Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż i demontaż koła pasowego
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-10-2012, 17:31   Montaż i demontaż koła pasowego

Zabieram się za zmianę koła pasowego, w manualu na stronie 11-4 jest pokazany specjalny klucz do blokowania koła pasowego o numerze MB990767 , który współpracuje razem z MB998754, który jest 2ma śrubami z gwintem na jakiejś połowie, a dalej go nie ma. Wnioskuję z tego że ta śruba o coś w bloku się opiera. A więc czy nie wystarczy użyć jakichś śrub i po prostu włożyć w otwory w kole kole i będzie zablokowane? Macie jakieś patenty na zdejmowanie koła pasowego? Pozdrawiam
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 06-10-2012, 18:57   

takim sposobem zniszczysz wiele rzeczy w tym samo koło,najlepiej wykręć rozrusznik i zaprzyj jakąś łapką o wieniec wkole zamachowym,wtedy mozesz użyć dużo siły by odkręcić.Przy składaniu koła najlepiej zastosuj klej do gwintów,to uchroni Cię przed odkręceniem śruby
 
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-10-2012, 19:20   

ja odkręciłęm Pneumatem :) inaczej nie byłem w stanie :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-10-2012, 19:48   

Koło i tak idzie do wymiany, więc można je zniszczyć, ale ten pomysł z blokowaniem zęba rozrusznika średnio mi się podoba , naprężenia na wale będą spore, myślę że spokojnie dojdą do 1000-1500 Nm, w wypadku jak śruba będzie uparcie tkwić na swoim miejscu. Pewnie przez chwilę nic się nie stanie, aczkolwiek wolałbym mniej inwazyjnej metody stosować. Co do pneumata, to nie bardzo mam skąd wziąć. Myślę o skonstruowaniu z jakichś mocnych prętów takiej litery " L", która krótszą stroną wejdzie w otwór koła pasowego, a dłuższą zaprze się o ziemię
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-10-2012, 21:37   

probowalem tak robic...zaparłem takim czyms w ksztalcie litery L z jednej stron o koło a z drugiej i belke pod silnikiem... nie bylo szans odkrecic... :/ cały silnik mi podnosilo xD jak zaparłem o ziemie to sałą sigme podnosilem xD
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-10-2012, 21:49   

A jak odkręcałeś pneumatem to na biegu auto ustawiałeś?
t0m3k napisał/a:
jak zaparłem o ziemie to sałą sigme podnosilem xD


Posadzi się jakiegoś świniaka na fotel kierowcy :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-10-2012, 21:57   

ja zrobiłem tak ,że do płaskownika dokręciłem drugi mały kawałek tak, ze zrobił sietaki klucz jakby i tam powkręcałem 2x 10 śruby.. no i zablokowałem koło i próbowałem odkręcić.. i wyrwałem ten wewnętrzny pierścień z gumą :D

potem zablokowałem śrubę kluczem przy konwerterze i tak odkręciłem to koło. - ale specjalny klucz kupiłem i we trzech odkręcaliśmy. - jak puściła śruba to potem palcem można było wykręcić ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-10-2012, 22:02   

nic lepszego niż mocny klucz pneumatyczny nie znajdziesz
ale z reguły trzeba jechać do serwisu TIRów, żeby się udało, więc kolejna metoda bezpieczna dla silnika to właśnie blokada wieńca na kole zamachowym - wał spokojnie wytrzyma
powiem tak - od lat stosuję tylko tą metodę i nie było takiej śruby na rozrządzie, której bym nie odkręcił
szczególnie, że chyba wszystkie skrzynie w Mitsu mają od spodu taką blaszkę na kilka śrubek i bardzo łatwy dostęp do wieńca
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-10-2012, 12:21   

ta metoda jest bezpieczna i nie zawodna,wał podczas pracy silnika ma o wiele większe obciążenia więc to to pikuś,mam jeszcze jedną metodę ale tej to już wogle się byś wystraszył a mianowicie zakładasz klucz nasadowy z przedłużką na srubę ustawiasz blisko półośki w odpowiednim kierunku i lekko kręcisz rozrusznikiem,po prostu małe tyknięcie kluczykiem w stacyjce i też zawsze odkręcisz bez problemu
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 07-10-2012, 14:00   

Słyszałem o tej metodzie, muszę przemyśleć to dokładnie. W związku z brakiem pneumata raczej skłaniałbym się do tej metody z rozrusznikiem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2012, 17:55   

Slaw, strzał z rozrusznika nie zawsze działa to raz a dwa, że na pewno jest niebezpieczny dla panewek i nie polecam tej metody (chociaż 6 lat temu też mi zdarzało z niej korzystać)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-10-2012, 19:58   

Ja wolałem dorobić odpowiedni klucz do blokady koła.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-10-2012, 21:37   

Ja sobie taki klucz zrobiłem z płaskownika 5 mm :-) Koszty = 35 zł ;-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 09-10-2012, 12:22   

Rozmawiałem dzisiaj z kolesiem z regeneracji el. metalowo gumowych w Wawie ( w tedgumie mają terminy dopiero za miesiąc, a koło widocznie zaczyna się rozwarstwiać) . Koleś mówił, że regeneracja może się okazać nieskuteczna, w wypadku jeżeli koło nie jest w 100% równe, mówił żebym zdemontował koło i mu wysłał fotki to będzie w stanie ocenić co się da z tym zrobić. No i cena to tylko 150 zł a nie 350 jak w tedgumie... Gdyby ktoś potrzebował to tu są namiary na tego gościa
Michał Lorens
606451650
02 -838 Warszawa
Kajakowa 5
michal.lorens@wp.pl
 
 
katzenjammer 
Nowy Forumowicz
katzenjammer


Auto: Mitsubishi Sigma Wagon 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2016, 23:56   

Przedstawiam metodę którą odkręciłem śrubę koła pasowego wału, ryzyko uszkodzenia czegokolwiek - znikome.

Czego nie potrzeba: klucza pneumatycznego, palnika, kanału
Co potrzeba: Klucz do zablokowania koła (zrobiłem z płaskownika, wkręciłem śruby dwunastki, wyciąłem otwór pod śrubę koła wału) klucz z nasadką (22), lewarek (a nawet dwa), może się też przydać cegła (a nawet dwie)

Jak to zrobić:

1. Dorobionym lub kupionym kluczem blokujemy koło zapierając go np o półoś (ja jeszcze docisnąłem to prymitywne narzędzie do bloku rozpierając lewarek między nie a koło (to z oponą) żeby nie pierd.... jak to się wszystko zacznie naprężać
2. Umieszczamy klucz z nasadką wiadomo gdzie, ja go jeszcze przedłużyłem i usztywniłem rurką bo się giął skubany
3. Rozpieramy lewarek między ramię klucza a punkt mocowania holu, tutaj pomiędzy tą częścią karoserii a lewarkiem umieściłem jeszcze cegłę, lewarek poszedł niżej i już w niczym nie przeszkadzał a dźwignia była większa
4. Kręcimy lewarem no i powinno ruszyć, mi poszło, obyło się bez strat
5. Pijemy piwko

Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.