| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [I 2.0T] Turbo! |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | elektryk   Forumowicz
 
 Auto: auto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 10 Sie 2008
 Posty: 2082
 Skąd: z ...
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2012, 09:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja nie mam turbiaka, ale mnie boli że zaczyna się po 9 latach powoli sypać. Oprócz elementów eksploatacyjnych które się po prostu zużywają, to zdążyłem wymienić rozrusznik i silniczek krokowy. Z tych prawieeksploatacyjnych to najbardziej mnie tylne zawieszenie zabolało, bo chyba już wszystkie elementy wymieniałem. A w najbliższym czasie czeka mnie skrzynia biegów, tylny dyfer, łożysko koła kierownicy, możliwe że łożyska piastach kół. Dodatkowo silnik drży że czasem cała buda wibruje a mechanicy rozkładają ręce. Robi się skarbonka, wolałbym coś nowego, może nawet nie Mitsu. Jakby był nie bity i dbany od początku tak jak ja się staram to bym może jeszcze chciał inwestować, a tak to jest tylko kłopot. 	  | Maddox napisał/a: |  	  | a coś konkretnie niedobrego dzieje się w Waszych turbiakach, czy po prostu czas na zmiany, za słaby etc? | 
 Mocy bez turbo jakoś mi nie brakuje, oczywiście chciałbym się czasem pościgać ze świateł, ale na ogół mi to zbędne.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Duke   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Outlander
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2009
 Posty: 16
 Skąd: Poznan
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2012, 09:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odnośnie tego auta, o które pytałem wcześniej: 
 
  	  | Cytat: |  	  | 
 http://otomoto.pl/mitsubi...-C24392118.html
 
 Bity w bok wg Właściciela. Lampy podobno z salonu takie wyszły.
 
 Cytat:
 Informacje ogólne
 
 
 Numer VIN	JMBXNCU2W7U002673
 Region	Japan
 Fabryka/Producent	Mitsushima
 Marka	MITSUBISHI
 Model	Outlander(eur) [cu2w, xnxfzl6]
 Rok modelowy	 2007
 Nadwozie	Touring
 Drzwi	5-door
 Silnik	1997 cm3
 Skrzynia biegów	manual 5-speed
 Napęd	Napęd na przednie koła (2 x 4)
 Rodzaj paliwa	 Petrol
 Benzyna
 Numer seryjny	002673
 
 
 Dziękujemy za skorzystanie z naszego dekodera VIN
 
 Jeżeli samo dekodowanie numeru VIN nie jest dla Ciebie wystarczające, skorzystaj z naszej Wyszukiwarki VIN, z której dowiesz się jeszcze więcej o pojeździe.
 
 Znajdź więcej o tym numerze VIN
 
 JMBXNCU2W7U002673
 
 
 
 
 Nazwa pozycji	Opis pozycji
 Vehicle identification no.	Jmbxncu2w7u002673
 Model designation	Outlander(eur)
 Model	Cu2w 2000
 Classification	Xnxfzl6 turbo(mpi/4wd/euro4),5fm/t lhd
 Date of production	3/15/07
 Option	A60 (extra h/zone d/proof icing eng)
 Exterior code	X42C
 
 Lista opcji wyposażenia pojazdu
 
 Nazwa pozycji	Opis pozycji
 Interior code	70X
 N22	Sunroof
 N77	Privacy glass
 TGY	Nxx vxx
 TR6	Nxx vxx
 V75	Roof carrier attachment(b)
 XP1	Central europe spec
 | 
 
 Dodam jeszcze nr tablic rejestracyjnych SBE 42133 widocznych na zdjęciu.
 
 A dodam ponieważ auto byłem oglądać w zeszły piątek. Jeździ bardo oka. Wygląda na pierwszy rzut oka. Niestety na drugi już nie. Wszystko zostało obadane w ASO w Katowicach przy Właścicielu samochodu.
 
 Auto zostało sprawdzone miernikiem grubości lakieru w serwisie. Oprócz klapy bagażnika cały samochód był malowany (w niektórych miejscach bardzo grubo)!! Właściciel utrzymuje, że nie możliwe, że tylko bok był uszokdzony. W związku z czym uczciwie ostrzegam gdyż przeszłość auta jest podejrzana.
 
