Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.0, jak wypada pod wzgledem dynamiki i osiagow ?
Autor Wiadomość
Mikebambo 
Forumowicz
Mikebambo


Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 73
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-11-2012, 11:58   Silnik 2.0, jak wypada pod wzgledem dynamiki i osiagow ?

Witam Wszystkich !

Od dluzszego czasu zbieram fundusze na wymarzonego galanta. Na biezaco przegladam forum i duzo czytam na temat tego modelu, ale nada nurtuje mnie mnostwo rzeczy. Po prostu - jestem jeszcze mlodym czlowiekiem, niby studentem i duzo i ciezko pracuje za nieduze pieniadze. I perspektywna kosztow zwiazanych z ewentulanym serwisem silnika 2.5 troche mnie przeraza. Dlatego chcialbym sie zapytac posiadaczy galantow z jednostka 2.0, jakie sa Wasz subiektywne opinie ? Czy mimo 136'ciu koni jestescie w stanie wyprzedzac przy predkosciach rzedu 120 km/h ? Czy taka moc jest w stanie zwiekszyc poziom adrenaliny ? na samochod planuje przeznaczyc ok 9-10 tys i na starcie planuje wymienic rozrzad itd dlatego wydaje mi sie, ze rozsadniej wyjdzie kupno gls'a.

Mozecie wyrazic swoje opinie na ten temat ? Bede bardzo wdzieczny :)
_________________
Pozdrawiam
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-11-2012, 12:09   

Powiem Ci, ze raczej wiekszosc poleci Ci i tak 2,5V6 z gazem;) wg mnie to tez bedzie lepszy silnik:)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
miskov 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 99' A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-11-2012, 12:40   

Od niedawna mam właśnie gala 2.0, w dodatku z automatem, praktycznie do 160kmh idzie bez zająknięcia. Dla mnie jest w zupełności wystarczający, choć na pewno Vka to klasa wyżej.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 01-11-2012, 13:15   

Przy 120 spokojnie jeszcze można wyprzedzać o ile się jest w Niemczech albo innym państwie gdzie przepisy pozwalają. EA2a ma najkrótszą skrzynie która dobrze pasuje do charakterystyki silnika.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Mikebambo 
Forumowicz
Mikebambo


Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 73
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-11-2012, 14:16   

Dread87 - Spodziewam sie tego, sam wolalbym 2.5 v6, ale jak wspomnialem wczesniej obawiam sie serwisu. Tak czy inaczej biore ten silnik pod uwage !:)

Czyli mowicie, ze 2.0 mimo wszystko mulowaty nie jest ? Mialem okazje pojezdzic oplem omega 95 z silnikiem od bmw 2.5 diesel i bylem zachwycony. Ma 131 koni i jestem ciakw czy jezdzi to podobnie ?? wiem, wiem, ze to dwie zupelnie inne jednostki, ale moze ktos jestes sie w stanie wypowiedziec w tej kwestii?

I czy wg Was w cenie 8-9 tys jest szansa wyrwac dobra sztuke v6, moze juz byc nawet przed liftingiem ?

Dziekuje za zainteresowanie tematem !
_________________
Pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-11-2012, 14:17   

Mikebambo napisał/a:
I perspektywna kosztow zwiazanych z ewentulanym serwisem silnika 2.5 troche mnie przeraza.


Akurat serwis silnika to najmniejszy koszt i różnice w utrzymaniu V6 i 2.0 są niczym przy koszcie utrzymania całego auta. Jeśli chcesz jeździć w pełni sprawnym autem i w pełni bezpiecznym to musisz się liczyć z bardzo dużymi wydatkami. Ostatnio liczyłem ile mnie kosztowały ostatnie 2 lata przy okazji kolizji i wyceny auta. Lekką ręką wydajesz 15-20k/2 lata na auto nie licząc paliwa i typowych elementów eksploatacyjnych jak płyny i oleje. Dobra instalacja to wydatek rzędu 3,2k, a do 2.0 pewnie 2,8k.

