Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny
Autor Wiadomość
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-10-2012, 23:29   

Owczar napisał/a:
Tomku, ale ja poważnie pytam. Bo nie rozumiem związku z małym przedmuchem za kolektorem do spadku mocy


Owczar , Swinks ma racje :wink:
Tez miałem Ostatnio Ea z problemem braku mocy. Po wstepnej diagnozie najpierw kazałem klientowi wymienic plecionke . Na drugi dzien dzwoni ze auta smiga az miło :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-10-2012, 01:11   

Auto przed drugim liftem czy po? Bo ja testowałem anglika przed przekładką bez wydechu na samych kolektorach i śmigał jak szalony :)
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 13-10-2012, 02:16   

U mnie tez dziurawa plecionka była aż w końcu odpadła i chodził jak traktor ale przed tym śmigał jak nygus z zajumaną samarą..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-10-2012, 13:50   

Owczar napisał/a:
Auto przed drugim liftem czy po? Bo ja testowałem anglika przed przekładką bez wydechu na samych kolektorach i śmigał jak szalony :)

Bez kolektorów by jeszcze lepiej śmigał :wink:
Pies bez kagańca też jest bardziej rozszczekany.

A na poważnie, układ wydechowy jest balansem do układu dolotowego. Jest obliczony pod temperaturę, prędkość i objętość spalin. Od tego jak szybko "wydala" zależy jak szybko będzie zasysał.
Jak mu zapodasz na początkowym etapie zakłócenie gdzie gazy nagle się rozprężają, studzą, zawirowuja, to czego się spodziewasz?
Inaczej mówiąc, nawet najlepszy biegacz z super wydajnymi płucami nie pobiegnie szybko jak dostanie sraczki. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-10-2012, 20:16   

swinks_UK napisał/a:
nawet najlepszy biegacz z super wydajnymi płucami nie pobiegnie szybko jak dostanie sraczki.



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-10-2012, 23:39   

Przy dużym przedmuchu rzeczywiście tak będzie ale tutaj przedmuch jest minimalny a spadek mocy znaczny dlatego uważam, że top nie ten trop. :) W Twoim gdzie pęd spalin jest pewnie 2 razy większy, takie przedmuchy będą miały dużo większe znaczenie niż w NA.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-10-2012, 07:44   

Owczar napisał/a:
W Twoim gdzie pęd spalin jest pewnie 2 razy większy, takie przedmuchy będą miały dużo większe znaczenie niż w NA.

Jest dokładnie odwrotnie, odprowadzenie spalin ma większy wpływ na n/a.
Przykładowy "brak" uszczelki to ze 2mm przedmuchu, IMO sporo. Pamietaj, że im bliżej kolektora tym gorzej, Ta sama dziura metr dalej już nie miałaby takiego wpływu.
A skoro kolega pisze, ze słychać przedmuch na kolektorze to trzeba to zrobić i tak.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 14-10-2012, 11:29   

We wtorek jestem umówiony na oględziny u rekomendowanego gościa, więc albo w tym tygodniu albo w następnym rozwieje tajemnice dziurawego wydechu ;)
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10733
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-10-2012, 12:04   

Piszecie o polifcie.... a jak sie mają nieszczelności w wydechu w odniesieniu do mojego 97... gdy nieszczelności przed sondami?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Sir_Futur 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 83
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-10-2012, 15:12   

No właśnie.
Nie to żebym miał problem, bo licznikowo 230 lata, ale na przyszłość by chciał wiedzieć. :)
_________________


Pogromca TDI
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2012, 00:39   

Marcino napisał/a:
gdy nieszczelności przed sondami?


Może np więcej palić.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10733
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-10-2012, 08:51   

Owczar napisał/a:
Marcino napisał/a:
gdy nieszczelności przed sondami?


Może np więcej palić.


I to sie chyba dzieje, niby nic konkretnego nie widać ale z plecionki to już widać środkową harmonijkę, oplot popekał, pewnie drobne przedmuchy są, musze sie temu uważniej przyjrzeć.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2012, 09:00   

Przyjrzeć się warto, ale gdyby już by przedmuch to byłoby słychać raczej :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10733
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-10-2012, 00:20   

Owczar napisał/a:
Przyjrzeć się warto, ale gdyby już by przedmuch to byłoby słychać raczej :)

Galant jest tak wyciszony ze nie słychać.... heheh, a na poważnie to niestety, odkad przyjechał z niemieć nie miał przedniej małej plecionki, tylko wspawany kawałek rurki. I tam własnie od góry zrobiła sie nieszczelnośc. Długa plecionka sie rozlatuje.. tzn sciagnałem z niej oplot bo przerdzewniał i sie rozsypał do połowym harmonijka jako tako. Ogólnie to nie wiem czy bedzie do czego wspawac nowe plecionki, osłony tłumika trzymają sie tylko na dołozonych przezemnie opaskach metalowych:)A moze to powinienem się rozgladac za tłumikiem od kolektorów do katalozatora czy rury raczej wytrzymaja?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-10-2012, 00:26   

Jeśli jest tak mocno przerdzewiałe, że może nie być do czego spawać to warto się rozejrzeć. Ja kupiłem w super stanie od PabloGal. Co ciekawe od 3 lata starszego przedlifta trzymało się lepiej niż w angielskim polifcie.

Chyba nie ma zamienników tej części wydechu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.