Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Skrzynia automatyczna/tip tronic - redukcja na
Autor Wiadomość
matrixadam 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2012, 16:26   [EA5A/W 2.5] Skrzynia automatyczna/tip tronic - redukcja na

Witam serdecznie
Szukałem i się nie doszukałem. Mam pytanie odnoście redukcji w automacie na 1 bieg. Brakuje mi trochę mocy jadąc dość wolno (około 40/50 km/h), kiedy chcę wyprzedzić.
Na 2 biegu bez tip tronica trzyma do prawie 120 km/h a co za tym idzie rzadko kiedy przy niższych prędkościach redukuje na 1. Redukuje raczej jak jadę około 20 km/h.
Oczywiście jak ruszam z jedynki to bez większych problemów rozpędzam się na niej do 75 km/h (bez t/p).
Wiem, że w manualu redukcja na 1 nie jest wskazana, a wręcz bardzo niezdrowa, dlatego też pytam jak w automacie.
Pozdrawiam
_________________
Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2012, 16:35   

A nie wystarczy Ci wcisnąć pedał gazu do kickdown'u? To jest chyba najbezpieczniejsze a poza tym nie machasz wybierakiem :)

Ja tam bym się nie bawił z redukcją do1 biegu z tej prędkości. Wim ile kosztuje nowa skrzynia lub remont uszkodzonej.

A tak w ogóle to komputer skrzyni (przynajmniej w Invecs II bo nie wiem jak w I) nie pozwoli ci na redukcję przy zbyt wysokiej prędkości i również nie zmieni biegu na wyższy przy prędkości zbyt niskiej.
 
 
matrixadam 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2012, 20:55   

No właśnie jak wcisnę kickdown`a przy prędkości około 30/40 km/h, na dwójce z takiej prędkości nie zbiera się zbyt dobrze. Dużo lepiej się zbiera ze 110 km/h przy kickdownie i redukcji na 2 bieg oczywiście bez tipa.
_________________
Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 
 
matrixadam 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2012, 21:29   

Ja wiem że to nie wyścigówka, ale chciałbym wiedzieć, czy jest opcja żeby przy 20/30 km/h zbierał się tak jak z ruszania z pierwszego biegu.
_________________
Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2012, 09:22   

Dziadek2 napisał/a:
Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok - to nie wyścigówka.


Typowy post nie wnoszący nic do tematu...

Dziadek2 napisał/a:
Zredukowac na 1 ale włączy się regulacja trakcji, TCL.


Na suchym asfalcie? Sam napisałeś że galant to nie wyścigówka...

A w odpowiedzi na post. Generalnie jeśli tiptronic pozwoli na taką redukcję to jest ona bezpieczna. Gdyby tak nie było to by nie pozwolił.

Komputer skrzyni jest "głupotodporny" i nie pozwoli robić rzeczy, które mogą uszkodzić skrzynię. Nie ma jedynie wypływu na wyrzucanie na N podczas jazdy...
 
 
pit696 
Forumowicz


Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 163
Skąd: Sulechów
Wysłany: 31-10-2012, 11:33   

witam nie bede zakladal nowego tematu tylko sie podepne pod biezacy..
otoz w moim galu z autom. skrzynia jadac na 3 biegu po wcisnieciu do deski (ale bez kick downa)odczuwam jakby redukcje..tak jakby polbieg..obroty wedruja wyzej i od razu lepiej przyspiesza? czy to normalny objaw?czy moze skrzynia zaczyna wariowac??
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2012, 11:39   

Według mnie to normalne, ale nie wytłumaczę ci tego z technicznego punktu widzenia :) Po prostu komputer skrzyni uznaje, że może przy wykorzystaniu bieżącego biegu zwiększyć obroty i przyspieszyć. Też często to obserwuję i jeśli nie zadowala mnie efekt to po prostu wciskam jeszcze odrobinę gaz aż do redukcji na niższy bieg :idea:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2012, 23:04   

pit696 napisał/a:
jakby redukcje..tak jakby polbieg..obroty wedruja wyzej i od razu lepiej przyspiesza? czy to normalny objaw?czy moze skrzynia zaczyna wariowac??


To normalny objaw. Przełożenie konwertera jest różne w zależności od wypełnienia olejem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.