Skrzynia automatyczna błąd 11 |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-10-2012, 20:43
|
|
|
tomek5 napisał/a: | może jakiś mądry się wypowie--pozdrawiam Tomek | może uda mi się zaliczyć do grona. Co prawda mamy inne samochody ale..... zdejmij klemy z akumulatora i po parunastu minutach załóż ponownie-->> może się sterownik zresetuje lub/i wymontuj sterownik i umyj go dokładnie benzyną ekstrakcyjną. Ja w rozpaczy kupiłem drugą skrzynię a wystarczyło zrobić te dwie operacje--->> może i u Ciebie się uda nie olewaj bo może zemścić się w najmniej oczekiwanym momencie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 25-10-2012, 07:28
|
|
|
Ale co Wam pomoże kasowanie błędu? Ja się na automatach nie znam, ale wydaje mi się, że usterkę trzeba znaleźć i naprawić a nie w kółko błąd kasować. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-10-2012, 08:01
|
|
|
A masz ten przełącznik A/T, on jest 3 pozycyjny " A-0-T" ?? Może to jest wina tego przełącznika?? Przejedź się na "A" potem na "T" "A" jest chyba do trzymania biegu a "T" do jazdy po górskich drogach lub odwrotnie Heilsberg napisał/a: | Ale co Wam pomoże kasowanie błędu? Ja się na automatach nie znam, ale wydaje mi się, że usterkę trzeba znaleźć i naprawić a nie w kółko błąd kasować. | to tak jak z komputerem-->> jak się zawiesi to trzeba go zresetować. Czasami właśnie taki dupersznyt typu zaśniedziały styk na przełączniku daje w kość-->> tak resetowanie nie oczyści styków . Co mówi książka kodów o błędzie "11 A/T" |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 25-10-2012, 22:25
|
|
|
TPS jest tam regulowalny w zakresie od 400mV do 1000mV (chyba trochę się tu golnąłeś ), więc jeśli jest ustawiony w normie (podejrzewam że chodziło ci o 0.75V lub 750mV) to nie powinien wywoływać błędu i regulacja jest zbędna.
Mógłby być jedynie uszkodzony w zakresie jakichś obrotów (wytarte ścieżki), co można sprawdzić pomiarem napięcia podczas otwierania przepustnicy.
Ale przecież sterownik silnika nie widzi tu błędu więc TPS jest sprawny.
Błąd wywołany jest raczej przez brak komunikacji sterownika A/T ze sterownikiem silnika, sprawdź przewody pomiędzy nimi. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 23:55
|
|
|
tomek5 napisał/a: | Wymontowałem z niego tempomat czy to może mieć jakieś znaczenie względem tego błędu. | i w tym może być też problem:
sterownik A/T potrzebuje napięcia z tempomatu gdy go nie używasz (lub jest po prostu wymontowany), wypadałoby to sprawdzić - wtyk przy ecu A/T na 11 pinie (czarno-zielony), włącz zapłon, przełącznik O/D ustaw na "on" i zmierz tam napięcie powinno być około 12V - jeśli nie ma to nic nie kombinuj i daj znać
druga sprawa - co widzi ecu A/T w przypadku TPS: ten sam wtyk, pin 26 (czerwono zielony), włącz zapłon i zmierz napięcie przy zamkniętej przepustnicy oraz przy max otwartej - podaj wyniki |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2012, 16:27
|
|
|
tomek5 napisał/a: | Pin 11 napięcie 9.69V --to jest wychodzące ze sterownika? Bo po odlączeniu wtyczki jest 0V. | w takim razie na wtyku po sterowniku tempomatu załóż mostek na piny 10 (czarno zielony) i 11 (biało żółty),
fabrycznie gdy nie ma tempomatu taka zworka powinna tam siedzieć
wykasuj po tym błąd i przetestuj czy się pojawi |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2012, 23:16
|
|
|
...ale się teraz zakręciłem, piszesz że pompki nie ma, a tu na przewodzie od niej jest 12V
dobra to podaj rozpiskę przewodów na wtyku od tempomatu (kolory), a przy okazji sprawdź przy wtyku do ster. A/T co jest na pinie 8. Jak jest jakiś przewód to zmierz napięcie na włączonym zapłonie i spróbuj go poszukać na wtyku do tempomatu. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 29-10-2012, 13:36
|
|
|
tomek5 napisał/a: | Na tym przewodzie przy A\T jest napięcie 12V | dobra, to dla pewności sprawdź jeszcze:
1) na wyłączonym zapłonie i wypiętych wtykach - czy przewód 11 przy A/T jest połączony z przewodem 10 tempomatu
2) na włączonym zapłonie, zapiętym wtyku A/T - czy napięcie na przewodzie 8 A/T zniknie po włączeniu "O/D off" |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 29-10-2012, 21:35
|
|
|
Tak, zauważyłem, ale jeśli dobrze zrozumiałem to wtyk tempomatu ma cztery inne przewody które mają ten sam sygnał - z pinu 8 A/T.