Zerknij na tę stronę: http://www.spiderek.za.pl/koszty.html

Co prawda Sebastian kupował jakieś rzeczy, które nie były niezbędne, ale to daje obraz ile auto w tym wieku i tej klasy kosztuje rocznie. Przy czym on kupił auto w bardzo ładnym stanie, a za 9-10k nie kupisz nic dobrego i to będzie dopiero początek wydatków. Wiem co piszę bo sam kupiłem galanta będą studentem.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-11-2012, 14:23   

A propos - też studiowałem jak kupiłem Galanta, po 3 miesiącach rzuciłem studia a raczej przerwałem bo... nie było mnie stać na studia przez samochód... Właściwie to wyższe wykształcenie w tym kraju niczego nie gwarantuje dlatego zostałem przy samochodzie;)
Galant to nie jest auto dla studenta;) bez obrazy oczywiście;)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
balcik 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998r 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 58
Skąd: Iłża
Wysłany: 01-11-2012, 14:47   

ja niedawno własnie duzo myslalem nad wyborem auta dokladnie galanta... tylko problem był taki ze nie wiedzialem jaki wybrac silnik z poczatku bylem chetny na tego 2.0l no bo na pierwszy rzut oka patrzac 2.5 to juz kurcze sporo motor... no ale troszke po naradach znajomych wybiłem sobie go jz z glowy calkiem... no i kupiłem 2.5l v6... i moim zdaniem jest to bardzo dobry wybor zanim go kupilem rowniez sie obawaialem ze 2.5l to bedzie bardzo duzo palil (LPG) gaz juz zalozony był.... no i na dzien dzisiejszy jestem zadowolony ze spalania za 80 zł zrobie ponad 300km+ czyli jak by ie patrząc pali +/- 10-11LPG
a więc
POLECAM 2.5L V6
_________________

 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 01-11-2012, 19:03   

tylko V6 jezdzilem rok bez gazu. dozbieralem kase i zagazowalem. raz na 90kkm wydac 500zl wiecej niz na 2,0 to nie majatek
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 01-11-2012, 19:57   

Galant za 9-10 tys to moim zdaniem nie jest auto dla studenta.
Ja za auto dla studenta uważam auto tanie w eksploatacji.
Galant to jest dobry samochód,ale już wiekowy i zakup zadbanego egzemplarza,który będzie wymagał minimalnego wkładu raczej graniczy z cudem.
Ja swoim przejeździłem ok130 tys km,ale jak kupowałem miał 100tys km przebiegu i pewnie tylko dlatego nie wpakowałem w niego jeszcze worka kasy i mam go do dzisiaj.
Jeśli kupisz to co rynek normalnie oferuje w tej cenie to licz się z wydatkami,jeśli chcesz mieć auto sprawne i poprawne na tip top.
Silnik 2.0 jakoś jedzie,ale do podniesienia adrenaliny to jeszcze daleko :)
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-11-2012, 18:09   

tez mialem dylemat jaki silnik wybrac 2.0 czy 2.5. Serce mowilo bierz V6 a rozum ze jednak 2.0 bedzie tansze w utrzymaniu i takie tam. Powiem Ci szczerze ze 2.0 bardzo dobrze sobie radzi z taka buda i zamulaczem napewno nie jest ale mimo wszystko teraz troche zaluje ze jednak nie skusilem sie na V6 :p
_________________

 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-11-2012, 19:46   

Ogólnie to V-ki są lepiej wyposażone i takie tam. Spalanie bardzo podobne, i koszty też. Nie liczę takich różnic jak liczba świec. V6 jako sam silnik nie jest drogi w eksploatacji, a dźwięk i dynamika kładzie rzędówkę na łopatki. Jak znajdziesz zadbane V6 to bierz, jak 2,0 to jak Ci nie zależy na osiągach i dźwięku silnika to też.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-11-2012, 20:07   

inq napisał/a:
Ogólnie to V-ki są lepiej wyposażone


A niby co masz na myśli :?: Wg mnie wyposazenie nie zalezy od wersji silnika ... Ale moze masz cos innego na mysli :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2012, 22:37   

inq napisał/a:
Ogólnie to V-ki są lepiej wyposażone i takie tam
A to ciekawostka. Nie zauważyłem.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 03-11-2012, 00:01   

W porównaniu do 4 cylindrów-ki są doposażone w w dwa cylindry, wtryski i jeden wałek oraz parę innych gratów :P
A chodziło pewnie o to że jak ktoś brał 2,5 to w full opcji a 2,0 zazwyczaj nie.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.