Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
luz na wałku wychodzacym z reduktora
Autor Wiadomość
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 08-10-2012, 18:34   luz na wałku wychodzacym z reduktora

Witam, jak w temacie, pol roku temu podnioslem tyl na sprezynach o 45mm i zrobil sie luz na krzyzakach oraz na wałku reduktora, krzyzaki wymienilem. przy pewnych predkosciach czuc/slychac wibracje, czy ten luz idzie jakos naprawic, jest tam lozysko, panewka czy inne ustrojstwo?
pozdr
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-10-2012, 20:56   

wymiana teflonowej tulei w reduktorze i morze czop wału który wchodzi w reduktor.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-10-2012, 08:34   

jest tuleja która występuje w oryginale tylko z tylną obudowa reduktora i kosztuje kupę kasy , będziesz musiał coś wydziergać na tokarce na wzór starej bo wibracje na 99 % są od tego luzu.
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 09-10-2012, 21:13   

jaki jest orientacyjny koszt takiej tuleji teflonowej? czy przy wymianie wystarczy odkrecic sama tylna obudowe reduktora? pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-10-2012, 21:42   

lukas 78 napisał/a:
jest tuleja która występuje w oryginale tylko z tylną obudowa reduktora i kosztuje kupę kasy , będziesz musiał coś wydziergać na tokarce na wzór starej bo wibracje na 99 % są od tego luzu.

u nas cały element ok 450 zł
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 10-10-2012, 22:51   

dzieki za info, a jak z wymiana, jakas problematyczna? pozdr
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 11-10-2012, 15:23   

Generalnie tuleja nie występuje jako element wymienny, wymienia się razem z obudową. Oczywiście można wyjąc samą tuleje ale nie wiem czy cos takiego uda Ci się dostać (składa się z dwóch części i co ciekawsze zewnętrzna i wewnętrzna powłoka jest wykonana z innego materiału. Minimalny luz powinien być. Sprawdzić może najpierw krzyżaki, czy któryś nie stanął i wyważenie wału, bo to może wywoływać wibracje.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 11-10-2012, 18:14   

Krzyzaki sa nowki, a luz na wałku jest łatwo wyczuwalny a wczesniej tego nie było. Jak bede wymieniał to razem z obudową. Tuleje mogłbym ewentualnie wytoczyc z mosiadzu ale kto wie jakby to sie zachowywało.
Jesli chodzi o wymiane kompletu z obudowa to interesuje mnie czy wystarzy sciagnac wał, spuscic olej i odkrecic dookoła wszystkie sruby z tej tylniej obudowy reduktora i po prostu wysunac? Bo jak trzeba wyciagac caly reduktor to juz grubsza dla mnie sprawa:)
pozdr
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 11-10-2012, 20:17   

Jeśli dobrze pamiętam odkręca się samą obudowę.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-10-2012, 06:54   

demontaż i montaż są proste, 5 śrub dookoła, klucz "14" nasadowy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 12-10-2012, 17:59   

ciekawy jestem jaka jest trwałość tych tulei bo oryginal to to nie jest :wink:
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 15-10-2012, 17:10   

a co myslicie o regeneracji tych tuleji np przez wytoczenie w mosiadzu?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 15-10-2012, 20:03   

To nie jest zwykła tuleja, bo wewnątrz na bieżni ma rowek smarujący.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-10-2012, 16:54   

Panowie

Ja mam podobny objaw ale jak włączę przedni napęd - wyczuwalne wibracje
Czy na przednim wale a dokładnie na wyjściu również jest coś podobnego ?

Sprawdzałem ręcznie i luz mam sporo większy na wyjściu przedniego wału

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 23-10-2012, 20:20   

masz wyrobione krzyżaki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.