 Ja szukam dalej.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | desti   Forumowicz
 
 Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Sty 2011
 Posty: 327
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-09-2012, 07:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak to sprzęgło wygląda to nie wiem poprzedni właściciel modyfikował go co do działania to działa trochę ciężko, ale nawet jak ostro mu przycisnę to nie wyczuwam zapachu sprzęgła Co do modyfikacji ECu to u mnie dmuchało po 221km z przecinkiem na poprzednim wydechu teraz latam na seryjnym i słyszę różnicę w głośności wydechu od 5000 do 7500 obr mam wrażenie jakby chciało rozsadzić ten wydech zbiera się podobnie, chyba.
 Co do spalania to nie wiem czy ja czy mój misiek ma zasługę ale w każdym bądz razie chyba jesteśmy pionierami pod tym względem
 Na zimówkach jadąc 100km/h na suchej jezdni to mi pokazuje 7,8l i jeszcze spada na letnich mam 8,2 i też spada oczywiście to w trybie mieszanym mam tyle gdzie 70% trasa a 30 miasto
 Srednio to mi wychodzi zimą 8,2-8-9 a latem 8,5-10 raz chcąc spróbować ile to może najmniej spalić stosując zasady ecodrivingu zszedłem do licznikowych 6,5l ale tak się nie da jezdzić
 Pozdrawiam sorry że tak późno odpisuje ale wiadomo taki sezon
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 10:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | desti napisał/a: |  	  | Na zimówkach jadąc 100km/h na suchej jezdni to mi pokazuje 7,8l i jeszcze spada na letnich mam 8,2 i też spada oczywiście to w trybie mieszanym mam tyle gdzie 70% trasa a 30 miasto
 Srednio to mi wychodzi zimą 8,2-8-9 a latem 8,5-10 raz chcąc spróbować ile to może najmniej spalić stosując zasady ecodrivingu zszedłem do licznikowych 6,5l ale tak się nie da jezdzić
 
 | 
 
 ILE??? 6,5l w 4G63T???
      WOW. Jak to osiągnąłeś? A swoją drogą powiedźcie mi ten silnik się zbiera od 2 tys czy raczej lipa? Bo jak patrzyłem na wykres w EVO to tak koło 3-4 tys moment dopiero budzi się do życia zastanawia mnie jak to jest w bardziej cywilnej odmianie tego silnika? Bo 4G63 (N/A) jest pod tym względem bez problemowy 2 tys na 3-jce i można się zbierać za wyprzedzanie (jak jest w miarę miejsca).... Czyli od 40 do ponad 140km/h na jednym biegu. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | elektryk   Forumowicz
 
 Auto: auto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 10 Sie 2008
 Posty: 2082
 Skąd: z ...
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 11:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sory, ale w 6.5l/100 nie uwierzę. IMHO spalanie 8l/100 przy zachowaniu zasad eco-drivingu to jest możliwe. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 12:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | elektryk - ja mam problem w N/A przy 2WD zejść poniżej 8l.... Ale może nie umiem jeździć.... 
 Z drugiej strony silnik Turbo przy lekkim traktowaniu ma chyba większą sprawność więc może jest coś na rzeczy...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | elektryk   Forumowicz
 
 Auto: auto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 10 Sie 2008
 Posty: 2082
 Skąd: z ...
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 13:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam O1 z 4G63 bez turbo, do ok 8l da się zejść. Miałem tak chyba przez pierwszy miesiąc po zakupie, ale wtedy uczyłem się jeździć "dużym" autem. Teraz po 3 latach jeżdżę szybciej ale bardziej płynniej z hamowaniem silnikiem itp, a jakoś poniżej 12 w mieście nie daje rady. 	  | krzychu napisał/a: |  	  | elektryk - ja mam problem w N/A przy 2WD zejść poniżej 8l.... Ale może nie umiem jeździć... Z drugiej strony silnik Turbo przy lekkim traktowaniu ma chyba większą sprawność więc może jest coś na rzeczy...
 | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | desti   Forumowicz
 
 Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Sty 2011
 Posty: 327
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | krzychu, Tak uzyskałem takie spalanie 6,5l i tyle wyświetlacz pokazywał mi przez 5Km, dłużej nie wytrzymałem tak jechać bo to nie na moje nerwy
 2000obr na 4biegu to u mnie jest krótkie depnięcie i zaraz z 60km/h robi się 130km/h
 Na piątce to od 2500obr jest pewne szybkie wyprzedzanie a jak przekroczy 3000-3200to już trzeba się pilnować.
 Ale jeśli chcesz coś bardzo szybko wyprzedzić to musi być na silniku 3,5-5,0tyś obr
 Tak ale średnie spalanie z 3 lat to mam na poziomie 9l/100km a te 6,5 to był jednorazowy incydent i chęć pobicie poprzedniego rekordu 7,3l/100km i to z odcinka 70km
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | elektryk   Forumowicz
 
 Auto: auto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 10 Sie 2008
 Posty: 2082
 Skąd: z ...
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 19:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | A w to uwierzę, jakiś czas po skasowaniu licznika można utrzymać niskie spalanie, ale wyprzedzanie samochodu lub ruszenie spod świateł i średnie spalanie wzrasta gwałtownie. A później już nie spada. 	  | desti napisał/a: |  	  | krzychu, Tak uzyskałem takie spalanie 6,5l i tyle wyświetlacz pokazywał mi przez 5Km, dłużej nie wytrzymałem tak jechać bo to nie na moje nerwy
 | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | desti - a to macie komputerek spalania w tych Outkach? Jak to wygląda? 
 
  	  | desti napisał/a: |  	  | 2000obr na 4biegu to u mnie jest krótkie depnięcie i zaraz z 60km/h robi się 130km/h | 
 
 A no to fajnie
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | desti   Forumowicz
 
 Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Sty 2011
 Posty: 327
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2012, 18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | krzychu, wygląda to tak że poniżej całkowitego dystansu w tym samym okienku jest pokazane średnie spalanie samochodu kasujesz go sobie zaraz po odpaleniu i jedziesz i jedziesz i jedziesz i spogladasz sobie jak spalanie wzrasta lub spada
 Są jeszcze inne funkcje ale one nie są tak ciekawe
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maddox   Mitsumaniak
 
 Auto: Outlander 2.0 Di-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 20 Lip 2010
 Posty: 219
 Skąd: Piaseczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2012, 19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krzychu napisał/a: |  	  | desti - a to macie komputerek spalania w tych Outkach? Jak to wygląda? 
 
  	  | desti napisał/a: |  	  | 2000obr na 4biegu to u mnie jest krótkie depnięcie i zaraz z 60km/h robi się 130km/h | 
 A no to fajnie
   | 
 
 
 dobrze napisane, "komputerek"
  , jest coś takiego niepozornego, ma z 5 funkcji, acha, i  mała ciekawostka, nie ma spalania chwilowego, wg mnie to celowe działanie firmy Mitsubishi, która obawiała się pozwów w związku z przewidywanym zawałami serca. |  
				| _________________ Outlander 2.0T
 Outlander 2.0 DI-D
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | desti   Forumowicz
 
 Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Sty 2011
 Posty: 327
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2012, 20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maddox, My to wiemy 40l/100km NO PROBLEM mówisz masz gdzieś wyczytałem że w chwili startu z jedynki to przy odcięciu zapłonu to nawet 70l weźmie
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | elektryk   Forumowicz
 
