luz na wałku wychodzacym z reduktora |
Autor |
Wiadomość |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 08-10-2012, 18:34 luz na wałku wychodzacym z reduktora
|
|
|
Witam, jak w temacie, pol roku temu podnioslem tyl na sprezynach o 45mm i zrobil sie luz na krzyzakach oraz na wałku reduktora, krzyzaki wymienilem. przy pewnych predkosciach czuc/slychac wibracje, czy ten luz idzie jakos naprawic, jest tam lozysko, panewka czy inne ustrojstwo?
pozdr |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-10-2012, 20:56
|
|
|
wymiana teflonowej tulei w reduktorze i morze czop wału który wchodzi w reduktor. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-10-2012, 08:34
|
|
|
jest tuleja która występuje w oryginale tylko z tylną obudowa reduktora i kosztuje kupę kasy , będziesz musiał coś wydziergać na tokarce na wzór starej bo wibracje na 99 % są od tego luzu. |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 09-10-2012, 21:13
|
|
|
jaki jest orientacyjny koszt takiej tuleji teflonowej? czy przy wymianie wystarczy odkrecic sama tylna obudowe reduktora? pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-10-2012, 21:42
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | jest tuleja która występuje w oryginale tylko z tylną obudowa reduktora i kosztuje kupę kasy , będziesz musiał coś wydziergać na tokarce na wzór starej bo wibracje na 99 % są od tego luzu. |
u nas cały element ok 450 zł |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 10-10-2012, 22:51
|
|
|
dzieki za info, a jak z wymiana, jakas problematyczna? pozdr |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-10-2012, 15:23
|
|
|
Generalnie tuleja nie występuje jako element wymienny, wymienia się razem z obudową. Oczywiście można wyjąc samą tuleje ale nie wiem czy cos takiego uda Ci się dostać (składa się z dwóch części i co ciekawsze zewnętrzna i wewnętrzna powłoka jest wykonana z innego materiału. Minimalny luz powinien być. Sprawdzić może najpierw krzyżaki, czy któryś nie stanął i wyważenie wału, bo to może wywoływać wibracje. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 11-10-2012, 18:14
|
|
|
Krzyzaki sa nowki, a luz na wałku jest łatwo wyczuwalny a wczesniej tego nie było. Jak bede wymieniał to razem z obudową. Tuleje mogłbym ewentualnie wytoczyc z mosiadzu ale kto wie jakby to sie zachowywało.
Jesli chodzi o wymiane kompletu z obudowa to interesuje mnie czy wystarzy sciagnac wał, spuscic olej i odkrecic dookoła wszystkie sruby z tej tylniej obudowy reduktora i po prostu wysunac? Bo jak trzeba wyciagac caly reduktor to juz grubsza dla mnie sprawa:)
pozdr |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-10-2012, 20:17
|
|
|
Jeśli dobrze pamiętam odkręca się samą obudowę. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-10-2012, 06:54
|
|
|
demontaż i montaż są proste, 5 śrub dookoła, klucz "14" nasadowy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 12-10-2012, 17:59
|
|
|
ciekawy jestem jaka jest trwałość tych tulei bo oryginal to to nie jest |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 15-10-2012, 17:10
|
|
|
a co myslicie o regeneracji tych tuleji np przez wytoczenie w mosiadzu? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 15-10-2012, 20:03
|
|
|
To nie jest zwykła tuleja, bo wewnątrz na bieżni ma rowek smarujący. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-10-2012, 16:54
|
|
|
Panowie
Ja mam podobny objaw ale jak włączę przedni napęd - wyczuwalne wibracje
Czy na przednim wale a dokładnie na wyjściu również jest coś podobnego ?
Sprawdzałem ręcznie i luz mam sporo większy na wyjściu przedniego wału
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 23-10-2012, 20:20
|
|
|
masz wyrobione krzyżaki |
|
|
|
 |
|