Tuning Chip Różnice pomiędzy silnikiem 2.0 DiD / 2,2 |
Autor |
Wiadomość |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 01-10-2012, 07:30
|
|
|
Gunner napisał/a: | W moim turbolocie benzynowym wlasnie o dobre smarowanie dba olej Millers 15w60 |
jakie to konkretnie auto? bo tak trochę bogato z tym olejem wybrałeś
Gunner napisał/a: | Dlatego tez - olej np.5W30 SHellix ultra extra w Niemczech kosztuje 95 E !!! Na stacji Shell.
W Polsce chyba niecale 180zeta.
W czym rzecz? Gdzie roznice? |
no bo to już jest castroll nie shel
[ Dodano: 01-10-2012, 07:30 ]
Gunner napisał/a: | Ty masz O2 TDI? |
nie mam OII
[ Dodano: 01-10-2012, 07:32 ]
PiotrKw, jakie konkretnie auto? i rok |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-10-2012, 07:41
|
|
|
Pajero III 3.2 DI-D 2005r |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 01-10-2012, 07:51
|
|
|
PiotrKw, no ciekawe
ale co do XSS-a lub XFS-a jak najbardziej OK. |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 01-10-2012, 13:59
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | jakie to konkretnie auto? bo tak trochę bogato z tym olejem wybrałeś |
Jest na dole w moim profilu.
Koniec OT |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-10-2012, 14:24
|
|
|
Gunner napisał/a: | Oleje long life -Pic polega na tym ze , w nich chodzi tylko i wylacznie o wyzszy przebieg. | nie tylko przebieg, również czasokres między wymianami jest wydłużony do dwóch lat. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 03-10-2012, 22:56
|
|
|
Gunner, to tak bardzo źle dobrałeś - zniszczysz sobie motor, tam trzeba zdecydowanie mniejszą lepkość( to jest "ciasny" silnik, bo chyba nie zakułeś motoru? ) - już jak chciałeś hardcora to maksymalnie taki http://www.millersoils.pl...ikowe/cfs-5w30/ ale wymiana częściej, około 6-7tys km
rezon, nie wszystko co jest longlife jest dobre, piję do tzw. "dobrego oleju" porażka, skutecznie osadza cały kauczuk w silniku
Jeszcze jedna ważna informacja - chipując auto nie należy nagle jak opętany zmieniać oleju na jakieś kosmicznie duże lepkości, wystarczy go częściej wymieniać, ale ważne aby był zawsze zgodny z zaleceniami producenta pojazdu |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-10-2012, 07:10
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | rezon, nie wszystko co jest longlife jest dobre, piję do tzw. "dobrego oleju" porażka, skutecznie osadza cały kauczuk w silniku | Wiem, ale w Outuku po stosowaniu tych co wymieniałem silnik był w środku czysty - przynajmniej to co było widać. Do Mobila 1 nie miałem żadnych zastrzeżeń. Przy okazji wypróbuję również Millers'a, ale ja dopiero zaczynam sezon jeżdżenia, więc jeszcze chwilę mi zejdzie do przeglądu |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 04-10-2012, 15:18
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | to jest "ciasny" silnik, bo chyba nie zakułeś motoru |
Jeszcze nie
Na razie w tym malym F16 wystarczy 220 kucy ...
Tak ,co do oleju ,tez sie zastanawiam nad zamiana.Jako ze to "track days" autko to widze ze cos dlugo sie nagrzewa na tym oleju.Czasami w lato potrzebowalem ok 20 min jazdy aby olej osiagnal wlasciwa temp tj 85 stopni i dopiero wtedy mozna uzyc pelnego doladowania (0.55bara).W innym przypadku specjalnie dokupiony komp przycina i nie pozwala na zbyt wczesne szalenstwa.Ale z drugiej strony olej ten swietnie trzyma temperature 95-105C nawet przy "mocnym pałowaniu" .
Myslalem o o 5W 30 -ale po konsultacjach z warsztatami tune up,okazuje sie ze najbardziej optymalnym olejem na takie pojezdzawki do turbo bedzie -10w40 lub 10w50.Oczywista CFS |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 04-10-2012, 15:33
|
|
|
Gunner, CFS jest bardzo specyficznym olejem więc nie sugeruj się zwykłymi 5W30( na wyższych CFS-ach NT Prokop swoim WRC jeździ na MŚ - no a chyba Twojemu autku trochę daleko do tego )
Tylko teraz ciekawe jakie straty mogłeś zrobić silnikowi po takiej dużej lepkości... |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-10-2012, 17:17
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Gunner, CFS jest bardzo specyficznym olejem więc nie sugeruj się zwykłymi 5W30( na wyższych CFS-ach NT Prokop swoim WRC jeździ na MŚ - no a chyba Twojemu autku trochę daleko do tego )
Tylko teraz ciekawe jakie straty mogłeś zrobić silnikowi po takiej dużej lepkości... | A do poczciwego O II to jaki odnosnik Millersa proponujesz w klasie 5W30 504.507?
Pozdro z Meksyku |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
|
|
|
 |
zibi21
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2012, 19:15
|
|
|
Jaceksu79 napisał : Tutaj Panie http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp
Na stronie piszą ,że wymiana co 15 tyś. to jaki to longlife a i ilość dziwna 5,5l i 0,3l na filtr .
Chyba że czegoś nie rozumiem. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 04-10-2012, 19:45
|
|
|
widzisz chyba, ze to nie jest Polska strona? Patrz na rodzaj oleju na nic wiecej. Interwaly w krajach mogą się różnić
I nie wiem dlaczego chciałem napisać, bo przewidzieli, że będzie potrzebny na dolewkę |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:34
|
|
|
Odgrzewam temat,
poleca ktoś z Kielc okolic , świętokrzyskiego jakiegoś tunera by podnieść moc w 2,0 D ?? Drugie pytanko ile taki zabieg kosztuje (pi razy drzwi ) |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:40
|
|
|
polecam Dynosoft Katowice. Robiłem u niego swojego Outka. Nie jest tani - ok. 1800zł, ale warto. Program dopasowuje do silnika na hamowni, a nie tylko wgrywa gotowca. Niestety kilka godzin to zajmuje. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|