Kilka pytań o FTO |
Autor |
Wiadomość |
FtoGPX
Nowy Forumowicz
Auto: Honda Civic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 4 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 28-10-2012, 14:36 Kilka pytań o FTO
|
|
|
Witam!
Czy posiada ktoś z obecnych tutaj Mitsu FTO najlepiej GPX?
Czy silniki MiVEC DOHC V6 200 km występują oprócz tego modelu w innych, jakich? Czy EVO ma ten silnik tyle że z dorzuconą turbiną?
Czy części zawieszenia do tego modelu pasują z colta jeżeli nie to wie ktoś z jakiego innego modelu pasują?
Ile kosztuje rozrząd do tego modelu (pasek, rolki, pompa wody) i może ktoś wie ile może kosztować jego wymiana?
Dzięki za odp
Pozdro! |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 28-10-2012, 17:00
|
|
|
Ja posiadam GPX'a
6A12 MIVEC wystepowal tylko w FTO
Czesci pasuja z roznych aut z MMC
Rozrzad nie wiem ile kosztuje ale wydaje mi sie ze tak jak w wiekszosci samochodow wymiana rowniez. |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
FtoGPX
Nowy Forumowicz
Auto: Honda Civic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 4 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 28-10-2012, 19:44
|
|
|
Zrobiłeś lhd ile Cię to kosztowało? Rozumiem w takim razie że koszty eksploatacji Fto nie są specjalnie wygórowane skoro części nie muszą być dedykowane. |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 28-10-2012, 22:52
|
|
|
Czesci zawieszenie sa ogolnie dostepne w polsce
silnikowe w wiekszosci tez
problem moze byc z karoseria ale jak dobrze poszukasz tez znajdziesz
LHD wlasnie sie robi
koszta robienia lhd sa zalezne od tego czy dajesz komus to zrobic czy robisz samemu dodatkowo za ile uda Ci sie kupic czesci i jakie masz do tego podjescie tzn czy robisz to byle jak czy bardzo dobrze |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
FtoGPX
Nowy Forumowicz
Auto: Honda Civic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 4 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 29-10-2012, 17:47
|
|
|
Jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć na co należy zwracać uwagę przy zakupie FTO? Jak wygląda spalanie przy "normalnej" jeździe? |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 29-10-2012, 18:05
|
|
|
Uwage zwracaj na te same rzeczy co przy innych samochodach
wieksza uwage zwracaj na rdze jak to przy japonczykach ;]
jesli MIVEC to na zimnym nie powinien sie wkrecac wiecej jak 6tys obrotow
dopiero po rozgrzaniu bedzie sie wlaczac zmiana fazy i 8,5tys obrotow
kiedy byl wymieniany olej i na jaki
czy nie ubywa go za duzo
Po rozgrzaniu silnika obroty biegu jalowego powinny byc w granicy 700
Jesli kupujesz automat to sprawdz jak dziala skrzynia, jak zmienia biegi w pozycji "D" zarowno przy pelnym otwarciu przepustnicy jak i przy delikatnym
czy nie szarpie
sprawdz manualna zmiane biegow
przy fotelach albo pasach powinny byc metki z rokiem produkcji
reszta to juz zalezy od Ciebie
ja sprawdzalem wszystko
nawet podwozie gdzie znalazlem caly uklad wydechowy 2,5" z kwasowki z de-catem
najwazniejsza jest buda czy nie bita i nie zrzarta przez rdze i silnik
zawieszenie i tak trzeba robic
Co do spalania przy "normalnej" jezdzie to Ci nie pomoge bo zadko kiedy jezdzilem nim po ulicach wiecej na torze a wyniki spalania z tych jazd raczej nie chcesz znac
Pozdrawiam |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-10-2012, 18:29
|
|
|
6a12 Mivec nie tylko w FTO także w galu.
Dziwne pytanie o tą spokojną jazdę.Jak usłyszysz jak to pracuje jak to chce po prostu samo jechać.To zapomnisz jak się nazywasz . |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 29-10-2012, 18:56
|
|
|
6a12 bylo w E5 ale bez mivec'a
6a12 mivec bylo chyba w ea ale ja jeszcze nie widzialem
najczesciej bylo w fto
z tym zapominaniem jak sie nazywa to masz racje
co do szukania odpowiedniego egzemplarza to zycze szczescia
ja moje fto szukalem 3 lata |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
FtoGPX
Nowy Forumowicz
Auto: Honda Civic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 4 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 29-10-2012, 21:53
|
|
|
Bede szukał w UK moze sie uda cos ciekawego. WWielkie dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
kamil
Forumowicz
Auto: eclipse 2g,fto,2xcjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 243 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30-10-2012, 13:31
|
|
|
white90 skąd bierzesz deche ,magiel ?????silnik v6 mivec -bajka mam go w cjo |
_________________
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 30-10-2012, 17:14
|
|
|
white90 napisał/a: | 6a12 bylo w E5 ale bez mivec'a |
Były, ale nie w Europie MIVEC MD. Jeden jedyny MIVEC w E5 jest w moich rękach
white90 napisał/a: | z tym zapominaniem jak sie nazywa to masz racje |
To fakt, idzie się zapomnieć...ale zastanawia mnie Vmax...ściągał już ktoś to ograniczenie do 180? Bo na testach miałem stracha, że serce zgasło na chwilę, a okazało się, że to "speed limit" |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 31-10-2012, 17:55
|
|
|
kamil, deche trzeba albo samemu rzezbic albo brac od Czarka(AutoR)
ja wybieram opcje nr 2
magiel z allegro hehe
Arek wiem
przegladam twoj temat jak tylko pojawia sie nowy post
ogranicznik idzie sciagnac albo delimeterem albo mivec controlerem
tez sie zdziwilem jak mi odcielo przy limicie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 31-10-2012, 18:50
|
|
|
A jak te ustrojstwa działają? Dużo zabawy? Bo mi jedynie chodzi o odblokowanie prędkości, reszta na chwilę obecną mnie nie interesuje, może kiedyś...
Na skrzyni z Gala, jak widać na filmikach, to na 4 biegu leci 180 i 7000rpm....na 5 biegu przy tej samej prędkości mamy ~5800rpm. Przełożenie jest dobre, bo na każdym biegu da się utrzymać załączonego MIVECa, ale z tym ograniczeniem to raczej nie widzi mi się jechać na hamownię... |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 01-11-2012, 01:18
|
|
|
Sprobuj odpiacz czujnik ze skrzyni ten od predkosciomierza i zobacz na gps czy bedzie jechal szybciej
jak tak to zapraszamy na hamownie
delimeter niby sciaga ograniczenie a inny konwertuje predkosc na mph :/
MIVEC Controler ma wieksze zastosowanie i niby usuwa limiter
nie probowalem wiec nie wiem |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 01-11-2012, 07:28
|
|
|
Najlepszy byłby flash ECU z pominięciem limitu prędkości, tylko czy to możliwe
O tym czujniku też myślałem...ciekaw jestem, do czego jeszcze konkretnie ECU wykorzystuje sygnał prędkości, bo w 6A12 z Gala też był podpięty. Jeżeli ECU tylko mierzy prędkość i jedynie ogranicza prędkość auta wedle wyskalowanego fabrycznie licznika, to można spokojnie trwale przeciąć ten kabelek Trzeba zrobić to w pobliżu ECU, żeby pozostawić działający licznik i tempomat...eksperymentalnie przetniemy, sprawdzimy jak zachowa się silnik i czy tempomat zadziała Najważniejsze oczywiście wtedy Vmax |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
|