Opony całoroczne |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-08-2012, 10:24
|
|
|
tomek84 - wiem co miałeś na myśli... To taka ciekawostka z tymi filami była. Pewnie jest dokładnie tak jak piszesz. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-08-2012, 14:31
|
|
|
ja własnie kupiłem samochód który ma założone opony wielosezonowe.
Najpierw myślałem że to zimówki znaczek m+s ale zobaczyłem jeszcze napis (all weather )
Nawet na przeglądzie facet mówi że opony zimowe.
I właśnie się zastanawiam czy nie polatać zimą na nich i sprawdzić
pomijając zimowa letnia to warto dodać że opona powinna być nowa A jak widać na polskim rynku biznes na opony używane kręci sie znakomicie
Jak dla mnie opona zimowa jest przez trzy lata po trzech latach własciwości zimowe są tylko w nazwie. |
|
|
|
 |
nezik
Forumowicz
Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 258 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-08-2012, 14:40
|
|
|
krzychu napisał/a: | całoroczne to dobry wybór dla osób które jak to mówisz "stosują emerycki tryb jazdy" |
dlatego pisałem
nez napisał/a: | zalezy do czego auta uzywasz, jak do pyrkania sobie po miescie, bez jakis dalekich tras i zakretow, to tak naprwde wszystko jedno, wystarczy uwazac na drodze |
nez napisał/a: | zalezy tez kto jak jezdzi i do czego samochod jest przeznaczony. |
a co do opon firmy nokian, to bylem zadowolony, to byly chyba zimowki, ale nie pamietam jaki model
natomiast letnie, probowalem firme dayton, model z bieznikiem podrabiajacy toyo t1r
i nawet niezle trzymały mocna ośke w ryzach
a ja kos specjalnie powoli nie jezdze
[ Dodano: 27-08-2012, 14:44 ]
eremita napisał/a: | I właśnie się zastanawiam czy nie polatać zimą na nich i sprawdzić |
jak masz i sa w dobrym stanie to próbój zawsze to nowe doswiadczenie, będziesz sie mógl powiadac na swoim przykładzie na temat takich opon
tylko wiesz, tak z umiarem |
_________________ Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-08-2012, 14:53
|
|
|
nez napisał/a: | jak masz i sa w dobrym stanie to próbój zawsze to nowe doswiadczenie, będziesz sie mógl powiadac na swoim przykładzie na temat takich opon
tylko wiesz, tak z umiarem
_________________ |
No własnie idealne rok produkcji 2010 kupić bym nie kupił ale jak juz są to je chyba przetestuje. |
|
|
|
 |
nezik
Forumowicz
Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 258 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-08-2012, 15:08
|
|
|
pewnie, że tak nie ma sensu nowych kupować, a prawdziwej zimy moze byc max 2-3 miesiace tak jak w tamtym roku. |
_________________ Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 01-09-2012, 02:55
|
|
|
tomek84 napisał/a: | krzychu, dokładnie
właśnie ilość tych filmów w necie potwierdza to co mówię
a co do USA i opon całorocznych to tam się to sprawdza lepiej, bo jak wypnie śnieg, to od razu sypią i ogólnie dużo sypią, także takie filmy zdarzają się jak śnieg na prawdę zaskoczy (u nas zima zaskakuje non stop), to jest raczej sporadycznie
ale jak bywałem w USA zimą i akurat sypnął śnieg, a gdzieś jechałem, to po drodze zawsze ze 3-4 drobne stłuczki |
W 100% prawda:) Sniegu tutaj zima od groma, przynajmniej w Chicago. Ale ok 80% ludzi jezdzi na calorycznych lacznie ze mna. Jak mialem Lancera to kupowalem caloroczne. Oczywiscie te opony maja wiele wad, ale dla NORMALNEGO uzytkowania sa ok. Teraz mam terenowke i tez zalozone sa caloroczne Firestone. Tez sa ok Ale jest male "ale"... W swojej bylej BMW 740iL to juz mialem dwa komplety opon. Zimowe z najwyzszej polki i letnie Hankook do samochodow sportowych z racji tego, ze falgi na lato byly rozmiaru 19" Trzeba miec zdrowe podejscie do tego typu spraw. Jak masz "zwykly" samocgod do przemieszczania sie z punktu A do B z malym silnikiem to caloroczne opony sa idealne. Ale gdy juz trzeba przeniesc 300KM na asfalt to nie ma co sie bawic w eksperymenty. Latem letnie, zima zimowe. pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-09-2012, 09:07
|
|
|
matraks myślę, że jeszcze wiele zależy (oprócz 100 czy 300 koników) od stylu jazdy (większego doświadczenia i umiejętności przewidywania sytuacji na drodze), tego czy poruszamy się często czy sporadycznie i warunków terenowych bo u mnie ciemno to widzę, ale na równinach czy w dużych miastach... |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-09-2012, 12:40
|
|
|
Postanowiłem postawić na markę Goodyear ze względu na dobre opinie o ich oponach całorocznych. Zauważyłem, że w sprzedaży są równolegle 3 modele / generacje linii Vector:
Goodyear Vector 4 Seasons
Goodyear Eagle Vector EV-2(+)
oraz
Goodyear Vector 5(+)
Która z tych generacji jest najlepsza? Która najnowsza? Która pod każdym względem najbardziej godna polecenia? |
|
|
|
 |
pablini
Forumowicz
Auto: Lancer 2,0 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 48 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2012, 10:03
|
|
|
ja bym odradzał Goodyeara i wszystkie opony przez nich produkowane (Dunlop, Fulda, Dębica...) bo po jakimś czasie tracą kształt. Szukaj czegoś z grupy Continental albo Michelin bo dłużej na oponkach pojeździsz. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-10-2012, 10:22
|
|
|
pablini napisał/a: | ja bym odradzał Goodyeara |
Zważywszy na to, że sporo osób ma Goodyear UG7+ lub 8 i sobie mocno chwalą to chyba jednak są dobre? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10746 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-10-2012, 11:02
|
|
|
Nie narzekam na UG7+ , nic sie nie odkształciło, a galant ciągnie po śniegu jak traktor:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 09-10-2012, 18:06
|
|
|
Gwoli informacji, kupiłem Goodyear Vector 4 Seasons. Używki 2010 r, 7 mm bieżnika. Martwi mnie tylko trochę jedna rzecz: 3 sztuki mają nośność 91 a jedna 95. Sprzedawca mówi, że mam się nie martwić i że problem by był gdyby np. jedna z opon miała za niski indeks a odrobinę za wysoki nie zaszkodzi.
W internecie wyczytałem jednak, że większy indeks nośności to większa sztywność opony a więc może ona się inaczej zachowywać niż pozostałe.
Z drugiej jednak strony przy dopompowaniu koła ciśnieniem rzędu 2 barów różnice w sztywności opony będą moim zdaniem pomijalne. Dodatkowo rozkład mas (lewa prawa strona) też nie jest w aucie idealny - choćby ze względu na obciążenie pojazdu albo przeciążenia przy manewrach.
Wiem, że wg polskiego prawa montaż opon o różnych indeksach na tej samej osi nie jest legalny, ale już np. w Anglii można mieć wszystkie cztery opony różnych marek o różnym bieżniku i różnych indeksach - oby wymiar się zgadzał.
Więc jak - mam duże powody do zmartwień? |
_________________ Był Lancer 1.3 '98 CK1A |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10746 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-10-2012, 10:18
|
|
|
Panowie...
Warto kupić... do Puga:
http://tablica.pl/oferta/...5-ID1DJpl.html#
?? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|