Już na samym poczatku chodziło mi o to, że przy braku tempomatu wtyk sterownika A/T musi mieć zsumowane sygnały na pinach 11 i 8
(w przeciwnym razie wartości z TPS w A/T będą zaniżane).
Fabrycznie w tym celu zakładano zworkę na wtyku od tempomatu (jeśli nie był podłączony), więc tutaj do tego dążymy - trzeba założyć zworkę:
można to zrobić po chamsku, czyli na wtyku A/T połączyć 11 z 8,
ale można to zrobić bezpieczniej, czyli na wypiętym wtyku tempomatu połączyć pin 10 z którymś z tych czterech co wymieniłeś (najlepiej też czarno zielony) Cytat: | sygnal jest na czterech przewodach---1 pin ,2, 14,15.Przewody kolor--czarne z zielonym i niebiesko srebrne. | - ale sprawdź jeszcze raz dokładnie na wypiętych obu wtykach, które przewody gdzie mają połączenie, szukasz 11 i 8 z A/T tylko że na wtyku od tempomatu
dlaczego bezpieczniej? bo jak komuś się zachce spowrotem tempomatu to od razu będzie wiedział o co chodzi i wyjmie zworkę
a kolorami się nie przejmuj, bo tu zmiany były prawie w każdym roczniku |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 30-10-2012, 21:52
|
|
|
tomek5 napisał/a: | zwora przy A\T pin 11z 8.Teraz na obydwóch jest 12V--zobaczymy jak jutro pojeżdżę | to akurat niewiele zmieni, efekt bedzie taki sam,
w tym wypadku lepiej skupić się na sprawdzeniu ciągłości połączeń z TPS do A/T może podczas drgań coś tam krzaczy?
na włączonym zapłonie podłącz miernik pod 26 pin A/T i poruszaj wtedy przewodami w okolicy sterownika, przy skrzynce bezpieczników, na wiązce do TPS w komorze silnika,
sprawdź też nastawienie linki gazu, depnij do oporu, puść nagle pedał tak żeby uderzył,
chodzi o to, że w którymś momencie może wystąpić przerwa i wywołuje błąd,
możesz też śmiało pojeździć z tak podpiętym miernikiem i zaobserwować podczas jazdy,
napięcie z TPS na tym przewodzie do sterownika A/T powinno mieścić się w granicach 0.09V-4.95V, jak wyskoczy za mało lub za dużo - wywołuje błąd
halogeny nie powinny kolidować, jeśli odciąłeś przewód |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2012, 21:19
|
|
|
tomek5 napisał/a: | gdy uruchomię silnik nie dodając gazu odbija mi na mierniku do 0.81V czyli o około 0.02-0.03V | to normalne, ster silnika sam przejmuje kontrolę nad obrotami, a do rozruchu trochę podbija,
spróbuj przestawić TPS możliwie minimalnie, dla A/T granica to 0,09V ale dla silnika to 0,4V, a więc coś lekko powyżej 0,4V, weź też pod uwagę kulturę pracy silnika, przetestuj czy błąd pojawia się rzadziej, czy częściej |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-11-2012, 21:47
|
|
|
ustawienie przepustnicy, to nie to samo co ustawienie TPS,
ale to może zostaw na później,
przed tym możnaby jeszcze podpiąć sam sterownik tempomatu - oczywiście nie korzystać z niego i ignorować ew. błędy, ale w tym celu żeby sprawdzić czy A/T wywołuje ponownie błąd 11,
jak znów wyskoczy to znaczy że problem w ustawieniu TPS,
a jeśli będzie spokój to należy jeszcze coś zaczarować aby bez sterownika było ok |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 06-11-2012, 20:10
|
|
|
Nie sposób przegapić że nie raz wspominałem o włączniku "O/D", co oczywiście znaczy że jego układ jest mocno powiązany z układem A/T i tempomatu,
a żeby było ciekawiej ten mostek założony na wtyk miał właśnie korzystać z układu O/D by wysyłać prawidłowe sygnały
ale żeby sam O/D był niesprawny, tego nie wziąłem pod uwagę
luźny wtyk na czujniku może po prostu załączać i odłączać O/D kiedy sobie chce |
|
|
|
 |
|