 Auto: auto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 10 Sie 2008
 Posty: 2082
 Skąd: z ...
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2012, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trochę przesadzasz, słyszałem o samochodach gdzie komputer pokazuje chwile spalanie i 100/100 przy ostrym gazowaniu i ludzie nie umierali. Zgadzam się jednak że to jest bardzo uciążliwe bo u konkurencji w samochodach o niższym standardzie (klasie) spalanie chwilowe jest pokazane. 	  | Maddox napisał/a: |  	  | dobrze napisane, "komputerek"  , jest coś takiego niepozornego, ma z 5 funkcji, acha, i  mała ciekawostka, nie ma spalania chwilowego, wg mnie to celowe działanie firmy Mitsubishi, która obawiała się pozwów w związku z przewidywanym zawałami serca. | 
 Problemem jest też kiepska widoczność licznika, nie wyobrażam sobie kierowania, wciskając gaz do dechy i patrzenia na małe cyferki. Owszem na światłach można zerknąć, sprawdzić temperaturę czy zasięg na baku, ale w czasie jazdy ciężko.
 Ja do obserwowania spalania zakupiłem sobie taki wodotrysk http://plxdevices.com/pro...?id=SCANKIWIMPG ale:
 1. czasem nie działa prawidłowo, nie widzi ECU albo nie włącza się po przekręceniu stacyjki
 2. zakłóca działanie fabrycznego "komputerka", nie aktualizuje się spalanie a co gorsze nie aktualizuje się zasięg na pojemności baku. Mnie to bardzo wkurzało, bo kilka razy zdarzyło mi się dojechać na oparach na stację
 3. ten sam problem co z fabrycznym licznikiem, tak samo ciężko tak umieścić żeby widzieć spalanie i patrzeć na drogę.
 4. urządzenie jest niedopracowane technicznie, wyświetlacz wyraźnie mryga (za mała częstotliwość odświeżania), grzeje się bardzo, kabel jest sztywny i "wyłamuje z obudowy". Dwa ostatnie problemy powodują że urządzenie się samo lubi "otwierać".
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maddox   Mitsumaniak
 
 Auto: Outlander 2.0 Di-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 20 Lip 2010
 Posty: 219
 Skąd: Piaseczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2012, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | elektryk napisał/a: |  	  | Trochę przesadzasz, słyszałem o samochodach gdzie komputer pokazuje chwile spalanie i 100/100 przy ostrym gazowaniu i ludzie nie umierali. Zgadzam się jednak że to jest bardzo uciążliwe bo u konkurencji w samochodach o niższym standardzie (klasie) spalanie chwilowe jest pokazane. 	  | Maddox napisał/a: |  	  | dobrze napisane, "komputerek"  , jest coś takiego niepozornego, ma z 5 funkcji, acha, i  mała ciekawostka, nie ma spalania chwilowego, wg mnie to celowe działanie firmy Mitsubishi, która obawiała się pozwów w związku z przewidywanym zawałami serca. | 
 Problemem jest też kiepska widoczność licznika, nie wyobrażam sobie kierowania, wciskając gaz do dechy i patrzenia na małe cyferki. Owszem na światłach można zerknąć, sprawdzić temperaturę czy zasięg na baku, ale w czasie jazdy ciężko.
 Ja do obserwowania spalania zakupiłem sobie taki wodotrysk http://plxdevices.com/pro...?id=SCANKIWIMPG ale:
 1. czasem nie działa prawidłowo, nie widzi ECU albo nie włącza się po przekręceniu stacyjki
 2. zakłóca działanie fabrycznego "komputerka", nie aktualizuje się spalanie a co gorsze nie aktualizuje się zasięg na pojemności baku. Mnie to bardzo wkurzało, bo kilka razy zdarzyło mi się dojechać na oparach na stację
 3. ten sam problem co z fabrycznym licznikiem, tak samo ciężko tak umieścić żeby widzieć spalanie i patrzeć na drogę.
 4. urządzenie jest niedopracowane technicznie, wyświetlacz wyraźnie mryga (za mała częstotliwość odświeżania), grzeje się bardzo, kabel jest sztywny i "wyłamuje z obudowy". Dwa ostatnie problemy powodują że urządzenie się samo lubi "otwierać".
 | 
 
 to był "joke"
   ad.2-normalnie jak dziecko, Ty jeszcze wierzysz we wskazania "zasięgu na baku"
  to  lepszy kłamca niż nasi posłowie. Już kilka razy pokazywał mi ZERO i po pełnym dotankowaniu okazywało się, ze jeszcze mógłbym pojeździć. |  
				| _________________ Outlander 2.0T
 Outlander 2.0 DI-D
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |