Colt 1.3 Turbo 98r problem! |
Autor |
Wiadomość |
p4trol
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 Turbo 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-10-2012, 13:44 Colt 1.3 Turbo 98r problem!
|
|
|
Witam, jestem posiadaczem Mitsubishi Colt 1.3 Turbo 93r i mam kilka pytań/problemów.
1. Jak jadę to od czasu do czasu gdy dodaje gazu samochód tak jak by tracił moc na parę sekund i zamiast przyśpieszać to zwalnia tak jak bym zdjął nogę z z gazu, a po chwili wystrzela jak strzała do przodu. Czym to jest spowodowane? Co jest nie tak?
2. Kolejne pytanie jest odnośnie wskaźnika paliwa na desce. Jak tankuje np. za 50zł wskazówka podnosi mi się tylko do pierwszej kreski (zaraz nad czerwoną) i bardzo szybko zapala się "żebrak" wcześniej podnosiła się chyba do 4 z tego co pamiętam i teraz pytanko muszę wymieniać wskaźnik w baku czy mógł się tylko zapchać i da się to jakoś przeczyścić? Ile jedna kreska ma litrów?
3. Jak sprawdzić ile moja Turbina dodaje mi koni? |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20-10-2012, 14:47
|
|
|
Pokaż fotkę pod maską, bo nie chce mi się wierzyć że masz takie cudo |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-10-2012, 02:48
|
|
|
Jak masz colta turbo, to powiedz co jest namodzone, żebyśmy mogli cokolwiek diagnozować.
Może TPS się zepsuł. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
p4trol
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 Turbo 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-10-2012, 16:45
|
|
|
Fotki wstawię dziś wieczorem a co do tego namodzenia to sam nie jestem wstanie dokładnie powiedzieć kupiłem go nie dawno i wiem tylko że ma turbine |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 26-10-2012, 21:22
|
|
|
p4trol napisał/a: | Fotki wstawię dziś wieczorem a co do tego namodzenia to sam nie jestem wstanie dokładnie powiedzieć kupiłem go nie dawno i wiem tylko że ma turbine |
Nieźle mieć coś i nie wiedzieć co
Zobacz obrazek u mnie pod postem czy tak wygląda mniej-więcej??
Czemu ktoś uturbiał 1,3 a nie 1,6 jak to CJ??
Daj to foto silnika |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
|
|
|
 |
p4trol
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 Turbo 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2012, 20:53
|
|
|
Nie wiem co dokładnie mam pod maską bo koleś który mi sprzedawał powiedział że Colt ma Turbine i oko 100 koni a sam się za bardzo nie znam to mój pierwszy samochód Dałem za niego 4000zł ktoś może mi powiedzieć czy dobra cena? Czy przepłaciłem? Czy zrobiłem złoty interes w co wątpię ;p Fotki poniżej:
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-11-2012, 23:08
|
|
|
Jak buda nie zgnita i podłużnice jeszcze istnieją to spoko cena. Co do tego nie jechania to może sonda lambda, albo dodatkowe wtryski coś dają ciała ? Ewentualnie sterowanie.
Powiedz jeszcze kiedy mu się to dzieje ? Przy wciśniętym na maxa pedale gazu czy przy normalnej jeździe ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-11-2012, 08:58
|
|
|
Ciekawy samochodzik,ale tylko wówczas gdy sprawny.Jeśli się na tym nie znasz,jest to Twój pierwszy samochód to kasę zjedzą Ci mechanicy.Miejmy nadzieję że zepsuła się jakaś drobnostka.Powodzenia i dużo cierpliwości. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
p4trol
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 Turbo 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-11-2012, 13:18
|
|
|
Dzieje sie tak przy normalnej jeździe a jak wcisnę pedał na maxa to się odblokowuje i zaczyna normalnie przyśpieszać. |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-11-2012, 18:30
|
|
|
Po pierwsze zwracam honor, to chyba jedyny colt 1.3T na Polske
Co do wątku, to z tego co pamiętam to przy wciśnięciu gazu na maksa komputer przestaje brać lambdę pod uwagę i leje pełną dawkę; masz zainstalowany wskaźnik AFR ?
W ogóle to ciężkie auto sobie wybrałeś na pierwsze; te silniki są kapryśne już w normalnej wersji, a tu jeszcze namodzone |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-11-2012, 21:43
|
|
|
To faktycznie wygląda jakby sonda lambda padała. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06-11-2012, 16:45
|
|
|
Tylko nie wymieniaj w ciemno, podepnij pod komputer lub oscyloskop i sprawdź zanim wejdziesz w koszty |
|
|
|
 |
p4trol
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 Turbo 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-11-2012, 19:02
|
|
|
Nie posiadam wskaźnika AFR, co on pokazuje? opłaca się zainstalować taki wskaźnik? jeśli tak to czy trudno jest samemu to zrobić? Niestety ale moja wersja ma jedynie wskaźniki od prędkości, temperatury i paliwa bo widziałem takie co mają jeszcze obrotomierz itp.
Możliwe, że ciężkie jak na pierwszy samochód ;p ale nie zastanawiałem się jak go kupowałem bo w jeden dzień wybrałem się żeby pojeździć za samochodem i ten mi się spodobał to go kupiłem ;D
Istnieje jakiś sposób prócz hamowni na sprawdzenie ile moja turbina dodaje koni bo koleś, który mi go sprzedawał powiedział że ma oko 100 ale wolał bym się dowiedzieć ile dokładnie wiem że pewnie przez te lata parę koni zjadło ale i tak wolał bym się dowiedzieć a szkoda mi kasy na hamownie. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 06-11-2012, 23:22
|
|
|
Bez hamowni nie da rady określić przyrostu mocy, chyba że wymienisz wszystkie mody silnika i jakich komponentów użyto do nich, to pi razy drzwi koledzy podpowiedzą ile co by dało. Jedź na tą hamownię na sprawdzenie, niech podepną analizator spalin, oscyloskop i stwierdzą co dolega, wydasz te parę stówek ale będziesz wiedział na czym stoisz. A tak to zaczniesz wymieniać wszystko po kolei i jak FTOrek napisał: mechanicy Cię zjedzą. Stówka za to, dwie za tamto za coś innego pięć i tak wszyscy będą gdybać i szarpać po kolei. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|