Sigma w potrzebie |
Autor |
Wiadomość |
pawel_1975
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11-09-2012, 21:31 Sigma w potrzebie
|
|
|
WItam zakupiłem Sigmę, gdyż była moim marzeniem, ale wymaga troche fachowej pomocy mechanika, najlepej takiego, ktory posiada takie autko. Autko troche muli przy ok. 3000, po włączeniu klimy falują strasznie obroty i troszke innych mankamentów. Chciałbym jak najszybciej dopieścić moje marzonko, żeby swobodnie jeździć. Autko nie miało i nie ma gazu. |
_________________ Pawel |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-09-2012, 22:06
|
|
|
Witam na forum. Mam nadzieję że wszedłeś tutaj nie tylko w celu wydobycia wiedzy, ale że także będzie okazja się spotkać kiedyś na zlotach.
Pewne kwestie były już przerabiane przez innych kolegów forumowiczów więc jeśli nam dostarczysz więcej konkretnych informacji o samochodzie to być może będziemy w stanie pomóc. Przede wszystkim jaki silnik masz u siebie? 12V czy 24V? Są pewne różnice między nimi, a to determinuje sposób postępowania przy diagnozowaniu problemów. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 12-09-2012, 09:52
|
|
|
Witamy w naszym dość wąskim gronie i życzę szybkiego wyjścia na prostą z samochodem. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-09-2012, 15:01
|
|
|
Doczytałem jaką masz wersję - 12V.
Teraz ustalmy czy problemem jest coś z wolnymi obrotami silnika czy może problem z klimatyzacją (tez miałem z tym doświadczenia).
Czy przy wyłączonej klimatyzacji nie ma falowania obrotów? Jakie masz wolne obroty po nagrzaniu silnika? Standartowo powinno być to 750-800. Podczas poruszania kierownica w lewo i w prawo obroty lekko się podnoszą (czujnik w układzie wspomagania działa).
Jakie obroty są w przypadku wrzucenia biegu (D) na lewarku? Wzorcowo są 650-700. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-09-2012, 18:46
|
|
|
Ellooooooo. Witamy witamy. Oby problemy skończyły się szybko i......... tanio. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
moniaquba
Forumowicz UWAGA! OSZUST!
Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 342
|
Wysłany: 12-09-2012, 22:19
|
|
|
Wrzuć kilka fotek i opis do działu "nasze miśki" |
|
|
|
 |
pawel_1975
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25-09-2012, 17:37
|
|
|
Witam ponownie i bardzo dziekuję za odpowiedzi. szcerze mówiąc, nie spodziewałem się odzewu. Co do autka. Było u mechanika. zmieniny rozrząd świece kable itp. Niestety mechnik źle założył kable w. napięcia i potopiły się dotykając kolektora. Dwa wymieniłem na stare. Po oględzinach z mechaniki zostało mi zaieszenie z przodu bo są dwie różne spręzyny i do wymiany lub regeneracji maglownica. Co do zachowań autka jeździ swietnie szczególnie na zimno do momentu kiedy się nie poszarżuje. Jak gaz da się do dechy to po przekroczeniu ok 3200 obrotów dławi się, ale nie gasnie. Jak wcisne do konca kickdown to skoczy do 4000 i dławi się (taki objaw miałem wczesniej w lacerze i siadła mi cewka po czasie), a więc moge zaponiec o wyprzedzaniu itp, chyba że droga jest naprwde pusta. Boje sie ryzykować jak się zachowa. Co do obrotów przy ruszaniu kierwonica sprawdzę. Dziękuje za zainteresowanie i napewno bede czsciej zaglądał i uzupenie foty i dane silnika pozdrawiam wszystkich. Marzenia się spełaniają;) |
_________________ Pawel |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 26-09-2012, 17:20
|
|
|
Ja miałem właśnie taki objaw. U mnie się okazało że kondesator wylał w ECU, czyli w sterowniku silnika. Nawet ten guzik pod pedałem gazu nie działał. Po podmianie ECU wszystko jak ręką odjął. Jak masz u kogo to podmień sterownik. |
|
|
|
 |
pawel_1975
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-09-2012, 17:47
|
|
|
Właśnie w okolicy Gorzowa ciężko o Sigmę. Ale szukam jakiegoś dobrego fachowca. Ostatnio myślałem o Warszawie. Chciałbym poprostu wstawić autko i żeby je fachowiec dopieścił jak należy;( Dziekuje za ważną infprmację.
[ Dodano: 05-10-2012, 14:33 ]
Post moge uznać za zamknięty Sigma trafiła chyba w najlepsze ręce do naprawy. Dziekuję za zainteresowanie. poinformuję o efektach. Pozdrawiam. |
_________________ Pawel |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-10-2012, 22:56
|
|
|
pawel_1975 napisał/a: | ...
[ Dodano: 05-10-2012, 14:33 ]
Post moge uznać za zamknięty Sigma trafiła chyba w najlepsze ręce do naprawy. Dziekuję za zainteresowanie. poinformuję o efektach. Pozdrawiam. |
Mam nadzieję tylko że te ręce nie należą do pewnej osoby, która mieszka w Kaźmierzy... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pawel_1975
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 23-10-2012, 20:34
|
|
|
Autko trafiło do Łowicza;) |
_________________ Pawel |
|
|
|
 |
moniaquba
Forumowicz UWAGA! OSZUST!
Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 342
|
Wysłany: 23-10-2012, 20:46
|
|
|
A to dobrze trafiło |
|
|
|
 |
pawel_1975
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsbishi Sigma 3.0 12V, autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 23-10-2012, 21:45
|
|
|
Też tak uważam;) |
_________________ Pawel |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-11-2012, 09:58
|
|
|
No więc drodzy forumowicze i forumowiczki ..
Szczęście w nieszczęściu - po ostatniej stłuczce
[foty w drodze]
przerobiliśmy zderzak w kombiku na taki a'la diamante.
I w sumie było super i zero róznicy oprócz tego, że zderzak był dłuższy..
Ale parę dni temu pewna mieszkanka naszych okolic wymusiła pierwszeństwo z podporządkowanej i jej polo kombi zostało "dzyknięte" przez sigme. Pech chciał że w to samo miejsce Ale zderzak zapobiegł jakimś poważniejszym uszkodzeniom mimo prędkości 2 razy większej.
polo wyrzuciło 5m na chodnik tyłem tak,że oponę zdarło z koła i pokrzywiło tylne zawieszenie. Ale niestety na fotkach niewiele widać... (tata robił zdjecia) w każdym razie kółka nie są zgodne z torem jazdy auta
Będąc w potrzebie , jako że czwartej maski już nie mam (mam czarną , brzydką i nie chcę jej używać:P ) potrzebowałbym maski, reflektora, migacza oraz błotnika. Jesli macie w zasobach w kolorze szarym to będę baaardzo wdzięczny. O zderzaku nie wspominam bo pewnie nie macie ale nie zaszkodzi zapytać
To jak pomożecie ? - ... |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
Ostatnio zmieniony przez VirMan 11-11-2012, 14:32, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
yasiu87
Forumowicz
Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 53 Skąd: B-tów
|
Wysłany: 09-11-2012, 18:42
|
|
|
Hej,
ja mam sporo części blacharskich (prawie full) tak więc jak chcesz to pisz lub dzwoń 665 486 590 niestety kolor niebieski więc malowanie murowane |
|
|
|
 |
|