Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Wibracja karoserii przy 3000 obr/min Galant 91
Autor Wiadomość
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 13:49   [E33A 2.0] Wibracja karoserii przy 3000 obr/min Galant 91

Witam serdecznie!
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Galanta 91 r hatchback z silnikiem 2.0 benzyna ,niestety nie wiem jakie ma oznaczenie silnik.
Pewnie można odczytać to jakos z vin albo inaczej .
Problem w tym że przy obrotach 3000 obr bardzo zaczyna wibrować karoseria i robi się głośno.
Podejrzewałem tłumik ale wieszaki sa ok i po dokładnym obejrzeniu wyglada że nie ma dziur ani nic co by go dyskwalifikowało.
Drugie podejrzenie padło na poduszki . Po obejrzeniu tych poduszek naocznie na działajacym samochodzie wyglada na to że są ok(na pierwszy rzut oka nie widać żeby były porwane i wygladają na sztywne) .
Doradźcie co mam jeszcze zrobić ? Nie ma znaczenia na którym biegu jadę i na luzie jest to samo.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 14:00   

źle ustawiony wałek balansowy - na 99,99999prc - przestawienie o 180st tak jak zazwyczaj ma miejsce skutkuje tym ze kreci się w fazie a nie przeciwfazie i wibracje wywalają plomby z zębów :D
 
 
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 14:09   

Czyli mam przestawić ten wałek balansowy o 180stopni , rozumiem :) Czyli udac się do mechanika i powiedzieć mu żeby to sprawdził czy łatwo samemu to znaleźć?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-01-2007, 14:26   

nie o 180 a o 360 - chodzi o walek pompy oleju
na mojej WWW masz instrukcje wymiany rozrzadu - tam masz fotke jak sprawdzic czy jest dobrze ustawiony
czy latwo? - musisz prawie caly rozrzad znow zdjac
 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2007, 15:17   

kurde mam to samo - jaki może być koszt usunięcia tej dolegliwości i czy można z tym jeździć
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-01-2007, 15:19   

koszt? - tyle co wymiana rozrzadu
czy mozna? - przez jakis czas tak, tylko to jak z calowaniem lwa w d..pe (przyjemnosc zadna, ryzyko duze)
 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2007, 15:25   

ales mnie pocieszył, rozumiem że jak to zostawie to rozsypie mi się silnik?
 
 
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 15:39   

Zrozumiałem :) Wymiana rozrządu leży poza moimi możliwościami technicznymi ale przynajmniej zlokalizowałem przypuszczalna przyczynę tego :) Jeszcze mam pytanie jak mogę poznać model silnika? Czy na Twojej stronie to jest? Na pierwszy rzut oka jest tam masa super informacji :)

[ Dodano: 17-01-2007, 15:45 ]
A ile teraz kosztuje rozrząd do tego modelu ? plus orientacyjna wymiana? Dałem za samochód 2300zł i ogólnie jestem z niego zadowolony tylko ten defekt wibracji i jest jak na ten silnik mułowaty. Primera 1.6 objeżdza go jak chce. Co można zrobić/sprawdzić ,jeśli oczywiście zrobię ten wałek :)

[ Dodano: 17-01-2007, 15:50 ]
Krzyzak , obejrzałem Twoje autko na zdjęciach i na stronie i powiem że jest identyczne jak moje poza kolorem . No może jeszcze mam szyberdach :)
I jest zajefajne :) jak na tą kasę wygoda,komfort, środek ,szczegóły - wiele aut nowszych się nie umywa .
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 16:37   

Krzyzak napisał/a:
nie o 180 a o 360 - chodzi o walek pompy oleju


mea culpa
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2007, 17:00   

Wymiana paska rozrządu wraz z rolkami to koszt. ok 300 zł ( mechanik ). Podczas montażu całości mechanik musi ustawić pompę oleju zg. z opisem na stronie Krzyżaka ( śrubokręt ). Powinno być ok.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-01-2007, 19:28   

chyba na mojej www jest opis modeli silnika - tu masz 4G63 (pytanie czy sohc czy dohc)
cena wymiany rozrzadu - za robocizne od 150 do 500 zl, plus czesci - simmeringi oryginalne kosztuja 300 zl, paski i napinacze ok. 200-250 zl (porzadne zamienniki), pompa wody 150 zl

silnik moze byc mulowaty i miec wibracje takze przez przestawiony zaplon lub inny defekt (wymien kable, swiece, filtry); zreszta to kwestia wielu rzeczy - musialbym nim pojezdzic, zeby cos powiedziec (moze tak ma byc) - a kondensatory w ECU zmieniles?

ps. ja tez mam el. szyberdach

[ Dodano: 17-01-2007, 18:30 ]
kojot128 napisał/a:
rozumiem że jak to zostawie to rozsypie mi się silnik?

moze rozsypie to nie, ale padna poduszki, potem moze zaczac sypac sie reszta napedu a i silnik nie bedzie za takie cos wdzieczny
trudno przewidziec konsekwencje, bo nie znam nikogo, kto by tak caly czas jezdzil - kazdy predzej czy pozniej koryguje blad pseudo 'mechanika' zmieniajacego rozrzad
 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2007, 21:17   

U mnie w aucie rozrząd był wymieniony i zostało przejechane jakieś 12 tysięcy kilometrów, część przejechałem ja a część poprzedni właściciel, który też narzekał na to buczenie przy 3000 tysiącach obrotów, chcąc usunąć tą dolegliwość zdążyłem wymienić dwie poduszki jedną jak się okazało nie potrzebnie, olej w skrzyni bo takie były przypuszczenia, że to może jakieś łożysko… Z tym przestawionym wałkiem to wielce prawdopodobne, tylko jak to najprościej sprawdzić i wykluczyć nie potrzebne koszta?!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-01-2007, 21:22   

kojot128 - nie chce mi sie 2x pisac - wszystko na mojej WWW
nie musisz calego rozrzadu zdejmowac do sprawdzenia - wystarczy obudowy (niestety przy dolnej trzeba odkrecic srube walu), ustawic na znaki (szczegolnie na znak na pompie oleju, ktory zgadza sie raz na 3 obroty walu) i wsadzic wkretak w dziurke
ale jak masz drgania przy 3 krpm i takze przy 5 krpm to bedzie to
 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2007, 21:31   

Dzięki Krzyżak - coś musze z tym zrobić…
 
 
santanayana
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 22:00   

Przeczytałem dokładnie strone krzyzaka i wiem już że mam JMBLNE33AMZxxxxxx tylko nie wiem czy SOHC czy DOHC :) a jesli zrobię zdjęcie i wkleję to wystarczy? Autko bardzo mi się podoba i było zaniedbane przez dłuzszy czas. Mój kolega z pracy nim jeździł a że on nie techniczny to zbytnio o tego Galanta nie dbał. Któregoś dnia ok 3 mies temu nie chciał mu odpalić tzn w trakcie jazdy gasł i to na amen. Więc się wkurzył i go zostawił na ulicy pod praca a kupił nową Corollę... I tak Galancik stał 1,5 mies i wygladał jak 7em nieszcześć. W końcu zaproponowałem mu że moj brat się nim moze zająć (mechanik) i go doprowadzi do używalności a potem niech robi z nim co chce. okazało się że miał przegnitą wiązkę elektryki (wymiana 150zł) 2 tylne tarcze do wymiany bo biły, zaciski nie chciały puścić . Drobne ogniska korozji tu i tam . Portki osłaniające kolektor przerdzewiałe i brzeczące. Na zimnym stukanie zaworów. I tu uwaga: samochód ma przejechane raptem 194tys! Wszystko zostało porobione i wyszła sumka 550zl do zapłacenia (przegląd techniczny w tym) a gościu stierdził ze to sporo.... Więc powiedziałem że go od niego kupię :) więc kupiłem za 2300 w dwóch ratach :) ))))))))

[ Dodano: 17-01-2007, 22:07 ]
Jesli chodzi o mułowatość silnika to zacznę chyba od kondensatorów. Kable nie mają przebić.. Jakie świece do tego silnika kupić? Lada dzień wymienię olej plus filtr, filtr paliwa też.
Do kondensatorów postaram się zajrzeć tylko muszę gdzieś je dostać :) Ale z wymianą nie powinno byc problemów.
Może przeczyścic przepustnicę tak jak napisałał Krzyżak?

Autko ma garaż dla Siebie tylko na wyłączność :) Dobrze mieć domek na starość
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.