| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [E33A 2.0] Wibracja karoserii przy 3000 obr/min Galant 91 |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | santanayana [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 13:49   [E33A 2.0] Wibracja karoserii przy 3000 obr/min Galant 91 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam serdecznie! Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Galanta 91 r hatchback z silnikiem 2.0 benzyna ,niestety nie wiem jakie ma oznaczenie silnik.
 Pewnie można odczytać to jakos z vin albo inaczej .
 Problem w tym że przy obrotach 3000 obr bardzo zaczyna wibrować karoseria i robi się głośno.
 Podejrzewałem tłumik ale wieszaki sa ok i po dokładnym obejrzeniu wyglada że nie ma dziur ani nic co by go dyskwalifikowało.
 Drugie podejrzenie padło na poduszki . Po obejrzeniu tych poduszek naocznie na działajacym samochodzie wyglada na to że są ok(na pierwszy rzut oka nie widać żeby były porwane i wygladają na sztywne) .
 Doradźcie co mam jeszcze zrobić ? Nie ma znaczenia na którym biegu jadę i na luzie jest to samo.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 18:59, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | adams12 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 14:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | źle ustawiony wałek balansowy - na 99,99999prc - przestawienie o 180st tak jak zazwyczaj ma miejsce skutkuje tym ze kreci się w fazie a nie przeciwfazie i wibracje wywalają plomby z zębów   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | santanayana [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 14:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli mam przestawić ten wałek balansowy o 180stopni , rozumiem  Czyli udac się do mechanika i powiedzieć mu żeby to sprawdził czy łatwo samemu to znaleźć? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 14:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie o 180 a o 360 - chodzi o walek pompy oleju na mojej WWW masz instrukcje wymiany rozrzadu - tam masz fotke jak sprawdzic czy jest dobrze ustawiony
 czy latwo? - musisz prawie caly rozrzad znow zdjac
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kojot128   Forumowicz
 
 Auto: Colt CJ0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Paź 2006
 Posty: 104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 15:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | kurde mam to samo - jaki może być koszt usunięcia tej dolegliwości i czy można z tym jeździć |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 15:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | koszt? - tyle co wymiana rozrzadu czy mozna? - przez jakis czas tak, tylko to jak z calowaniem lwa w d..pe (przyjemnosc zadna, ryzyko duze)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kojot128   Forumowicz
 
 Auto: Colt CJ0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Paź 2006
 Posty: 104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 15:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | ales mnie pocieszył, rozumiem że jak to zostawie to rozsypie mi się silnik? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | santanayana [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 15:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zrozumiałem  Wymiana rozrządu leży poza moimi możliwościami technicznymi ale przynajmniej zlokalizowałem przypuszczalna przyczynę tego  Jeszcze mam pytanie jak mogę poznać model silnika? Czy na Twojej stronie to jest? Na pierwszy rzut oka jest tam masa super informacji   
 [ Dodano: 17-01-2007, 15:45 ]
 A ile teraz kosztuje rozrząd do tego modelu ? plus orientacyjna wymiana? Dałem za samochód 2300zł i ogólnie jestem z niego zadowolony tylko ten defekt wibracji i jest jak na ten silnik mułowaty. Primera 1.6  objeżdza go jak chce. Co można zrobić/sprawdzić ,jeśli oczywiście zrobię ten wałek
   
 [ Dodano: 17-01-2007, 15:50 ]
 Krzyzak , obejrzałem Twoje autko na zdjęciach i na stronie i powiem że jest identyczne jak moje poza kolorem . No może jeszcze mam szyberdach
   I jest zajefajne
  jak na tą kasę wygoda,komfort, środek ,szczegóły - wiele aut nowszych się nie umywa . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | adams12 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 16:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | nie o 180 a o 360 - chodzi o walek pompy oleju | 
 
 mea culpa
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 17:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymiana paska rozrządu wraz z rolkami to koszt. ok 300 zł ( mechanik ). Podczas montażu całości mechanik musi ustawić pompę oleju zg. z opisem na stronie Krzyżaka ( śrubokręt ).  Powinno być ok. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba na mojej www jest opis modeli silnika - tu masz 4G63 (pytanie czy sohc czy dohc) cena wymiany rozrzadu - za robocizne od 150 do 500 zl, plus czesci - simmeringi oryginalne kosztuja 300 zl, paski i napinacze ok. 200-250 zl (porzadne zamienniki), pompa wody 150 zl
 
 silnik moze byc mulowaty i miec wibracje takze przez przestawiony zaplon lub inny defekt (wymien kable, swiece, filtry); zreszta to kwestia wielu rzeczy - musialbym nim pojezdzic, zeby cos powiedziec (moze tak ma byc) - a kondensatory w ECU zmieniles?
 
