Otwarty przez: swinks_UK 11-05-2009, 13:13 |
[EAxx] [FAQ] Amortyzatory. |
Autor |
Wiadomość |
fabryka24
Forumowicz
Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 296 Skąd: stargard szczecinski
|
Wysłany: 17-10-2012, 21:37
|
|
|
2pac, Opony letnie 225 40 17 ,nic nie obciera itp, zimowe 195 65 15 górne mocowanie zostaje to samo , tylko nowy amor ,sprezyna i odbój z osłoną , A w ogóle to wymiana amortyzatora nie zmienia odległosci koła od nadkola , ew zła felga, et nie te . |
|
|
|
 |
radamanthys132
Mitsumaniak MohAIR

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 166 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 18-10-2012, 10:00
|
|
|
A co z tymi stukami? Spotkaliście sie z pukającym nivomatem? Dodam ze reszta zawichy skontrolowana i sprawna. Albo mocowanie góra albo amor.... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-10-2012, 10:50
|
|
|
radamanthys132 napisał/a: | A co z tymi stukami? Spotkaliście sie z pukającym nivomatem? Dodam ze reszta zawichy skontrolowana i sprawna. Albo mocowanie góra albo amor.... |
Wyjmij go to się przekonasz. Nie ma z tym duzo roboty. Jak bedzie się go dało wciskać to amorek do wymiany, ale mozę lekko trzymać cisnienie jeszcze. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2012, 11:14
|
|
|
radamanthys132 napisał/a: | Spotkaliście sie z pukającym nivomatem? | wg mnie właśnie nivo u mnie puka
przejrzałem całą tylną zawiechę a stuki są nadal, więc zostaje tylko nivo - przekonam się po zmianie nivo na zwykłe... sprężyny już do mnie jadą |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-10-2012, 21:35
|
|
|
2pac napisał/a: | na jakich oponach jeździsz?
będę próbował z tym co wypisałeś, rozumiem wymieniłeś z Nivomat'ów?
Co trzeba coś przyrzeźbić przy wymianie?
A gumy u góry, jakieś specjalne czy każde do tego modelu zda egzamin? |
Opony letnie 215/50 17, zimowe 195/65 15. Mam oryginalne felgi z angielskiego SE ale IMO siedzą za głęboko bo z przodu przy maksymalnych skrętach delikatnie ociera mi o komorę silnika.
Wymieniałem z nivo (jak są do wywalenia to bez sensu się męczyć w wybijanie - ja odciąłem szlifierką tarczową "oczko" z obu stron mniej więcej w połowie i dobrze zeszło).
Ja właśnie z górą miałem problemy a dokładnie z odbojem (nie trzymał się w górnym położeniu, zjeżdżał w osłonę i tam się blokował co przy ciągłej pracy amortyzatorów skutkowało efektami dźwiękowymi godnymi wozu drabiniastego ) Poradziłem sobie z tym odcinając część starej osłony z nivo + jakaś tulejka. Jak dobrze pamiętam pisał już o tym Deejay, że najlepiej użyć górnego zestawu przeznaczonego do zwykłych amorków. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
kamil.ekonom
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 97 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2012, 13:20
|
|
|
Witam!
Przymierzam się do wymiany amorów i sprężyn w swoim EA5A. Przy okazji chciałem obniżyć wozidło i zastanawiam się nad połączeniem:
Amortyzatory Tokico + sprężyny Jamex 40/30mm.
Co myślicie o takim zestawie? Może polecacie coś innego... |
_________________ Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 |
|
|
|
 |
bluecard88
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 24-10-2012, 13:47
|
|
|
kamil.ekonom napisał/a: | Witam!
Przymierzam się do wymiany amorów i sprężyn w swoim EA5A. Przy okazji chciałem obniżyć wozidło i zastanawiam się nad połączeniem:
Amortyzatory Tokico + sprężyny Jamex 40/30mm.
