[Cari 1.6] Cari przerywa |
Autor |
Wiadomość |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-09-2012, 21:54 [Cari 1.6] Cari przerywa
|
|
|
Witam, mam problem z moja Carismą. Na zimnym silniku przerywa a po rozgrzaniu czuć nierówną pracę silnika. Wymienione przewodu na NGK, świece też NGK, jedna cewka (miała przebicie). Zauważyłem, że na jednej ze świec jest olej na gwincie i biały nalot. Dodtakowo pojawia się błąd 11 (sonda lambda).
Zgaduje, że ma za dużo oleju w komorze spalania.
Czy wymiana samej uszczelki pokrywy zaworów wystarczy ?
Nie wiem czy przyczyną szarpania jest błąd sondy czy może to przez ten olej. Nie ubywa mi jakoś sporo go z silnika. Przebieg 174 tyś, olej 10W40.
Kompresja średnio 12.8 ba na każdym cylindrze.
Ogólnie to w sklepie pytałem o uszczelkę i coś koło 100zł sobie za ten kawałek gumy liczą.
Stosował ktoś do tego silikonu typu DIRKO np? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 14-09-2012, 22:50
|
|
|
Według mnie jeśli stara uszczelka nie jest uszkodzona czy twarda to wystarczy ją wyciągnąć, odtłuścić dobrze rowek w którym leży jak i ją samą, a następnie z obu stron delikatnie posmarować silikonem (typowo samochodowym). Jeśli olej jest w którymś kanale świecy to taką samą czynność można wykonać z tymi okrągłymi uszczelkami.
Olej w komorze spalania? Którędy miałby się dostać? Jeśli świeca jest dobrze przykręcona to nawet gdyby była mokra od góry to nie przepuści oleju do komory spalania.
Co do szarpania... może to czujnik położenia wałka rozrządu? Zgaduję tak tylko... |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-09-2012, 10:29
|
|
|
Ok, to jak sprawdzić ten czujnik? Jest to jak miewam czujnik magnetyczny (halla) i pewnie tylko na oscyloskopie sobie sprawdzić mogę, tak?
Były sprawdzane impulsy na kablach WN jakąś lampą zaciskaną na przewodach i co któryś impuls wypada ale dość rzadko. |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-09-2012, 21:56
|
|
|
Jutro spróbuje go przelutować.
Jeżeli to byłby czujnik wałka rozrząd to nie powinien pojawić mi się błąd 23 ? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-09-2012, 08:02
|
|
|
Mam błąd 11 - sonda lambda, tak jak pisałem w 1 poście. Stoi na niskim napięciu ok 40mV. Nie wiem czy to przyczyna problemu z silnikiem czy tylko objaw bo niskie napięcie na sondzie = uboga mieszanka. Była już podmieniana 2 razy i nadal to samo. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-09-2012, 08:26
|
|
|
Może trzeba wyregulować zawory, podobnie było w takiej Carismie u mojego brata. Tylko to w miarę równe ciśnienie na wszystkich cylindrach nie bardzo pasuje do podpartych zaworów. |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-09-2012, 19:04
|
|
|
No ja już tez nie mam pomysłów. Była czyszczona i ustawiana przepustnica, wymieniane kable WN, fajkocewka, świece, filtr paliwa, rozrząd jakieś 10tys km temu (ale przed wymianą było to samo), komputer - bo na starym nie było ssania i podmieniane sondy.
Na obu kompach mam ten sam problem z podpięciem się kabelkiem. Raz na jakiś czas uda się złapać połączenie na włączonym zapłonie ale jak odpali to tło robi się w evoscanie żółte i nie może wznowić połączenia. Dlatego nie mam możliwości przetestować auta. Nie wiem, może to kwestia sterowników. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-09-2012, 19:58
|
|
|
Ja z tym silnikiem łączyłem się Evoscanem skonfigurowanym według instrukcji z tematu z forum odnoszącego się do GDI. Sterowniki wgrałem od Evoscana a nie te co dostałem z kablem.
Nigdy nie miałem żadnych problemów z połączeniem, jedynie nie mogę odczytać błędów chociaż w moim roczniku podobno się da. |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19-09-2012, 06:59
|
|
|
To dziwne bo u mnie odczyt błędów za pomocą zworki na 1 i 4 pinie działa z kolei a problem mam z kablem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-09-2012, 10:59
|
|
|
Ja mam auto po drugim lifcie z końca 2001r. Tu już błędów w taki sposób nie da się wymrógać, można je tylko odczytać za pomocą komputera.
Ale jeśli chodzi o działanie Evoscana, to czy w moim aucie czy w rok starszej Carismie mojego brata z połączeniem się nie było żadnych problemów.
Za pomocą Evoscana da się zdiagnozować tylko silnik, z ABS-em czy poduszkami nie da się połączyć. |
|
|
|
 |
bartas18b
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21-09-2012, 19:33
|
|
|
Jakieś jeszcze pomysły co może być przyczyną wypadania zapłonu? Czy może być winna tylko sonda? |
|
|
|
 |
|