Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony całoroczne
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2012, 10:24   

tomek84 - wiem co miałeś na myśli... To taka ciekawostka z tymi filami była. Pewnie jest dokładnie tak jak piszesz.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-08-2012, 10:35   

krzychu, dokładnie
właśnie ilość tych filmów w necie potwierdza to co mówię
a co do USA i opon całorocznych to tam się to sprawdza lepiej, bo jak wypnie śnieg, to od razu sypią i ogólnie dużo sypią, także takie filmy zdarzają się jak śnieg na prawdę zaskoczy (u nas zima zaskakuje non stop), to jest raczej sporadycznie
ale jak bywałem w USA zimą i akurat sypnął śnieg, a gdzieś jechałem, to po drodze zawsze ze 3-4 drobne stłuczki
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-08-2012, 14:31   

ja własnie kupiłem samochód który ma założone opony wielosezonowe.
Najpierw myślałem że to zimówki znaczek m+s ale zobaczyłem jeszcze napis (all weather )
Nawet na przeglądzie facet mówi że opony zimowe.
I właśnie się zastanawiam czy nie polatać zimą na nich i sprawdzić :)
pomijając zimowa letnia to warto dodać że opona powinna być nowa :!: A jak widać na polskim rynku biznes na opony używane kręci sie znakomicie
Jak dla mnie opona zimowa jest przez trzy lata po trzech latach własciwości zimowe są tylko w nazwie.
 
 
nezik 
Forumowicz

Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 258
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-08-2012, 14:40   

krzychu napisał/a:
całoroczne to dobry wybór dla osób które jak to mówisz "stosują emerycki tryb jazdy"

dlatego pisałem
nez napisał/a:
zalezy do czego auta uzywasz, jak do pyrkania sobie po miescie, bez jakis dalekich tras i zakretow, to tak naprwde wszystko jedno, wystarczy uwazac na drodze

nez napisał/a:
zalezy tez kto jak jezdzi i do czego samochod jest przeznaczony.

a co do opon firmy nokian, to bylem zadowolony, to byly chyba zimowki, ale nie pamietam jaki model

natomiast letnie, probowalem firme dayton, model z bieznikiem podrabiajacy toyo t1r
i nawet niezle trzymały mocna ośke w ryzach
a ja kos specjalnie powoli nie jezdze :D

[ Dodano: 27-08-2012, 14:44 ]
eremita napisał/a:
I właśnie się zastanawiam czy nie polatać zimą na nich i sprawdzić


jak masz i sa w dobrym stanie to próbój zawsze to nowe doswiadczenie, będziesz sie mógl powiadac na swoim przykładzie na temat takich opon
tylko wiesz, tak z umiarem 8)
_________________
Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' :D
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-08-2012, 14:53   

nez napisał/a:
jak masz i sa w dobrym stanie to próbój zawsze to nowe doswiadczenie, będziesz sie mógl powiadac na swoim przykładzie na temat takich opon
tylko wiesz, tak z umiarem
_________________

No własnie idealne rok produkcji 2010 kupić bym nie kupił ale jak juz są to je chyba przetestuje.
 
 
nezik 
Forumowicz

Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 258
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-08-2012, 15:08   

pewnie, że tak nie ma sensu nowych kupować, a prawdziwej zimy moze byc max 2-3 miesiace tak jak w tamtym roku.
_________________
Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' :D
 
 
matraks 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 138
Skąd: Chicago
Wysłany: 01-09-2012, 02:55   

tomek84 napisał/a:
krzychu, dokładnie
właśnie ilość tych filmów w necie potwierdza to co mówię
a co do USA i opon całorocznych to tam się to sprawdza lepiej, bo jak wypnie śnieg, to od razu sypią i ogólnie dużo sypią, także takie filmy zdarzają się jak śnieg na prawdę zaskoczy (u nas zima zaskakuje non stop), to jest raczej sporadycznie
ale jak bywałem w USA zimą i akurat sypnął śnieg, a gdzieś jechałem, to po drodze zawsze ze 3-4 drobne stłuczki

