[3.2 DID] 2007r ASC OFF zapala sie podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
gunar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 2 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 06-09-2012, 17:58 [3.2 DID] 2007r ASC OFF zapala sie podczas jazdy
|
|
|
Witajcie!!!
Jestem posiadaczem tego pieknego autka.
Mam problem mianowicie zapala sie kontrolka ASC OFF podczas jazdy
oraz pomaranczowa kontrolka z silnikiem.Jednoczesnie w tym samym momencie auto
traci moc i trzeba sienzatrzymac zrestartowac silnik i znow jedzie normalnie.
Od razu napisze ze strasznie piszcza opony na zakretach czy brak zbierznosci
moze byc powodem tego ze zapalaja sie te kontrolki?
Dziekuje pozdrawiam |
|
|
|
 |
MartinMM
Mitsumaniak

Auto: Lancer/Pajerko/Gulf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 928 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-09-2012, 23:49
|
|
|
gunar napisał/a: | Od razu napisze ze strasznie piszcza opony na zakretach |
moze wystarczy je dopompowac |
|
|
|
 |
gunar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 2 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 07-09-2012, 16:29
|
|
|
Niestety to nie jest wina ciśnienia w oponach.
Może jest ktoś kto wie dlaczego zapalaja sie te kontrolki.
Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-09-2012, 17:49
|
|
|
Powodem zapalania kontrolek nie jest brak zbieżności. Od tego mogą Ci piszczeć opony na zakrętach.
Ja nie mam ESP, więc nie wypowiem się dokładnie w tym temacie- ale na mój gust masz gdzieś coś obluzowane, co powoduje zwarcia w czasie jazdy- pod wpływem drgań. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-09-2012, 12:03
|
|
|
Jak masz jednakowe ciśnienie i opony, to może błąd generować któryś z czujników ABS albo niestety centralka ASC. Wyłącz ASC i spróbuj pojeździć trochę bez niego. Nie masz się czego obawiać, to system który chociaż jest w gotowości to pracuje baaaardzo rzadko. Piszczenie opon - jeżeli wcześniej go nie było może też wskazywać na wadliwą pracę dyferencjału, ale to rzadkość. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
pojara08
Nowy Forumowicz
Auto: PIV 3.2 did 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-09-2012, 12:04 A sie zdziwicie
|
|
|
Mam podobny problem, co najśmieszniejsze różne narzędzia diagnostyczne wspaniałych fachowców od niemców - bo tak ukierunkowanych jest 90% warsztatów - nie potrafiło nawet zidentyfikować błędu. Na szczęście są jeszcze fachowcy i u jednego z nich na własnoręcznie złożonym komputerku wyszło - uwaga czujnik ciśnienia doładowania turbiny. PIV ma system który w przypadku gdy abs nie daje sobie rady ogranicza moc silnika, w przypadku uszkodzenia czujnika system nie może tego zrobić i wyłącza ASC oraz wyrzuca kontrolkę silnika. U mnie czujnik nie podaje żadnej wartości. Czujniczek około 1500tysia. Niestety jeszcze nie wymieniłem bo pojka czeka na rejestracje i nie pali mi się wiec nie powiem czy to to ale to jedyny błąd który wykrywa. Mam nadzieje że pomoże, jak kolega zrobi to prosze o info.
[ Dodano: 27-11-2012, 19:30 ]
Widzę że kolega co założył temat nie odzywa się niestety, u mnie próba naprawy według tego co pisałem powyżej nie dała rezultatu. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o radę. W mojej pojarze wyciągnięto i wyczyszczono turbinę (zapieczone łopatki), oraz wymieniono elektrozawór sterujący turbiną (zawieszał się). Turbo według mechanika jest w bardzo dobrym stanie, reszta tez działa mimo to po zatrzymaniu auta na wolnych obrotach turbo nie upuszcza ciśnienia doładowania i wywala błąd. Sterowanie turbiną działa teoretycznie prawidłowo i mechanik wskazuje na turbo mimo jego dobrego stanu na pierwszy rzut oka;)-przebieg 96tkm. Jeśli ktoś zna jakiś konkretny serwis w okolicach szczecina będę wdzięczny za namiary. |
_________________ Always pojara |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2013, 19:54
|
|
|
pojara08, problemem nie jest czujnik tylko zapchany krócieć w kolektorze dolotowym którym dochodzi informacja (powietrze z kolektora) do czujnika ciśnienia doładowania. Skuteczna naprawa to 10 minut i później okresowe czyszczenie |
_________________
 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-06-2018, 11:47
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | pojara08, problemem nie jest czujnik tylko zapchany krócieć w kolektorze dolotowym którym dochodzi informacja (powietrze z kolektora) do czujnika ciśnienia doładowania. Skuteczna naprawa to 10 minut i później okresowe czyszczenie |
Możesz napisać coś więcej? Wktorym miejscu jest ten króciec? Da radę to ogarnąć samemu? |
|
|
|
 |
Renegat Kuba
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 24-06-2018, 13:24
|
|
|
A ja nie mam turbo ale mam ten sam problem.
3.8 MIVEC z gazem. Czasem jest tak, że po dłuższej jeździe na paliwie gaśnie check engine i wszystko jest ok. Na gazie, rzadko ale raz tak bywa. Nie ma utraty mocy ani innych problemów więc jeżdżę tak. Denerwuje jedynie sam fakt kontrolek, które się świecą. |
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 09-10-2021, 21:39
|
|
|
Czy ktoś rozwiązał ten problem?? teraz widzę że mam to samo. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 26-10-2021, 00:49
|
|
|
Miałem taką nadzieję. W sobotę rozebrałem ten element od przepustnicy Z czyszczeniem egr. Włącznie .do kolektora. Samego kolektora nie zdejmowałem. Jest pewien króciec ale on nie wychodzi z kolektora tylko pomiędzy przepustnica a zaworem EGR z którego wychodzi wezyk do map sensora ? Dziś znów objawy braku wkrecania na obroty po czym wraca do normy.
[ Dodano: 28-10-2021, 13:36 ]
Czy z kolektora ssącego wychodzi jakiś czujnik podciśnienia?? ja tylko taki czujnik widzę między przepustnica a zaworem EGR na samym kolektorze nie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-11-2021, 10:38 Re: 2007r ASC OFF zapala sie podczas jazdy
|
|
|
gunar napisał/a: | Witajcie!!!
Jestem posiadaczem tego pieknego autka.
Mam problem mianowicie zapala sie kontrolka ASC OFF podczas jazdy
oraz pomaranczowa kontrolka z silnikiem.Jednoczesnie w tym samym momencie auto
traci moc i trzeba sienzatrzymac zrestartowac silnik i znow jedzie normalnie.
Od razu napisze ze strasznie piszcza opony na zakretach czy brak zbierznosci
moze byc powodem tego ze zapalaja sie te kontrolki?
Dziekuje pozdrawiam |
Może być rozkalibrowany czujnik skrętu.
Może być zbieżność, nie rożne bieżniki na oponie lub rożne opony. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|