Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: swinks_UK
11-05-2009, 13:13
[EAxx] [FAQ] Amortyzatory.
Autor Wiadomość
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 17-10-2012, 21:37   

2pac, Opony letnie 225 40 17 ,nic nie obciera itp, zimowe 195 65 15 górne mocowanie zostaje to samo , tylko nowy amor ,sprezyna i odbój z osłoną , A w ogóle to wymiana amortyzatora nie zmienia odległosci koła od nadkola , ew zła felga, et nie te .
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 18-10-2012, 10:00   

A co z tymi stukami? Spotkaliście sie z pukającym nivomatem? Dodam ze reszta zawichy skontrolowana i sprawna. Albo mocowanie góra albo amor....
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-10-2012, 10:50   

radamanthys132 napisał/a:
A co z tymi stukami? Spotkaliście sie z pukającym nivomatem? Dodam ze reszta zawichy skontrolowana i sprawna. Albo mocowanie góra albo amor....

Wyjmij go to się przekonasz. Nie ma z tym duzo roboty. Jak bedzie się go dało wciskać to amorek do wymiany, ale mozę lekko trzymać cisnienie jeszcze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-10-2012, 11:14   

radamanthys132 napisał/a:
Spotkaliście sie z pukającym nivomatem?
wg mnie właśnie nivo u mnie puka
przejrzałem całą tylną zawiechę a stuki są nadal, więc zostaje tylko nivo - przekonam się po zmianie nivo na zwykłe... sprężyny już do mnie jadą :)
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-10-2012, 21:35   

2pac napisał/a:
na jakich oponach jeździsz?
będę próbował z tym co wypisałeś, rozumiem wymieniłeś z Nivomat'ów?
Co trzeba coś przyrzeźbić przy wymianie?
A gumy u góry, jakieś specjalne czy każde do tego modelu zda egzamin?

Opony letnie 215/50 17, zimowe 195/65 15. Mam oryginalne felgi z angielskiego SE ale IMO siedzą za głęboko bo z przodu przy maksymalnych skrętach delikatnie ociera mi o komorę silnika.
Wymieniałem z nivo (jak są do wywalenia to bez sensu się męczyć w wybijanie - ja odciąłem szlifierką tarczową "oczko" z obu stron mniej więcej w połowie i dobrze zeszło).
Ja właśnie z górą miałem problemy a dokładnie z odbojem (nie trzymał się w górnym położeniu, zjeżdżał w osłonę i tam się blokował co przy ciągłej pracy amortyzatorów skutkowało efektami dźwiękowymi godnymi wozu drabiniastego :oops: ) Poradziłem sobie z tym odcinając część starej osłony z nivo + jakaś tulejka. Jak dobrze pamiętam pisał już o tym Deejay, że najlepiej użyć górnego zestawu przeznaczonego do zwykłych amorków.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
kamil.ekonom 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2012, 13:20   

Witam!

Przymierzam się do wymiany amorów i sprężyn w swoim EA5A. Przy okazji chciałem obniżyć wozidło i zastanawiam się nad połączeniem:

Amortyzatory Tokico + sprężyny Jamex 40/30mm.

Co myślicie o takim zestawie? Może polecacie coś innego...
_________________
Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 24-10-2012, 13:47   

kamil.ekonom napisał/a:
Witam!

Przymierzam się do wymiany amorów i sprężyn w swoim EA5A. Przy okazji chciałem obniżyć wozidło i zastanawiam się nad połączeniem:

Amortyzatory Tokico + sprężyny Jamex 40/30mm.

Co myślicie o takim zestawie? Może polecacie coś innego...

Powiem, że warto dołożyć sprężyny sportowe. Jak byś był zainteresowany to mam do EAxA na tył spręzyny H&R (tylko tył) jak nowe. Bym oddał za grosze. Albo w dziale sprzedam widziałem na sprzedaż Eibach cały komplet za nie duże pieniądze.
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2012, 14:41   

bluecard88 napisał/a:
Albo w dziale sprzedam widziałem na sprzedaż Eibach cały komplet
Tam były tylko na tył a nie komplet.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
kamil.ekonom 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2012, 20:05   

Z tego co się orientuję to Jamex'y są "sportowe". Na pewno są progresywne, czyli tak jak Eibach czy H&R, ale ponoć nie tak twarde jak one (za to na pewno twardsze niż seria).

Ale moje pytanie brzmi czy ten zestaw: Tokico + Jamex, da radę w EA5A, czy ktoś już jeździ lub jeździł na tym?
_________________
Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 
 
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 24-10-2012, 22:26   

Witam, zakładając krótsze sprężyny, do seryjnych amortyzatorów ,bardzo szybko zamęczysz amory,Najlepiej szukaj zestawu dedykowanego tj, krótsza sprężyna i do niej amortyzator o mniejszym skoku , taki zestaw da ci gwarancje bez problemowej eksploatacji,i pewności prowadzenia w każdych warunkach .
 
 
kamil.ekonom 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2012, 23:08   

A jak jest z Kayaba Ultra SR. Będzie to współpracować z krótszymi sprężynami?
_________________
Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2012, 23:45   

kamil.ekonom, z tego co się orientuję to jak w oryginale Gal był obniżony na Eibach 'u to miał nadal seryjne amortyzatory więc nie powinno być problemu jak założysz sportowe sprężyny.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
kamil.ekonom 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2012, 22:12   

Jackall, ja jestem zdecydowany na sprężyny Jamex'a bo obniżają auto z przodu 40mm a z tyłu 30mm (katalogowo). Głównie mi chodzi o to, żeby przód był delikatnie niżej niż tył albo ostatecznie na równi, bo teraz tył jest trochę niżej (to pewnie przez butlę z gazem).

Dlatego chcę dopasować do tych sprężyn jakieś dobre amortyzatory, żeby nie było problemu z użytkowaniem auta... Głównie mi chodzi o to, żeby nic nie obcierało np. na zakrętach, nierównościach i jak załaduję tył.
_________________
Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 26-10-2012, 00:07   

Jackall napisał/a:
Marcino napisał/a:
chodziło mi tylko o fakt ze bez nivo mozna smiało jedzić i mieć butle LPG i się nie bać ze obciera
Potwierdzam.
Marcino napisał/a:
A co kto załozy to jego wybór.
Ale można podpowiedzieć jeśli ktoś pyta.

U mnie są sprężyny kyb rc5864 amortyzatory KYB 341 241 (są one wzmacniane i produkcji Japońskiej w przeciwieństwie do większości 341 213 które są czeskie)
http://imageshack.us/a/img844/8743/dsc02734rn.jpg
http://imageshack.us/a/img163/4616/dsc02735u.jpg


j.w. z tym, że niestety 341 213 made by pepik
siedzi wysoko, mam nadzieje, że się nie oklapnie :(

miałem jednak pecha i przy wymianie lewego amortyzatora ukręciła się śruba dolnego mocowania :(
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-10-2012, 10:12   

2pac napisał/a:
niestety 341 213 made by pepik
Dlatego się zdecydowałem na wzmacniane i niestety droższe 341 241 ale made in Japan.
2pac napisał/a:
siedzi wysoko, mam nadzieje, że się nie oklapnie
Na pewno troszkę siądzie ale nie powinno więcej niż 1-1,5 cm.
2pac napisał/a:
miałem jednak pecha i przy wymianie lewego amortyzatora ukręciła się śruba dolnego mocowania
I jak sobie poradziłeś z wykręceniem pozostałości? U mnie śruby poszły z dużym oporem a oczko amortyzatora nie chciało ani drgnąć więc cięcie było jedyną opcją.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.