Co myślicie o takim zestawie? Może polecacie coś innego... |
Powiem, że warto dołożyć sprężyny sportowe. Jak byś był zainteresowany to mam do EAxA na tył spręzyny H&R (tylko tył) jak nowe. Bym oddał za grosze. Albo w dziale sprzedam widziałem na sprzedaż Eibach cały komplet za nie duże pieniądze. |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2012, 14:41
|
|
|
bluecard88 napisał/a: | Albo w dziale sprzedam widziałem na sprzedaż Eibach cały komplet | Tam były tylko na tył a nie komplet. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
kamil.ekonom
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 97 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2012, 20:05
|
|
|
Z tego co się orientuję to Jamex'y są "sportowe". Na pewno są progresywne, czyli tak jak Eibach czy H&R, ale ponoć nie tak twarde jak one (za to na pewno twardsze niż seria).
Ale moje pytanie brzmi czy ten zestaw: Tokico + Jamex, da radę w EA5A, czy ktoś już jeździ lub jeździł na tym? |
_________________ Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 |
|
|
|
 |
fabryka24
Forumowicz
Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 296 Skąd: stargard szczecinski
|
Wysłany: 24-10-2012, 22:26
|
|
|
Witam, zakładając krótsze sprężyny, do seryjnych amortyzatorów ,bardzo szybko zamęczysz amory,Najlepiej szukaj zestawu dedykowanego tj, krótsza sprężyna i do niej amortyzator o mniejszym skoku , taki zestaw da ci gwarancje bez problemowej eksploatacji,i pewności prowadzenia w każdych warunkach . |
|
|
|
 |
kamil.ekonom
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 97 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2012, 23:08
|
|
|
A jak jest z Kayaba Ultra SR. Będzie to współpracować z krótszymi sprężynami? |
_________________ Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2012, 23:45
|
|
|
kamil.ekonom, z tego co się orientuję to jak w oryginale Gal był obniżony na Eibach 'u to miał nadal seryjne amortyzatory więc nie powinno być problemu jak założysz sportowe sprężyny. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
kamil.ekonom
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 97 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2012, 22:12
|
|
|
Jackall, ja jestem zdecydowany na sprężyny Jamex'a bo obniżają auto z przodu 40mm a z tyłu 30mm (katalogowo). Głównie mi chodzi o to, żeby przód był delikatnie niżej niż tył albo ostatecznie na równi, bo teraz tył jest trochę niżej (to pewnie przez butlę z gazem).
Dlatego chcę dopasować do tych sprężyn jakieś dobre amortyzatory, żeby nie było problemu z użytkowaniem auta... Głównie mi chodzi o to, żeby nic nie obcierało np. na zakrętach, nierównościach i jak załaduję tył. |
_________________ Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26-10-2012, 00:07
|
|
|
Jackall napisał/a: | Marcino napisał/a: | chodziło mi tylko o fakt ze bez nivo mozna smiało jedzić i mieć butle LPG i się nie bać ze obciera | Potwierdzam.
Marcino napisał/a: | A co kto załozy to jego wybór. | Ale można podpowiedzieć jeśli ktoś pyta.
U mnie są sprężyny kyb rc5864 amortyzatory KYB 341 241 (są one wzmacniane i produkcji Japońskiej w przeciwieństwie do większości 341 213 które są czeskie)
http://imageshack.us/a/img844/8743/dsc02734rn.jpg
http://imageshack.us/a/img163/4616/dsc02735u.jpg |
j.w. z tym, że niestety 341 213 made by pepik
siedzi wysoko, mam nadzieje, że się nie oklapnie
miałem jednak pecha i przy wymianie lewego amortyzatora ukręciła się śruba dolnego mocowania |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-10-2012, 10:12
|
|
|
2pac napisał/a: | niestety 341 213 made by pepik | Dlatego się zdecydowałem na wzmacniane i niestety droższe 341 241 ale made in Japan.
2pac napisał/a: | siedzi wysoko, mam nadzieje, że się nie oklapnie | Na pewno troszkę siądzie ale nie powinno więcej niż 1-1,5 cm.
2pac napisał/a: | miałem jednak pecha i przy wymianie lewego amortyzatora ukręciła się śruba dolnego mocowania | I jak sobie poradziłeś z wykręceniem pozostałości? U mnie śruby poszły z dużym oporem a oczko amortyzatora nie chciało ani drgnąć więc cięcie było jedyną opcją. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
|