[EA5A/W 2.5] Wyciek z pod skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 20-08-2012, 23:28 [EA5A/W 2.5] Wyciek z pod skrzyni biegów
|
|
|
Zdjęcie zapożyczone - dlatego sucho
Wyciek z pomiędzy obudowy a tego dekielka z dołu.
Jest tam uszczelka, czy jakoś inaczej uszczelnione?
Na coś trzeba uważać? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-08-2012, 04:15
|
|
|
Musisz spuścić olej, odkręcić odtłuścić, zasilikonować. Nie ma nic na co musiałbyś uważać. Potem zalać najlepiej nowym olejem. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 21-08-2012, 08:29
|
|
|
dzięki za informacje
to (znowu zapożyczone fotki, które mnie przez sen straszyły):
nie ma nic z tym wspólnego? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-08-2012, 09:34
|
|
|
Nie za bardzo wiem o co pytasz.. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 21-08-2012, 11:28
|
|
|
tzn. pytam czy w tamtej części (tzn. przy tej pokrywce) ma prawo być olej
Czy on nie wypływa skądś indziej (np. z tego miejsca co na zdjęciu) i tam jest nieszczelność główna... nie mam zielonego pojęcia co się kryje za ta pokrywką |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-08-2012, 11:50
|
|
|
Ma prawo i jest. Ta pokrywka jest potrzebna by odkręcić koło zębate wstecznego biegu. Co jest niezbędne do rozkręcenia skrzyni. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-08-2012, 12:29
|
|
|
pierwsze zdjęcie masz skrzyni w całości - jak cieknie spod dekla, to musisz spuścić olej, uszczelnić i zalać nowy
drugi post to zdjęcia uszczelniacza wału pod kołem zamachowym - gdyby to puszczało, to nie widziałbyś oleju pod dekielkiem tylko na łączeniu skrzyni i silnika |
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 22-08-2012, 01:22
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to zdjęcia uszczelniacza wału pod kołem zamachowym - gdyby to puszczało, to nie widziałbyś oleju pod dekielkiem tylko na łączeniu skrzyni i silnika |
Zapytam z ciekawości, jak zlikwidować tę nieszczelność? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2012, 06:42
|
|
|
zmienia się uszczelniacz - jest trochę pracy, bo trzeba zdjąć skrzynię i odkręcić koło zamachowe, ale nie jest to nic technicznie skomplikowanego (tylko pracochłonne)
uszczelniacz wału jest dostępny normalnie - u Japaneze są Reinz po ca 50 zł, ew. można kupić POS - czyli oryginał Hyundai'a (ten ze zdjęcia, brązowy, to chyba POS) |
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-08-2012, 10:42
|
|
|
Ten uszczelniacz dostaniesz też w Jappartsie, za Reinz'a dałem 38 albo 48zł. Nie mogę paragonu znaleźć |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-08-2012, 22:47
|
|
|
Ja proponowałbym zlać olej, wymyć obudowę skrzyni, później odkręcić korek wlewowy - wymienić w nim podkładkę na nową. Odkręcić ową blaszkę ze zdjęcia wyczyścić, odtłuścić (benzyna ekstrakcyjna), nałożyć silikonu ( wysoko temperaturowy) i spowrotem skręcić Korek 28Nm, a blaszka 8Nm, piszę z głowy, więc radzę sprawdzić w manualu .
Ps Masz hybrydę skrzynię? jakie przełożenia i FD? czy tylko 1,2,3,4,5 i FD z diesla a obudowa z mechanizmem różnicowym od 2,5? |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 23-08-2012, 20:03
|
|
|
Cytat: | Ps Masz hybrydę skrzynię? jakie przełożenia i FD? czy tylko 1,2,3,4,5 i FD z diesla a obudowa z mechanizmem różnicowym od 2,5? |
jedyne co mam z diesel'a to dźwięk pracującego silnika |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
|