Problem z Cari |
Autor |
Wiadomość |
DZIUBAS
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 14-08-2012, 23:28 Problem z Cari
|
|
|
Witam.
Mam problem z cari 1.8 gls, na zimnym silniku nie trzyma obrotów, odpala ale odrazu gaśnie, musze delikatnie dodawać gazu, aż sie nagrzeje, wtedy jast ok.
Czy to może być silniczek krokowy? |
Ostatnio zmieniony przez DZIUBAS 14-09-2012, 10:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 14-08-2012, 23:47
|
|
|
Ma tak od zawsze czy od niedawna i czy odpinałeś klemy akumulatora? |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 14-08-2012, 23:51
|
|
|
mam tak samo,brak ssania. Ale nie dawno odpinałem akumulator,możliwe że nauczy sie i będzie to ssanie? Zauważyłem że z dnia na dzień jest coraz jest z obrotami,początkowo podbijała obroty ,teraz tego już nie ma. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-08-2012, 00:56
|
|
|
W GDI nie ma ssania, gdyż są dwie fazy wtrysku, jak się zagrzeje przechodzi w tryb mieszanki ubogiej czyli jedną fazę wtrysku. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-08-2012, 08:33
|
|
|
i9i napisał/a: | W GDI nie ma ssania, gdyż są dwie fazy wtrysku, jak się zagrzeje przechodzi w tryb mieszanki ubogiej czyli jedną fazę wtrysku. |
Mówisz że nie ma ssania w GDI??? to powiedz mi co jest u mnie???mam gdi 97 rok po odpaleniu zimnego silnika obroty wskakują mi na ok 1100obr. aż temperatura silnika osiągnie 1wszą kreskę obroty momentalnie bach na 800 stoją równiutko.To nie jest moment ssania na zimnym??? |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 15-08-2012, 08:39
|
|
|
ja u siebie mam (gdy przytrzymam gaz na 3-sek. po odpaleniu ) to obroty wskakują na około 1900 ,zależy też od temperaratury na zewnatrz. cari przed lift 98r. gdi |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-08-2012, 10:48
|
|
|
Przy starcie zimnego silnika komputer podbija sobie obroty bo zasysa zimne powietrze lecące przez zimną przepustnicę. Jak tak sobie trochę pochodzi temperatura wody zaczyna ogrzewać przepustnicę, sonda zaczyna pracować i komputer stabilizuje obroty jałowe. Silnik rozgrzewa się manewrując obrotami (bypass bądź przepustnica) co potocznie ludzie zwą ssaniem, a takowe występuje w gaźnikach poprzez dodatkowy kanał sterowany ręcznie bądź automatycznie. To tak teoretyzując.
A wracając do tematu to podbijanie obrotów na zimnym silniku jest normalnym objawem i mogą nawet dobić do 2krpm chwilowo, zabawa tps-em i kręcenie przy przepustnicy bez wiedzy i odpowiednich przyrządów ogłupia ECU. Po odpięciu akumulatora dobrze jest nauczyć obrotów od razu, ale jak się nie ma czasu to z czasem sam się nauczy. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
DZIUBAS
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 15-08-2012, 10:54
|
|
|
ja już wszystko przerabialem odpinanie klem, nauka obrotów, czyszczenie przepustnicy, wymiana filtra pow. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-08-2012, 10:56
|
|
|
A błędy wymrugane? Bo od tego powinieneś zacząć. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
DZIUBAS
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 15-08-2012, 11:01
|
|
|
to znaczy czy byl podpięty pod kompa?
jezeli tak to był i nic niewykazalo |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-08-2012, 11:41
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Tutaj jest opis jak bez podpinania kompa sprawdzić co zapisał sobie komputer w pamięci. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
DZIUBAS
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 15-08-2012, 12:43
|
|
|
masakra jest tego troche ale sprubuje i dam znać |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-08-2012, 13:12
|
|
|
Generalnie musisz zewrzeć piny 1 i 4 załączyć zapłon i zliczać mrugnięcia. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
DZIUBAS
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 14-09-2012, 10:32
|
|
|
zrobiłem jak w inst.i nic niewykazało co mozna jeszcze zrobić?
[ Dodano: 13-10-2012, 12:27 ]
a może w serwisie coś z tym zrobiom? i skasują |
|
|
|
 |
|