W 100% prawda:) Sniegu tutaj zima od groma, przynajmniej w Chicago. Ale ok 80% ludzi jezdzi na calorycznych lacznie ze mna. Jak mialem Lancera to kupowalem caloroczne. Oczywiscie te opony maja wiele wad, ale dla NORMALNEGO uzytkowania sa ok. Teraz mam terenowke i tez zalozone sa caloroczne Firestone. Tez sa ok :lol: Ale jest male "ale"... W swojej bylej BMW 740iL to juz mialem dwa komplety opon. Zimowe z najwyzszej polki i letnie Hankook do samochodow sportowych z racji tego, ze falgi na lato byly rozmiaru 19" :D Trzeba miec zdrowe podejscie do tego typu spraw. Jak masz "zwykly" samocgod do przemieszczania sie z punktu A do B z malym silnikiem to caloroczne opony sa idealne. Ale gdy juz trzeba przeniesc 300KM na asfalt to nie ma co sie bawic w eksperymenty. Latem letnie, zima zimowe. pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-09-2012, 09:07   

matraks myślę, że jeszcze wiele zależy (oprócz 100 czy 300 koników) od stylu jazdy (większego doświadczenia i umiejętności przewidywania sytuacji na drodze), tego czy poruszamy się często czy sporadycznie i warunków terenowych bo u mnie ciemno to widzę, ale na równinach czy w dużych miastach...
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-09-2012, 12:40   

Postanowiłem postawić na markę Goodyear ze względu na dobre opinie o ich oponach całorocznych. Zauważyłem, że w sprzedaży są równolegle 3 modele / generacje linii Vector:
Goodyear Vector 4 Seasons
Goodyear Eagle Vector EV-2(+)
oraz
Goodyear Vector 5(+)

Która z tych generacji jest najlepsza? Która najnowsza? Która pod każdym względem najbardziej godna polecenia?
 
 
pablini 
Forumowicz

Auto: Lancer 2,0 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2012, 10:03   

ja bym odradzał Goodyeara i wszystkie opony przez nich produkowane (Dunlop, Fulda, Dębica...) bo po jakimś czasie tracą kształt. Szukaj czegoś z grupy Continental albo Michelin bo dłużej na oponkach pojeździsz.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-10-2012, 10:22   

pablini napisał/a:
ja bym odradzał Goodyeara


Zważywszy na to, że sporo osób ma Goodyear UG7+ lub 8 i sobie mocno chwalą to chyba jednak są dobre?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10746
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-10-2012, 11:02   

Nie narzekam na UG7+ , nic sie nie odkształciło, a galant ciągnie po śniegu jak traktor:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 09-10-2012, 18:06   

Gwoli informacji, kupiłem Goodyear Vector 4 Seasons. Używki 2010 r, 7 mm bieżnika. Martwi mnie tylko trochę jedna rzecz: 3 sztuki mają nośność 91 a jedna 95. Sprzedawca mówi, że mam się nie martwić i że problem by był gdyby np. jedna z opon miała za niski indeks a odrobinę za wysoki nie zaszkodzi.

W internecie wyczytałem jednak, że większy indeks nośności to większa sztywność opony a więc może ona się inaczej zachowywać niż pozostałe.

Z drugiej jednak strony przy dopompowaniu koła ciśnieniem rzędu 2 barów różnice w sztywności opony będą moim zdaniem pomijalne. Dodatkowo rozkład mas (lewa prawa strona) też nie jest w aucie idealny - choćby ze względu na obciążenie pojazdu albo przeciążenia przy manewrach.

Wiem, że wg polskiego prawa montaż opon o różnych indeksach na tej samej osi nie jest legalny, ale już np. w Anglii można mieć wszystkie cztery opony różnych marek o różnym bieżniku i różnych indeksach - oby wymiar się zgadzał.

Więc jak - mam duże powody do zmartwień?
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10746
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-10-2012, 10:18   

Panowie...
Warto kupić... do Puga:
http://tablica.pl/oferta/...5-ID1DJpl.html#
??
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.