 ps. ja tez mam el. szyberdach
 
 [ Dodano: 17-01-2007, 18:30 ]
 
  	  | kojot128 napisał/a: |  	  | rozumiem że jak to zostawie to rozsypie mi się silnik? | 
 moze rozsypie to nie, ale padna poduszki, potem moze zaczac sypac sie reszta napedu a i silnik nie bedzie za takie cos wdzieczny
 trudno przewidziec konsekwencje, bo nie znam nikogo, kto by tak caly czas jezdzil - kazdy predzej czy pozniej koryguje blad  pseudo 'mechanika' zmieniajacego rozrzad
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kojot128   Forumowicz
 
 Auto: Colt CJ0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Paź 2006
 Posty: 104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 21:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie w aucie rozrząd był wymieniony i zostało przejechane jakieś 12 tysięcy kilometrów, część przejechałem ja a część poprzedni właściciel, który też narzekał na to buczenie przy 3000 tysiącach obrotów, chcąc usunąć tą dolegliwość zdążyłem wymienić dwie poduszki jedną jak się okazało nie potrzebnie, olej w skrzyni bo takie były przypuszczenia, że to może jakieś łożysko… Z tym przestawionym wałkiem to wielce prawdopodobne, tylko jak to najprościej sprawdzić i wykluczyć nie potrzebne koszta?! |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | kojot128 - nie chce mi sie 2x pisac - wszystko na mojej WWW nie musisz calego rozrzadu zdejmowac do sprawdzenia - wystarczy obudowy (niestety przy dolnej trzeba odkrecic srube walu), ustawic na znaki (szczegolnie na znak na pompie oleju, ktory zgadza sie raz na 3 obroty walu) i wsadzic wkretak w dziurke
 ale jak masz drgania przy 3 krpm i takze przy 5 krpm to bedzie to
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kojot128   Forumowicz
 
 Auto: Colt CJ0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Paź 2006
 Posty: 104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Krzyżak - coś musze z tym zrobić… |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | santanayana [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2007, 22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeczytałem dokładnie strone krzyzaka i  wiem już że mam JMBLNE33AMZxxxxxx tylko nie wiem czy SOHC czy DOHC  a jesli zrobię zdjęcie i wkleję to wystarczy? Autko bardzo mi się podoba i było zaniedbane przez dłuzszy czas. Mój kolega z pracy nim jeździł a że on nie techniczny to zbytnio o tego Galanta nie dbał. Któregoś dnia ok 3 mies temu nie chciał mu odpalić tzn w trakcie jazdy gasł i to na amen. Więc się wkurzył i go zostawił na ulicy pod praca a kupił nową Corollę... I tak Galancik stał 1,5 mies i wygladał jak 7em nieszcześć. W końcu zaproponowałem mu że moj brat się nim moze zająć (mechanik) i go doprowadzi do używalności a potem niech robi z nim co chce. okazało się że miał przegnitą wiązkę elektryki (wymiana 150zł) 2 tylne tarcze do wymiany bo biły, zaciski nie chciały puścić . Drobne ogniska korozji tu i tam . Portki osłaniające kolektor przerdzewiałe i brzeczące. Na zimnym stukanie zaworów. I tu uwaga: samochód ma przejechane raptem 194tys! Wszystko zostało porobione i wyszła sumka 550zl do zapłacenia (przegląd techniczny w tym) a gościu stierdził ze to sporo.... Więc powiedziałem że go od niego kupię  więc kupiłem za 2300 w dwóch ratach  )))))))) 
 [ Dodano: 17-01-2007, 22:07 ]
 Jesli chodzi o mułowatość silnika to zacznę chyba od kondensatorów. Kable nie mają przebić.. Jakie świece do tego silnika kupić? Lada dzień wymienię olej plus filtr, filtr paliwa też.
 Do kondensatorów postaram się zajrzeć tylko muszę gdzieś je dostać
  Ale z wymianą nie powinno byc problemów. Może przeczyścic przepustnicę tak jak napisałał Krzyżak?
 
 Autko ma garaż dla Siebie tylko na wyłączność
  Dobrze mieć domek na starość |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |