szarpie kierownicą nieraz w prawo nie raz w lewo. Byłem już na stacji diagnostycznej i żadnych luzów w zawieszeniu mi nie wykazało. Ma ktoś pomysł co może być tego powodem??
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 29-01-2016, 09:54   

Przegub może być
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.