Montaż i demontaż koła pasowego |
Autor |
Wiadomość |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2012, 17:31 Montaż i demontaż koła pasowego
|
|
|
Zabieram się za zmianę koła pasowego, w manualu na stronie 11-4 jest pokazany specjalny klucz do blokowania koła pasowego o numerze MB990767 , który współpracuje razem z MB998754, który jest 2ma śrubami z gwintem na jakiejś połowie, a dalej go nie ma. Wnioskuję z tego że ta śruba o coś w bloku się opiera. A więc czy nie wystarczy użyć jakichś śrub i po prostu włożyć w otwory w kole kole i będzie zablokowane? Macie jakieś patenty na zdejmowanie koła pasowego? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-10-2012, 18:57
|
|
|
takim sposobem zniszczysz wiele rzeczy w tym samo koło,najlepiej wykręć rozrusznik i zaprzyj jakąś łapką o wieniec wkole zamachowym,wtedy mozesz użyć dużo siły by odkręcić.Przy składaniu koła najlepiej zastosuj klej do gwintów,to uchroni Cię przed odkręceniem śruby |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2012, 19:48
|
|
|
Koło i tak idzie do wymiany, więc można je zniszczyć, ale ten pomysł z blokowaniem zęba rozrusznika średnio mi się podoba , naprężenia na wale będą spore, myślę że spokojnie dojdą do 1000-1500 Nm, w wypadku jak śruba będzie uparcie tkwić na swoim miejscu. Pewnie przez chwilę nic się nie stanie, aczkolwiek wolałbym mniej inwazyjnej metody stosować. Co do pneumata, to nie bardzo mam skąd wziąć. Myślę o skonstruowaniu z jakichś mocnych prętów takiej litery " L", która krótszą stroną wejdzie w otwór koła pasowego, a dłuższą zaprze się o ziemię |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-10-2012, 21:37
|
|
|
probowalem tak robic...zaparłem takim czyms w ksztalcie litery L z jednej stron o koło a z drugiej i belke pod silnikiem... nie bylo szans odkrecic... :/ cały silnik mi podnosilo xD jak zaparłem o ziemie to sałą sigme podnosilem xD |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2012, 21:49
|
|
|
A jak odkręcałeś pneumatem to na biegu auto ustawiałeś?
t0m3k napisał/a: | jak zaparłem o ziemie to sałą sigme podnosilem xD |
Posadzi się jakiegoś świniaka na fotel kierowcy |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-10-2012, 21:57
|
|
|
ja zrobiłem tak ,że do płaskownika dokręciłem drugi mały kawałek tak, ze zrobił sietaki klucz jakby i tam powkręcałem 2x 10 śruby.. no i zablokowałem koło i próbowałem odkręcić.. i wyrwałem ten wewnętrzny pierścień z gumą
potem zablokowałem śrubę kluczem przy konwerterze i tak odkręciłem to koło. - ale specjalny klucz kupiłem i we trzech odkręcaliśmy. - jak puściła śruba to potem palcem można było wykręcić |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2012, 22:02
|
|
|
nic lepszego niż mocny klucz pneumatyczny nie znajdziesz
ale z reguły trzeba jechać do serwisu TIRów, żeby się udało, więc kolejna metoda bezpieczna dla silnika to właśnie blokada wieńca na kole zamachowym - wał spokojnie wytrzyma
powiem tak - od lat stosuję tylko tą metodę i nie było takiej śruby na rozrządzie, której bym nie odkręcił
szczególnie, że chyba wszystkie skrzynie w Mitsu mają od spodu taką blaszkę na kilka śrubek i bardzo łatwy dostęp do wieńca |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 07-10-2012, 12:21
|
|
|
ta metoda jest bezpieczna i nie zawodna,wał podczas pracy silnika ma o wiele większe obciążenia więc to to pikuś,mam jeszcze jedną metodę ale tej to już wogle się byś wystraszył a mianowicie zakładasz klucz nasadowy z przedłużką na srubę ustawiasz blisko półośki w odpowiednim kierunku i lekko kręcisz rozrusznikiem,po prostu małe tyknięcie kluczykiem w stacyjce i też zawsze odkręcisz bez problemu |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2012, 14:00
|
|
|
Słyszałem o tej metodzie, muszę przemyśleć to dokładnie. W związku z brakiem pneumata raczej skłaniałbym się do tej metody z rozrusznikiem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2012, 17:55
|
|
|
Slaw, strzał z rozrusznika nie zawsze działa to raz a dwa, że na pewno jest niebezpieczny dla panewek i nie polecam tej metody (chociaż 6 lat temu też mi zdarzało z niej korzystać) |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 07-10-2012, 19:58
|
|
|
Ja wolałem dorobić odpowiedni klucz do blokady koła. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-10-2012, 21:37
|
|
|
Ja sobie taki klucz zrobiłem z płaskownika 5 mm Koszty = 35 zł |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2012, 12:22
|
|
|
Rozmawiałem dzisiaj z kolesiem z regeneracji el. metalowo gumowych w Wawie ( w tedgumie mają terminy dopiero za miesiąc, a koło widocznie zaczyna się rozwarstwiać) . Koleś mówił, że regeneracja może się okazać nieskuteczna, w wypadku jeżeli koło nie jest w 100% równe, mówił żebym zdemontował koło i mu wysłał fotki to będzie w stanie ocenić co się da z tym zrobić. No i cena to tylko 150 zł a nie 350 jak w tedgumie... Gdyby ktoś potrzebował to tu są namiary na tego gościa
Michał Lorens
606451650
02 -838 Warszawa
Kajakowa 5
michal.lorens@wp.pl |
|
|
|
 |
katzenjammer
Nowy Forumowicz katzenjammer

Auto: Mitsubishi Sigma Wagon 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2016, 23:56
|
|
|
Przedstawiam metodę którą odkręciłem śrubę koła pasowego wału, ryzyko uszkodzenia czegokolwiek - znikome.
Czego nie potrzeba: klucza pneumatycznego, palnika, kanału
Co potrzeba: Klucz do zablokowania koła (zrobiłem z płaskownika, wkręciłem śruby dwunastki, wyciąłem otwór pod śrubę koła wału) klucz z nasadką (22), lewarek (a nawet dwa), może się też przydać cegła (a nawet dwie)
Jak to zrobić:
1. Dorobionym lub kupionym kluczem blokujemy koło zapierając go np o półoś (ja jeszcze docisnąłem to prymitywne narzędzie do bloku rozpierając lewarek między nie a koło (to z oponą) żeby nie pierd.... jak to się wszystko zacznie naprężać
2. Umieszczamy klucz z nasadką wiadomo gdzie, ja go jeszcze przedłużyłem i usztywniłem rurką bo się giął skubany
3. Rozpieramy lewarek między ramię klucza a punkt mocowania holu, tutaj pomiędzy tą częścią karoserii a lewarkiem umieściłem jeszcze cegłę, lewarek poszedł niżej i już w niczym nie przeszkadzał a dźwignia była większa
4. Kręcimy lewarem no i powinno ruszyć, mi poszło, obyło się bez strat
5. Pijemy piwko
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|