| Jak krok po kroku wymienic komputer w GDI? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2012, 06:02   Jak krok po kroku wymienic komputer w GDI? |   
 |  
               | 
 |  
               | Moglby ktos opisac jak krpk po kroku wymieic komputer w GDI z 98 r. Na aukcji widzialem ze jest komp, stacyjka z immo i jeszcze jakas skrzyneczka. Gdzie co jest i jak po kolei sie za to zabrac? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2012, 07:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | ecu-komputer (przed liftem) masz obok prawej strony pasażera z przodu zaraz za głośnikiem,pare śrubek i odpinasz kilka wtyczek i masz go w rękach i nowy wkładasz na odwrót,u siebie wymieniałem ecu bez stacyjki ,immo  itp i działa. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2012, 11:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ktos jeszcze wymienial bez immo? Ponoc sa 2 komputery? Jeden kolo schowka, a drugi w komorze silnika. Jak na aukcji przykladowy zestaw ktory element gdzie sie znajduje? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2012, 14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | bez immo podobno wymienia się przed liftem,po lifcie juz z immo. Ten przy grodzi silnika to chyba sterownik wtrysku ale moge się mylić...ja u siebie mam jeszcze jakiś pod radiem ale co to jest to nie wiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-10-2012, 13:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wlasnie nie wiadomo gdzie jest ktory. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-10-2012, 15:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | U siebie wymieniłem ten kolo nogi pasazera bo nie bylo podbicia obrotów pod obciazeniem,ale nic to nie dało.Kupując kompa kieruj sie numerami bo muszą się zgadzać... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | i9i   Mitsumaniak
 Szary Obywatel
 
  
 Auto: Reno
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 2219
 Skąd: Kerkrade
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-10-2012, 21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73831 
 GDI po lifcie to numer 3 i ECU jest w tunelu pod radiem, przed liftem to 2. Ale nie zawsze jest to regułą.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Adrian
 
 Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2012, 15:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak myślicie czy komp na grodzi może mieć wpływ na działanie pompy wysokiego ciśnienia? Czy tylko odpowiada za wtryski? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rysiul   Mitsumaniak
 
  
 Auto: wstyd powiedzieć
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 244
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2012, 21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie jest komputer tylko moduł wykonawaczy - jest tam tylko garstka tranzystów odpowiedzialna za wygenerowanie napiecia 100V i klucze pozwalajace na sterowanie otwarciem wtryskwiaczy. Moduł nie ma wpływu na pracę pompy wysokiego ciśnienia tj. na jej wydajność. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | i9i   Mitsumaniak
 Szary Obywatel
 
  
 Auto: Reno
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 2219
 Skąd: Kerkrade
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2012, 22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pompa wysokiego ciśnienia jest czysto mechanicznym urządzeniem, ma jedynie elektroniczny czujnik ciśnienia podający informacje komputerowi. |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Adrian
 
 Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2012, 16:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ten moduł: 
   w którym sie mieści miejscu w Carismie GDI w wersji przedliftowej?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2012, 20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | W konsoli pod kierownicą, jest to przekaźnik systemu przeciwkradzieżowego |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2012, 20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnia proba. Jutro wymienie kompa, a kolega sie uparl na ten czujnik pod kolem pasowym. Jak to nie pomoze to zlomowanie i na czesci   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2012, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zygizwro napisał/a: |  	  | Ostatnia proba. Jutro wymienie kompa, a kolega sie uparl na ten czujnik pod kolem pasowym. Jak to nie pomoze to zlomowanie i na czesci | 
 
 Gdyby czujnik wału był przestawiony , silnik by nie odpalił .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2012, 20:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest tam ponoc jakas blaszka. Ktora czasem moze stykac, a czasem nie. Nie wiem Bartku trzeba sprobowac. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |