Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma w potrzebie
Autor Wiadomość
pawel_1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
  Wysłany: 11-09-2012, 21:31   Sigma w potrzebie

WItam zakupiłem Sigmę, gdyż była moim marzeniem, ale wymaga troche fachowej pomocy mechanika, najlepej takiego, ktory posiada takie autko. Autko troche muli przy ok. 3000, po włączeniu klimy falują strasznie obroty i troszke innych mankamentów. Chciałbym jak najszybciej dopieścić moje marzonko, żeby swobodnie jeździć. Autko nie miało i nie ma gazu.
_________________
Pawel
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-09-2012, 22:06   

Witam na forum. Mam nadzieję że wszedłeś tutaj nie tylko w celu wydobycia wiedzy, ale że także będzie okazja się spotkać kiedyś na zlotach.

Pewne kwestie były już przerabiane przez innych kolegów forumowiczów więc jeśli nam dostarczysz więcej konkretnych informacji o samochodzie to być może będziemy w stanie pomóc. Przede wszystkim jaki silnik masz u siebie? 12V czy 24V? Są pewne różnice między nimi, a to determinuje sposób postępowania przy diagnozowaniu problemów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-09-2012, 09:52   

Witamy w naszym dość wąskim gronie i życzę szybkiego wyjścia na prostą z samochodem.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-09-2012, 15:01   

Doczytałem jaką masz wersję - 12V.

Teraz ustalmy czy problemem jest coś z wolnymi obrotami silnika czy może problem z klimatyzacją (tez miałem z tym doświadczenia).

Czy przy wyłączonej klimatyzacji nie ma falowania obrotów? Jakie masz wolne obroty po nagrzaniu silnika? Standartowo powinno być to 750-800. Podczas poruszania kierownica w lewo i w prawo obroty lekko się podnoszą (czujnik w układzie wspomagania działa).
Jakie obroty są w przypadku wrzucenia biegu (D) na lewarku? Wzorcowo są 650-700.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-09-2012, 18:46   

Ellooooooo. Witamy witamy. Oby problemy skończyły się szybko i......... tanio. Pozdrawiam
 
 
 
moniaquba
Forumowicz
UWAGA! OSZUST!

Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 342
Wysłany: 12-09-2012, 22:19   

Wrzuć kilka fotek i opis do działu "nasze miśki" :)
 
 
pawel_1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25-09-2012, 17:37   

Witam ponownie i bardzo dziekuję za odpowiedzi. szcerze mówiąc, nie spodziewałem się odzewu. Co do autka. Było u mechanika. zmieniny rozrząd świece kable itp. Niestety mechnik źle założył kable w. napięcia i potopiły się dotykając kolektora. Dwa wymieniłem na stare. Po oględzinach z mechaniki zostało mi zaieszenie z przodu bo są dwie różne spręzyny i do wymiany lub regeneracji maglownica. Co do zachowań autka jeździ swietnie szczególnie na zimno do momentu kiedy się nie poszarżuje. Jak gaz da się do dechy to po przekroczeniu ok 3200 obrotów dławi się, ale nie gasnie. Jak wcisne do konca kickdown to skoczy do 4000 i dławi się (taki objaw miałem wczesniej w lacerze i siadła mi cewka po czasie), a więc moge zaponiec o wyprzedzaniu itp, chyba że droga jest naprwde pusta. Boje sie ryzykować jak się zachowa. Co do obrotów przy ruszaniu kierwonica sprawdzę. Dziękuje za zainteresowanie i napewno bede czsciej zaglądał i uzupenie foty i dane silnika pozdrawiam wszystkich. Marzenia się spełaniają;) :)
_________________
Pawel
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 26-09-2012, 17:20   

Ja miałem właśnie taki objaw. U mnie się okazało że kondesator wylał w ECU, czyli w sterowniku silnika. Nawet ten guzik pod pedałem gazu nie działał. Po podmianie ECU wszystko jak ręką odjął. Jak masz u kogo to podmień sterownik.
 
 
pawel_1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-09-2012, 17:47   

Właśnie w okolicy Gorzowa ciężko o Sigmę. Ale szukam jakiegoś dobrego fachowca. Ostatnio myślałem o Warszawie. Chciałbym poprostu wstawić autko i żeby je fachowiec dopieścił jak należy;( Dziekuje za ważną infprmację.

[ Dodano: 05-10-2012, 14:33 ]
Post moge uznać za zamknięty Sigma trafiła chyba w najlepsze ręce do naprawy. Dziekuję za zainteresowanie. poinformuję o efektach. Pozdrawiam.
_________________
Pawel
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-10-2012, 22:56   

pawel_1975 napisał/a:
...
[ Dodano: 05-10-2012, 14:33 ]
Post moge uznać za zamknięty Sigma trafiła chyba w najlepsze ręce do naprawy. Dziekuję za zainteresowanie. poinformuję o efektach. Pozdrawiam.


Mam nadzieję tylko że te ręce nie należą do pewnej osoby, która mieszka w Kaźmierzy...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pawel_1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-10-2012, 20:34   

Autko trafiło do Łowicza;)
_________________
Pawel
 
 
moniaquba
Forumowicz
UWAGA! OSZUST!

Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 342
Wysłany: 23-10-2012, 20:46   

A to dobrze trafiło :)
 
 
pawel_1975 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-10-2012, 21:45   

Też tak uważam;)
_________________
Pawel
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-11-2012, 09:58   

No więc drodzy forumowicze i forumowiczki .. :P

Szczęście w nieszczęściu - po ostatniej stłuczce
[foty w drodze]
przerobiliśmy zderzak w kombiku na taki a'la diamante.





I w sumie było super i zero róznicy oprócz tego, że zderzak był dłuższy..
Ale parę dni temu pewna mieszkanka naszych okolic wymusiła pierwszeństwo z podporządkowanej i jej polo kombi zostało "dzyknięte" przez sigme. Pech chciał że w to samo miejsce ;) Ale zderzak zapobiegł jakimś poważniejszym uszkodzeniom mimo prędkości 2 razy większej.






polo wyrzuciło 5m na chodnik tyłem tak,że oponę zdarło z koła i pokrzywiło tylne zawieszenie. Ale niestety na fotkach niewiele widać... (tata robił zdjecia) w każdym razie kółka nie są zgodne z torem jazdy auta :D



Będąc w potrzebie , jako że czwartej maski już nie mam (mam czarną , brzydką i nie chcę jej używać:P ) potrzebowałbym maski, reflektora, migacza oraz błotnika. Jesli macie w zasobach w kolorze szarym to będę baaardzo wdzięczny. O zderzaku nie wspominam bo pewnie nie macie ale nie zaszkodzi zapytać :roll:

To jak pomożecie ? - ... :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
Ostatnio zmieniony przez VirMan 11-11-2012, 14:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 09-11-2012, 18:42   

Hej,
ja mam sporo części blacharskich (prawie full) tak więc jak chcesz to pisz lub dzwoń ;) 665 486 590 niestety kolor niebieski więc malowanie murowane
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.