Zaślepiony EGR |
Autor |
Wiadomość |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 12-10-2012, 13:47 Zaślepiony EGR
|
|
|
Witam. Jakiś czas temu pisałem o kłopotach z moją Cari. Chodziło o braki mocy (dławienia) i dziwne brzęczenie podczas wciskania pedału gazu. Mogę powiedzieć, że znaleziono przyczyny usterek w mojej Cari:
1. Brzęczenie podczas dodawania gazu - czujnik temperatury padnięty (pomogła dopiero diagnostyka podczas jazdy)
2. Dławienie i brak mocy podczas jazdy - EGR (nie domykał bądź nie otwierał do końca)
Czujnik temperatury wymieniony i już nie brzęczy, EGR - zaślepiony i już nie ma dławienia i braku mocy, ale ....
...no właśnie jest ale. Mechanik zapewniał mnie, że zaślepienie EGR-a nie spowoduje głośniejszej pracy silnika i wzrostu spalania (mogę tym tylko wkurzyć ekologów) ale ja mam wrażenie, że po zaślepieniu EGR-a samochód głośniej pracuje (rechocze podczas wciskania pedału gazu) i spalanie się podniosło. Mam pytanie jak to właściwie jest z tym zaślepianiem EGR-a (na czym polega itp) i czy mogę ewentualnie "odślepić" EGR i jak to zrobić bo z tego co zauważyłem pod maską nic nie ubyło? |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2012, 23:36
|
|
|
Witam podłączam się do tematu też odczuwam troche brak mocy w mojej carismie 1.6 16 v 103 km. Czy to normalne ze predkosc maxymalna jaka moge wycisnac to 170 km/h (jechałem z pasażerem plus jakies rzeczy w bagazniku)? no i mam wrazenie ze auto jakos wolno sie zbiera nie czuje w ogole mocy tego samochodu. To normalne dla tej jednostki? zeby poczuc jakas moc to na jedynce musze krecic conajmniej do 5 tys to normalne? |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-10-2012, 09:41
|
|
|
Cześć ja mam cari GDI przed liftem mam zaślepionego EGR-a jak dla mnie nie odczuwam różnicy spalanie takie jakie było takie jest moc tak samo jak była. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 13-10-2012, 10:12
|
|
|
Przypomniałem sobie, że jak poprzedni mechanik który nie mógł znaleźć usterki odpiął wtyczkę od EGR-a to było słychać różnicę. Silnik pracował głośniej. Ale po zaślepieniu wtyczka ta jest podpięta. Na czym polega to zaślepianie? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 13-10-2012, 10:33
|
|
|
Zaślepienie EGR jest czynnością czysto mechaniczną. Polega na odcięciu dopływu spalin z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego. W normalnych warunkach zawór EGR otwiera się i zamyka i w momencie otwarcia spaliny idą do kolektora dolotowego i do cylindrów. W momencie zaślepienia spaliny nie są powtórnie wykorzystywane do napełniania cylindrów czyli po prostu nie idą do kolektora dolotowego. A silnik pracuje na czystym powietrzu. EGR zaślepia się przez wstawienie blaszki która uniemożliwi dostawanie się spalin do kolektora dolotowego nawet w przypadku otwarcia się tegoż zaworu. Ja mam u siebie tak zrobione w TD i spalanie w mieście ostatnio wyszło mi na poziomie 6.1 litra na 100 km. Myślę że moja wypowiedź pomogła Ci w tej kwestii. Pozdrawiam. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 13-10-2012, 10:43
|
|
|
Dzięki wielkie Jaro1974. Powiedz mi jeszcze czy tą operacje (zaślepienie) można odwrócić? I mam jeszcze jedno pytanie bo widzę, że się orientujesz w temacie. Co mogło być przyczyną niedomykania bądź nieotwierania EGR-a? Uszkodzony sam EGR czy sterujący nim elektromagnes i jak to sprawdzić? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 13-10-2012, 10:59
|
|
|
Zaślepienie można jak to ująłeś odwrócić. Jeśli zaś chodzi o sam zawór EGR to po prostu mógł być zanieczyszczony i dlatego nie działał w prawidłowy sposób. Co jakiś czas powinno się go przeczyścić bo jednak spaliny z diesla mają w sobie dużo sadzy i niestety strasznie syfią. A jeszcze niech dojdą drobinki oleju to tworzy się taka maź która uniemożliwia poprawne działanie zaworu. Jak sprawdzić? Po prostu należy go dokręcić i zobaczyć czy jest zasyfiony i ewentualnie wyczyścić. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 13-10-2012, 11:03
|
|
|
To chyba mi odpowiedziałeś, że to będzie wina elektromagnesu bo zawór EGR był czyszczony po zaobserwowaniu dławienia, ale nie pomogło. Nie chcę już jeździć do mechanika i mam pytanie czy mogę sam usunąć tą blaszkę i gdzie jej szukać?
[ Dodano: 13-10-2012, 11:04 ]
Blaszkę co zaślepia EGR oczywiście |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-10-2012, 11:08
|
|
|
pomozecie mi zdiagnozowac problem?
Cytat: | Witam podłączam się do tematu też odczuwam troche brak mocy w mojej carismie 1.6 16 v 103 km. Czy to normalne ze predkosc maxymalna jaka moge wycisnac to 170 km/h (jechałem z pasażerem plus jakies rzeczy w bagazniku)? no i mam wrazenie ze auto jakos wolno sie zbiera nie czuje w ogole mocy tego samochodu. To normalne dla tej jednostki? zeby poczuc jakas moc to na jedynce musze krecic conajmniej do 5 tys to normalne? |
|
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 13-10-2012, 11:17
|
|
|
Z tego co się orientuję to u Ciebie powinno być tak że zawór przykręcony jest do kolektora dolotowego za pomocą dwóch śrub. I zazwyczaj w tym miejscu wstawia się zaślepienie. Odkręcasz te dwie śrubki i wyjmujesz blaszkę i skręcasz z powrotem i po zabiegu. A kto ci zaślepiał ten zawór? A jeśli chodzi o elektromagnes - może on się przyciera i nie domyka ci zaworu? Bo jak by nie otwierał to nie byłoby dławienia ponieważ nie otwierający się zawór działałby jak ta blaszka zaślepiająca a tu wygląda na to że zawór jest cały czas niedomknięty i być może dlatego dławi. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 13-10-2012, 13:29
|
|
|
A ten elektrozawór co się przyciera to można jakoś wyczyścić, naprawić czy trzeba wymienić? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 13-10-2012, 13:36
|
|
|
Szczerze powiem że nie wiem. Może wystarczy mu deko wpuścić WD40 i później jakiegoś oleju celem przesmarowania i będzie dobrze . Ale na 100% nie jestem tego pewny. U mnie jest to na podciśnieniu i to ono steruje tym zaworem. Tutaj naprawdę nie jestem pewny. Zostaje ewentualnie spróbować i zobaczyć co dalej. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 13-10-2012, 13:52
|
|
|
Dzięki wielkie za wszystkie informacje Jaro1974. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|