Silnik 2.0, jak wypada pod wzgledem dynamiki i osiagow ? |
Autor |
Wiadomość |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2012, 11:58 Silnik 2.0, jak wypada pod wzgledem dynamiki i osiagow ?
|
|
|
Witam Wszystkich !
Od dluzszego czasu zbieram fundusze na wymarzonego galanta. Na biezaco przegladam forum i duzo czytam na temat tego modelu, ale nada nurtuje mnie mnostwo rzeczy. Po prostu - jestem jeszcze mlodym czlowiekiem, niby studentem i duzo i ciezko pracuje za nieduze pieniadze. I perspektywna kosztow zwiazanych z ewentulanym serwisem silnika 2.5 troche mnie przeraza. Dlatego chcialbym sie zapytac posiadaczy galantow z jednostka 2.0, jakie sa Wasz subiektywne opinie ? Czy mimo 136'ciu koni jestescie w stanie wyprzedzac przy predkosciach rzedu 120 km/h ? Czy taka moc jest w stanie zwiekszyc poziom adrenaliny ? na samochod planuje przeznaczyc ok 9-10 tys i na starcie planuje wymienic rozrzad itd dlatego wydaje mi sie, ze rozsadniej wyjdzie kupno gls'a.
Mozecie wyrazic swoje opinie na ten temat ? Bede bardzo wdzieczny |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
miskov
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 99' A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-11-2012, 12:40
|
|
|
Od niedawna mam właśnie gala 2.0, w dodatku z automatem, praktycznie do 160kmh idzie bez zająknięcia. Dla mnie jest w zupełności wystarczający, choć na pewno Vka to klasa wyżej. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 01-11-2012, 13:15
|
|
|
Przy 120 spokojnie jeszcze można wyprzedzać o ile się jest w Niemczech albo innym państwie gdzie przepisy pozwalają. EA2a ma najkrótszą skrzynie która dobrze pasuje do charakterystyki silnika. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2012, 14:16
|
|
|
Dread87 - Spodziewam sie tego, sam wolalbym 2.5 v6, ale jak wspomnialem wczesniej obawiam sie serwisu. Tak czy inaczej biore ten silnik pod uwage !:)
Czyli mowicie, ze 2.0 mimo wszystko mulowaty nie jest ? Mialem okazje pojezdzic oplem omega 95 z silnikiem od bmw 2.5 diesel i bylem zachwycony. Ma 131 koni i jestem ciakw czy jezdzi to podobnie ?? wiem, wiem, ze to dwie zupelnie inne jednostki, ale moze ktos jestes sie w stanie wypowiedziec w tej kwestii?
I czy wg Was w cenie 8-9 tys jest szansa wyrwac dobra sztuke v6, moze juz byc nawet przed liftingiem ?
Dziekuje za zainteresowanie tematem ! |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-11-2012, 14:17
|
|
|
Mikebambo napisał/a: | I perspektywna kosztow zwiazanych z ewentulanym serwisem silnika 2.5 troche mnie przeraza. |
Akurat serwis silnika to najmniejszy koszt i różnice w utrzymaniu V6 i 2.0 są niczym przy koszcie utrzymania całego auta. Jeśli chcesz jeździć w pełni sprawnym autem i w pełni bezpiecznym to musisz się liczyć z bardzo dużymi wydatkami. Ostatnio liczyłem ile mnie kosztowały ostatnie 2 lata przy okazji kolizji i wyceny auta. Lekką ręką wydajesz 15-20k/2 lata na auto nie licząc paliwa i typowych elementów eksploatacyjnych jak płyny i oleje. Dobra instalacja to wydatek rzędu 3,2k, a do 2.0 pewnie 2,8k.
