[CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
artel99
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-08-2012, 18:29 [CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy
|
|
|
Witam,
Kilka dni temu pojawiła się awaria w moim samochodzie. Auto kompletnie nie ma mocy. Ledwo przyspiesza.
Oprócz tego na wyświetlaczu zapaliły się dwie ikony:
1. kontrola pracy silnika - w prawym górnym rogu
2. na środku wyświetlacza duża ikona z napisem CHECK wraz z obrazkiem nad (mam zdjęcie, ale nie mogę go tu umieścić).
Czy ktoś się z tym spotkał?
Dzieki z góry |
_________________ artel99 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-08-2012, 08:11
|
|
|
Hej, może zalałeś paliwo jakieś lewe i komputerowi coś nie pasuje..
Ja bym poczekał chwilę - jeżeli mu nie przejdzie, to jedź do serwisu - nie ma co ryzykować..
Też kiedyś miałem komunikat "check-engine" - samo przeszło |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
sportowy
Mitsumaniak labradoromaniak

Auto: Skoda Superb Platyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 40 Skąd: Koło
|
Wysłany: 26-08-2012, 10:00
|
|
|
Najczęściej to problem z filtrem cząstek, może być oczywiście i wadliwe paliwo, może być przepustnica. Jeśli nie ustępuje to i tak bez komputera nikt tego nie zdiagnozuje. Niestety to przypadłość większości nowych ropniaczków. ekologia. |
_________________ Misiek na łańcuchu.
 |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 26-08-2012, 13:55
|
|
|
Z opisu i charakteru twojego silnika moźliwe że zapchał sie filtr cząstek stałych. Servis i ręczne wymuszenie czyszczenia. Odradzam używanie samochodu w tym stanie. Bo jak filtr zatka sie całkowicie bedzie do wymiany. Oczywiście to moja chipoteza. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-08-2012, 18:23
|
|
|
Bez diagnostyki komputerowej można gdybać, polecam podjechać do dobrego diagnosty i wysłuchać co komputer zaśpiewa. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 05-09-2012, 16:30
|
|
|
Sprawdz czujniki N75, MAP SENSOR. Tłumacząć sprawdz wszystkie koski które spotkasz przy dolocie i turbinie. Zabrudzone czujniki można czyścić isopropanolem (cleanser IPA lub cleanser Druk). Samochód przeszedł Ci w tryb awaryjny. |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
artel99
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-09-2012, 09:50
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Postawiłem samochód w ASO. Rzeczywiście - "wypalili" filtr DPF. Niestety, okazało się, że to nie jedyny problem. Podobno nie działa prawidłowo "mechanizm czujników regulacji cisnienia" (chyba nic nie przekręciłem). Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części? |
_________________ artel99 |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 23-09-2012, 12:08
|
|
|
4 tys to dość dużo ja bym najpierw zasięgną opinii innego ASO jak sie potwierdzi to trzeba myśleć nad częściami |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 23-09-2012, 13:07
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | najpierw zasięgną opinii innego ASO | Znaczy Skoda, VW, Audi, Seat. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-09-2012, 20:24
|
|
|
artel99 napisał/a: | Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części? |
Podpowiedz ludkom z ASIO żeby sprawdzili ręczną pompką podciśnienia szczelność wszystkich siłowników podciśnieniowych, a w szczególności siłownik bypassu chłodnicy EGR. Nieszczelność w układzie podciśnień powoduje różne cuda m.in. błędy regulacji ciśnienia doładowania itp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dimaa
Nowy Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2012 Posty: 23 Skąd: Ostrow Wlkp
|
Wysłany: 11-10-2012, 21:12 Poblem ze spadkiem mocy
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam Lancera 2.0 DI-D.
Mam z nim taki problem, że jadąc nagle traci moc. zdarzyło się to kilka razy. Wystarczy wtedy go zgasic i zapalic ponownie i wszystko OK
Najpierw pomyślałem,że to może EGR; rozebrałem go i wyczyściłem. Ale lipa nadal to samo. Po trzeciej takiej sytuacji ze spadkiem mocy pokazal mie sie check. pojechalem do elektryka, wyskoczyl blad PO299- zbyt niskie cisnienie doladowania.
Ale nie wiadomo co jest jago przyczyna.
Wymieniłem czujnik cisnienia doladowania i nadal to samo.
Zauwazylem ze rozpedzajac auto bardzo dynamicznie nie ma problemu ze spadkiem mocy, ale gdy tylko przyspieszam normalnie, to przy predkosci miedzy 80 a 110 km/h problem znowu sie pojawia.
Gruszka nad turbo sprawdzona, dziala poprawnie.
Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Powoli zaczyna mi brakowac pomyslow co jeszcze moze byc przyczyna takiego zachowania.
Nie wiem czy rozebrac turbo i wyczyscic cale, poniewaz slyszalem od pewnego mechanika ze moze na lopatkach sie zacinac.
Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim.
Pozdrawiam wszystkich Klubwiczow |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 11-10-2012, 23:29
|
|
|
Zerknij do dziąłu technicznego Outlandera II. Tam był ten sam motor i bywały takie problemy. Pierwsze co się pojawiło to spadjąca opaska zaciskowa na jakiej rurze na dolocie do turbo czy jakoś tak. Powodowało to niedostatek ciśnienia. ale lepiej poczytaj tam. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 11-10-2012, 23:33
|
|
|
dimaa, sprawdzałeś wielozawór sterujący podciśnieniami od turbo i egr-u?(z tego co piszesz to stawiam 99% prawdopodobieństwo na niego)
tylko jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie tego jest zrobienie nagrania z jazdy w trybie dawania gazu 0-1 i obserwacja ciśnienia zadanego i rzeczywistego. jeżeli jest duża bezwładność układu bądź nawet szpili to masz usterkę
jeszcze mała sugestia - te zawory były na akcji serwisowej ( zmiana z ołowiowych na ekologiczne) - leć do aso i niech sprawdzą czy Twój nie jest objęty akcją na wymianę tego wielozaworu
około 2 klocki w kieszeni, zamienników brak, używek nie polecam czyszczenie nie pomaga
[ Dodano: 11-10-2012, 23:41 ]
dimaa napisał/a: | Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia. |
sprawdzałeś także membranę w mieszku egr-u?
[ Dodano: 11-10-2012, 23:42 ]
dimaa napisał/a: | Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim |
bardzo często |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 12-10-2012, 09:57
|
|
|
|
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
Ostatnio zmieniony przez tyku 12-10-2012, 18:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dimaa
Nowy Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2012 Posty: 23 Skąd: Ostrow Wlkp
|
Wysłany: 12-10-2012, 15:35 [CY8A 2.0DID] [CY8A 2.0DID]
|
|
|
W przyszlym tygodniu jade do elektryka i sprawdzimy ten wielozawor.
dzwonilem tae do aso w kaliszu i takiej akcji nie przeprowadzali
Dzieki za podpowiedzi o pozdrawiam |
|
|
|
 |
|