Przekaźnik alternatora |
Autor |
Wiadomość |
pepcio5
Forumowicz

Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 34 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 29-09-2012, 21:14 Przekaźnik alternatora
|
|
|
Witam, czy ktoś wie, ma jakieś danie jak sprawdzić przekaźnik alternatora ? U mnie strasznie się grzeje i na desce świeci się kontrolka od ładowania, a ładowanie jest w porządku.
Żeby nie było nieporozumień to chodzi o przekaźnik R3 zaznaczony tutaj
Cari 1.8 1995r |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-09-2012, 19:00
|
|
|
Jakie masz napięcie ładowania? Kontrolka miga czy cały czas się pali? |
|
|
|
 |
pepcio5
Forumowicz

Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 34 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30-09-2012, 19:24
|
|
|
14,6 V. Swieci sie caly czas. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 30-09-2012, 19:30
|
|
|
Ładowanie masz bardzo dobre , a kontrolka nie gaśnie z powodu przekażnika lampki kontrolnej ładowania. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
pepcio5
Forumowicz

Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 34 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30-09-2012, 21:20
|
|
|
To, że ładowanie mam dobre to napisałem w pierwszym poście A gdzie jest ten przekaźnik? To ten o którym pisałem? |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-09-2012, 21:44
|
|
|
pepcio5 skoro napisałeś, że przekaźnik się grzeje to myślę, że wiesz gdzie on się znajduje. To że się grzeje musi być temu jakaś przyczyna. Żeby się uszkodził przekaźnik to rzadkość. Jaki masz samochód? zobaczę w instrukcji serwisowej schemat i dam ci znać. |
|
|
|
 |
pepcio5
Forumowicz

Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 34 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30-09-2012, 22:26
|
|
|
1.8 116KM 1995r, jak w pierwszym poscie napisalem pzdr. |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-09-2012, 22:36
|
|
|
Znalazłem w instrukcji serwisowej od GDI. Myślę, że nie ma to znaczenia jaki silnik. Obwody powinny być takie same. Dodaje zdjęcie i tłumaczenie jak sprawdzić czy przekaźnik jest dobry.
Tłumaczenie:
1.Wyjmij przekaźnik alternatora ze skrzynki przekaźnikowej w komorze silnika.
2. Ustawić tester typu analogowego w zakresie do pomiarów omów, sprawdzić, że istnieje ciągłość, gdy (+) zacisku tester jest podłączony do zacisku 2 przekaźnika alternatora i (-) zacisk jest podłączony do zacisku 4.
3. Dalej, jest sprawdzenie, że nie ma ciągłości gdy (+) zacisk jest połączony z zaciskiem 4 i (-), zacisk jest połączony z zaciskiem 2.
4. Jeżeli kontrola ciągłości w krokach 2 i 3 wykazują wadę, wymienić przekaźnik alternatora.
Zdjęcie
Jeżeli sprawdzisz to daj znać.
[ Dodano: 30-09-2012, 22:38 ]
Zdjęcie adres
http://imageshack.us/cont...L19re48zWodDc4A |
|
|
|
 |
dymek
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 01-10-2012, 00:24
|
|
|
a co może być przyczyną migania kontrolki ???
jej zapalanie/gaśnięcie nie ma żadnej reguły.
Czasem nie zaświeca sie przez tydzień, czasem pomruga pare - parenaście minut, czasem świeci godzine i gaśnie. |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-10-2012, 20:45
|
|
|
Kontrolka ładowania jest podstawowym przyrządem do sprawdzenia ładowania. Jeżeli zaczyna się palić to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ładowanie alternatora. Z tego co zauważyłem w instrukcji serwisowej w zależności od temp. powinno się wahać od 13,8 do 14,6. Jeżeli kontrolka zaczyna migać, delikatnie świeci to zaczyna się problem z alternatorem. Możliwą przyczyną może być ciągłość w przewodach samochodu. Znam parę przypadków gdzie kontrolka ładowania zaczynała się palić kiedy alternator nie mógł już naładować akumulatora, gdyż akumulator był zużyty. |
|
|
|
 |
|