Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaślepiony EGR
Autor Wiadomość
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 12-10-2012, 13:47   Zaślepiony EGR

Witam. Jakiś czas temu pisałem o kłopotach z moją Cari. Chodziło o braki mocy (dławienia) i dziwne brzęczenie podczas wciskania pedału gazu. Mogę powiedzieć, że znaleziono przyczyny usterek w mojej Cari:
1. Brzęczenie podczas dodawania gazu - czujnik temperatury padnięty (pomogła dopiero diagnostyka podczas jazdy)
2. Dławienie i brak mocy podczas jazdy - EGR (nie domykał bądź nie otwierał do końca)
Czujnik temperatury wymieniony i już nie brzęczy, EGR - zaślepiony i już nie ma dławienia i braku mocy, ale ....
...no właśnie jest ale. Mechanik zapewniał mnie, że zaślepienie EGR-a nie spowoduje głośniejszej pracy silnika i wzrostu spalania (mogę tym tylko wkurzyć ekologów) ale ja mam wrażenie, że po zaślepieniu EGR-a samochód głośniej pracuje (rechocze podczas wciskania pedału gazu) i spalanie się podniosło. Mam pytanie jak to właściwie jest z tym zaślepianiem EGR-a (na czym polega itp) i czy mogę ewentualnie "odślepić" EGR i jak to zrobić bo z tego co zauważyłem pod maską nic nie ubyło?
 
 
Alien161 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-10-2012, 23:36   

Witam podłączam się do tematu też odczuwam troche brak mocy w mojej carismie 1.6 16 v 103 km. Czy to normalne ze predkosc maxymalna jaka moge wycisnac to 170 km/h (jechałem z pasażerem plus jakies rzeczy w bagazniku)? no i mam wrazenie ze auto jakos wolno sie zbiera nie czuje w ogole mocy tego samochodu. To normalne dla tej jednostki? zeby poczuc jakas moc to na jedynce musze krecic conajmniej do 5 tys to normalne?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-10-2012, 09:41   

Cześć ja mam cari GDI przed liftem mam zaślepionego EGR-a jak dla mnie nie odczuwam różnicy spalanie takie jakie było takie jest moc tak samo jak była.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-10-2012, 10:12   

Przypomniałem sobie, że jak poprzedni mechanik który nie mógł znaleźć usterki odpiął wtyczkę od EGR-a to było słychać różnicę. Silnik pracował głośniej. Ale po zaślepieniu wtyczka ta jest podpięta. Na czym polega to zaślepianie?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-10-2012, 10:33   

Zaślepienie EGR jest czynnością czysto mechaniczną. Polega na odcięciu dopływu spalin z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego. W normalnych warunkach zawór EGR otwiera się i zamyka i w momencie otwarcia spaliny idą do kolektora dolotowego i do cylindrów. W momencie zaślepienia spaliny nie są powtórnie wykorzystywane do napełniania cylindrów czyli po prostu nie idą do kolektora dolotowego. A silnik pracuje na czystym powietrzu. EGR zaślepia się przez wstawienie blaszki która uniemożliwi dostawanie się spalin do kolektora dolotowego nawet w przypadku otwarcia się tegoż zaworu. Ja mam u siebie tak zrobione w TD i spalanie w mieście ostatnio wyszło mi na poziomie 6.1 litra na 100 km. Myślę że moja wypowiedź pomogła Ci w tej kwestii. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-10-2012, 10:43   

Dzięki wielkie Jaro1974. Powiedz mi jeszcze czy tą operacje (zaślepienie) można odwrócić? I mam jeszcze jedno pytanie bo widzę, że się orientujesz w temacie. Co mogło być przyczyną niedomykania bądź nieotwierania EGR-a? Uszkodzony sam EGR czy sterujący nim elektromagnes i jak to sprawdzić?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-10-2012, 10:59   

Zaślepienie można jak to ująłeś odwrócić. Jeśli zaś chodzi o sam zawór EGR to po prostu mógł być zanieczyszczony i dlatego nie działał w prawidłowy sposób. Co jakiś czas powinno się go przeczyścić bo jednak spaliny z diesla mają w sobie dużo sadzy i niestety strasznie syfią. A jeszcze niech dojdą drobinki oleju to tworzy się taka maź która uniemożliwia poprawne działanie zaworu. Jak sprawdzić? Po prostu należy go dokręcić i zobaczyć czy jest zasyfiony i ewentualnie wyczyścić.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-10-2012, 11:03   

To chyba mi odpowiedziałeś, że to będzie wina elektromagnesu bo zawór EGR był czyszczony po zaobserwowaniu dławienia, ale nie pomogło. Nie chcę już jeździć do mechanika i mam pytanie czy mogę sam usunąć tą blaszkę i gdzie jej szukać?

[ Dodano: 13-10-2012, 11:04 ]
Blaszkę co zaślepia EGR oczywiście :)
 
 
Alien161 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-10-2012, 11:08   

pomozecie mi zdiagnozowac problem?

Cytat:
Witam podłączam się do tematu też odczuwam troche brak mocy w mojej carismie 1.6 16 v 103 km. Czy to normalne ze predkosc maxymalna jaka moge wycisnac to 170 km/h (jechałem z pasażerem plus jakies rzeczy w bagazniku)? no i mam wrazenie ze auto jakos wolno sie zbiera nie czuje w ogole mocy tego samochodu. To normalne dla tej jednostki? zeby poczuc jakas moc to na jedynce musze krecic conajmniej do 5 tys to normalne?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-10-2012, 11:17   

Z tego co się orientuję to u Ciebie powinno być tak że zawór przykręcony jest do kolektora dolotowego za pomocą dwóch śrub. I zazwyczaj w tym miejscu wstawia się zaślepienie. Odkręcasz te dwie śrubki i wyjmujesz blaszkę i skręcasz z powrotem i po zabiegu. A kto ci zaślepiał ten zawór? A jeśli chodzi o elektromagnes - może on się przyciera i nie domyka ci zaworu? Bo jak by nie otwierał to nie byłoby dławienia ponieważ nie otwierający się zawór działałby jak ta blaszka zaślepiająca a tu wygląda na to że zawór jest cały czas niedomknięty i być może dlatego dławi.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-10-2012, 13:29   

A ten elektrozawór co się przyciera to można jakoś wyczyścić, naprawić czy trzeba wymienić?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-10-2012, 13:36   

Szczerze powiem że nie wiem. Może wystarczy mu deko wpuścić WD40 i później jakiegoś oleju celem przesmarowania i będzie dobrze . Ale na 100% nie jestem tego pewny. U mnie jest to na podciśnieniu i to ono steruje tym zaworem. Tutaj naprawdę nie jestem pewny. Zostaje ewentualnie spróbować i zobaczyć co dalej.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-10-2012, 13:52   

Dzięki wielkie za wszystkie informacje Jaro1974. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.