Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik alternatora
Autor Wiadomość
pepcio5 
Forumowicz


Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29-09-2012, 21:14   Przekaźnik alternatora

Witam, czy ktoś wie, ma jakieś danie jak sprawdzić przekaźnik alternatora ? U mnie strasznie się grzeje i na desce świeci się kontrolka od ładowania, a ładowanie jest w porządku.

Żeby nie było nieporozumień to chodzi o przekaźnik R3 zaznaczony tutaj :)



Cari 1.8 1995r
 
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 30-09-2012, 19:00   

Jakie masz napięcie ładowania? Kontrolka miga czy cały czas się pali?
 
 
pepcio5 
Forumowicz


Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30-09-2012, 19:24   

14,6 V. Swieci sie caly czas.
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 30-09-2012, 19:30   

Ładowanie masz bardzo dobre , a kontrolka nie gaśnie z powodu przekażnika lampki kontrolnej ładowania.
_________________
Ross
 
 
pepcio5 
Forumowicz


Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30-09-2012, 21:20   

To, że ładowanie mam dobre to napisałem w pierwszym poście :P A gdzie jest ten przekaźnik? To ten o którym pisałem?
 
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 30-09-2012, 21:44   

pepcio5 skoro napisałeś, że przekaźnik się grzeje to myślę, że wiesz gdzie on się znajduje. To że się grzeje musi być temu jakaś przyczyna. Żeby się uszkodził przekaźnik to rzadkość. Jaki masz samochód? zobaczę w instrukcji serwisowej schemat i dam ci znać.
 
 
pepcio5 
Forumowicz


Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30-09-2012, 22:26   

1.8 116KM 1995r, jak w pierwszym poscie napisalem :) pzdr.
 
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 30-09-2012, 22:36   

Znalazłem w instrukcji serwisowej od GDI. Myślę, że nie ma to znaczenia jaki silnik. Obwody powinny być takie same. Dodaje zdjęcie i tłumaczenie jak sprawdzić czy przekaźnik jest dobry.

Tłumaczenie:
1.Wyjmij przekaźnik alternatora ze skrzynki przekaźnikowej w komorze silnika.
2. Ustawić tester typu analogowego w zakresie do pomiarów omów, sprawdzić, że istnieje ciągłość, gdy (+) zacisku tester jest podłączony do zacisku 2 przekaźnika alternatora i (-) zacisk jest podłączony do zacisku 4.
3. Dalej, jest sprawdzenie, że nie ma ciągłości gdy (+) zacisk jest połączony z zaciskiem 4 i (-), zacisk jest połączony z zaciskiem 2.
4. Jeżeli kontrola ciągłości w krokach 2 i 3 wykazują wadę, wymienić przekaźnik alternatora.

Zdjęcie


Jeżeli sprawdzisz to daj znać.

[ Dodano: 30-09-2012, 22:38 ]
Zdjęcie adres
http://imageshack.us/cont...L19re48zWodDc4A
 
 
dymek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-10-2012, 00:24   

a co może być przyczyną migania kontrolki ???
jej zapalanie/gaśnięcie nie ma żadnej reguły.
Czasem nie zaświeca sie przez tydzień, czasem pomruga pare - parenaście minut, czasem świeci godzine i gaśnie.
 
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 01-10-2012, 20:45   

Kontrolka ładowania jest podstawowym przyrządem do sprawdzenia ładowania. Jeżeli zaczyna się palić to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ładowanie alternatora. Z tego co zauważyłem w instrukcji serwisowej w zależności od temp. powinno się wahać od 13,8 do 14,6. Jeżeli kontrolka zaczyna migać, delikatnie świeci to zaczyna się problem z alternatorem. Możliwą przyczyną może być ciągłość w przewodach samochodu. Znam parę przypadków gdzie kontrolka ładowania zaczynała się palić kiedy alternator nie mógł już naładować akumulatora, gdyż akumulator był zużyty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.