[EA5A/W 2.5] Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-10-2012, 23:29
|
|
|
Owczar napisał/a: | Tomku, ale ja poważnie pytam. Bo nie rozumiem związku z małym przedmuchem za kolektorem do spadku mocy |
Owczar , Swinks ma racje
Tez miałem Ostatnio Ea z problemem braku mocy. Po wstepnej diagnozie najpierw kazałem klientowi wymienic plecionke . Na drugi dzien dzwoni ze auta smiga az miło |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-10-2012, 01:11
|
|
|
Auto przed drugim liftem czy po? Bo ja testowałem anglika przed przekładką bez wydechu na samych kolektorach i śmigał jak szalony |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 13-10-2012, 02:16
|
|
|
U mnie tez dziurawa plecionka była aż w końcu odpadła i chodził jak traktor ale przed tym śmigał jak nygus z zajumaną samarą..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-10-2012, 13:50
|
|
|
Owczar napisał/a: | Auto przed drugim liftem czy po? Bo ja testowałem anglika przed przekładką bez wydechu na samych kolektorach i śmigał jak szalony |
Bez kolektorów by jeszcze lepiej śmigał
Pies bez kagańca też jest bardziej rozszczekany.
A na poważnie, układ wydechowy jest balansem do układu dolotowego. Jest obliczony pod temperaturę, prędkość i objętość spalin. Od tego jak szybko "wydala" zależy jak szybko będzie zasysał.
Jak mu zapodasz na początkowym etapie zakłócenie gdzie gazy nagle się rozprężają, studzą, zawirowuja, to czego się spodziewasz?
Inaczej mówiąc, nawet najlepszy biegacz z super wydajnymi płucami nie pobiegnie szybko jak dostanie sraczki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-10-2012, 20:16
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | nawet najlepszy biegacz z super wydajnymi płucami nie pobiegnie szybko jak dostanie sraczki. |
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-10-2012, 23:39
|
|
|
Przy dużym przedmuchu rzeczywiście tak będzie ale tutaj przedmuch jest minimalny a spadek mocy znaczny dlatego uważam, że top nie ten trop. W Twoim gdzie pęd spalin jest pewnie 2 razy większy, takie przedmuchy będą miały dużo większe znaczenie niż w NA. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-10-2012, 07:44
|
|
|
Owczar napisał/a: | W Twoim gdzie pęd spalin jest pewnie 2 razy większy, takie przedmuchy będą miały dużo większe znaczenie niż w NA. |
Jest dokładnie odwrotnie, odprowadzenie spalin ma większy wpływ na n/a.
Przykładowy "brak" uszczelki to ze 2mm przedmuchu, IMO sporo. Pamietaj, że im bliżej kolektora tym gorzej, Ta sama dziura metr dalej już nie miałaby takiego wpływu.
A skoro kolega pisze, ze słychać przedmuch na kolektorze to trzeba to zrobić i tak. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 14-10-2012, 11:29
|
|
|
We wtorek jestem umówiony na oględziny u rekomendowanego gościa, więc albo w tym tygodniu albo w następnym rozwieje tajemnice dziurawego wydechu |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-10-2012, 12:04
|
|
|
Piszecie o polifcie.... a jak sie mają nieszczelności w wydechu w odniesieniu do mojego 97... gdy nieszczelności przed sondami? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Sir_Futur
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 83 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-10-2012, 15:12
|
|
|
No właśnie.
Nie to żebym miał problem, bo licznikowo 230 lata, ale na przyszłość by chciał wiedzieć. |
_________________
Pogromca TDI |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-10-2012, 00:39
|
|
|
Marcino napisał/a: | gdy nieszczelności przed sondami? |
Może np więcej palić. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-10-2012, 08:51
|
|
|
Owczar napisał/a: | Marcino napisał/a: | gdy nieszczelności przed sondami? |
Może np więcej palić. |
I to sie chyba dzieje, niby nic konkretnego nie widać ale z plecionki to już widać środkową harmonijkę, oplot popekał, pewnie drobne przedmuchy są, musze sie temu uważniej przyjrzeć. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-10-2012, 09:00
|
|
|
Przyjrzeć się warto, ale gdyby już by przedmuch to byłoby słychać raczej |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-10-2012, 00:20
|
|
|
Owczar napisał/a: | Przyjrzeć się warto, ale gdyby już by przedmuch to byłoby słychać raczej |
Galant jest tak wyciszony ze nie słychać.... heheh, a na poważnie to niestety, odkad przyjechał z niemieć nie miał przedniej małej plecionki, tylko wspawany kawałek rurki. I tam własnie od góry zrobiła sie nieszczelnośc. Długa plecionka sie rozlatuje.. tzn sciagnałem z niej oplot bo przerdzewniał i sie rozsypał do połowym harmonijka jako tako. Ogólnie to nie wiem czy bedzie do czego wspawac nowe plecionki, osłony tłumika trzymają sie tylko na dołozonych przezemnie opaskach metalowych:)A moze to powinienem się rozgladac za tłumikiem od kolektorów do katalozatora czy rury raczej wytrzymaja? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2012, 00:26
|
|
|
Jeśli jest tak mocno przerdzewiałe, że może nie być do czego spawać to warto się rozejrzeć. Ja kupiłem w super stanie od PabloGal. Co ciekawe od 3 lata starszego przedlifta trzymało się lepiej niż w angielskim polifcie.
Chyba nie ma zamienników tej części wydechu? |
|
|
|
 |
|