Zerknij na tę stronę: http://www.spiderek.za.pl/koszty.html
Co prawda Sebastian kupował jakieś rzeczy, które nie były niezbędne, ale to daje obraz ile auto w tym wieku i tej klasy kosztuje rocznie. Przy czym on kupił auto w bardzo ładnym stanie, a za 9-10k nie kupisz nic dobrego i to będzie dopiero początek wydatków. Wiem co piszę bo sam kupiłem galanta będą studentem. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-11-2012, 14:23
|
|
|
A propos - też studiowałem jak kupiłem Galanta, po 3 miesiącach rzuciłem studia a raczej przerwałem bo... nie było mnie stać na studia przez samochód... Właściwie to wyższe wykształcenie w tym kraju niczego nie gwarantuje dlatego zostałem przy samochodzie;)
Galant to nie jest auto dla studenta;) bez obrazy oczywiście;) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
balcik
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998r 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 01-11-2012, 14:47
|
|
|
ja niedawno własnie duzo myslalem nad wyborem auta dokladnie galanta... tylko problem był taki ze nie wiedzialem jaki wybrac silnik z poczatku bylem chetny na tego 2.0l no bo na pierwszy rzut oka patrzac 2.5 to juz kurcze sporo motor... no ale troszke po naradach znajomych wybiłem sobie go jz z glowy calkiem... no i kupiłem 2.5l v6... i moim zdaniem jest to bardzo dobry wybor zanim go kupilem rowniez sie obawaialem ze 2.5l to bedzie bardzo duzo palil (LPG) gaz juz zalozony był.... no i na dzien dzisiejszy jestem zadowolony ze spalania za 80 zł zrobie ponad 300km+ czyli jak by ie patrząc pali +/- 10-11LPG
a więc
POLECAM 2.5L V6 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 01-11-2012, 19:03
|
|
|
tylko V6 jezdzilem rok bez gazu. dozbieralem kase i zagazowalem. raz na 90kkm wydac 500zl wiecej niz na 2,0 to nie majatek |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 01-11-2012, 19:57
|
|
|
Galant za 9-10 tys to moim zdaniem nie jest auto dla studenta.
Ja za auto dla studenta uważam auto tanie w eksploatacji.
Galant to jest dobry samochód,ale już wiekowy i zakup zadbanego egzemplarza,który będzie wymagał minimalnego wkładu raczej graniczy z cudem.
Ja swoim przejeździłem ok130 tys km,ale jak kupowałem miał 100tys km przebiegu i pewnie tylko dlatego nie wpakowałem w niego jeszcze worka kasy i mam go do dzisiaj.
Jeśli kupisz to co rynek normalnie oferuje w tej cenie to licz się z wydatkami,jeśli chcesz mieć auto sprawne i poprawne na tip top.
Silnik 2.0 jakoś jedzie,ale do podniesienia adrenaliny to jeszcze daleko |
|
|
|
 |
abdul
Forumowicz

Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 415 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-11-2012, 18:09
|
|
|
tez mialem dylemat jaki silnik wybrac 2.0 czy 2.5. Serce mowilo bierz V6 a rozum ze jednak 2.0 bedzie tansze w utrzymaniu i takie tam. Powiem Ci szczerze ze 2.0 bardzo dobrze sobie radzi z taka buda i zamulaczem napewno nie jest ale mimo wszystko teraz troche zaluje ze jednak nie skusilem sie na V6 |
_________________
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-11-2012, 19:46
|
|
|
Ogólnie to V-ki są lepiej wyposażone i takie tam. Spalanie bardzo podobne, i koszty też. Nie liczę takich różnic jak liczba świec. V6 jako sam silnik nie jest drogi w eksploatacji, a dźwięk i dynamika kładzie rzędówkę na łopatki. Jak znajdziesz zadbane V6 to bierz, jak 2,0 to jak Ci nie zależy na osiągach i dźwięku silnika to też. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-11-2012, 20:07
|
|
|
inq napisał/a: | Ogólnie to V-ki są lepiej wyposażone |
A niby co masz na myśli Wg mnie wyposazenie nie zalezy od wersji silnika ... Ale moze masz cos innego na mysli |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-11-2012, 22:37
|
|
|
inq napisał/a: | Ogólnie to V-ki są lepiej wyposażone i takie tam | A to ciekawostka. Nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 03-11-2012, 00:01
|
|
|
W porównaniu do 4 cylindrów-ki są doposażone w w dwa cylindry, wtryski i jeden wałek oraz parę innych gratów
A chodziło pewnie o to że jak ktoś brał 2,5 to w full opcji a 2,0 zazwyczaj nie. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
|