Zamknięty przez: Hubeeert 05-11-2012, 10:23 |
[E54A 2.0 V6] kompresja/swap na 2,5 v6 ford |
Autor |
Wiadomość |
Danielox
Forumowicz
Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 53 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 24-10-2012, 18:59 [E54A 2.0 V6] kompresja/swap na 2,5 v6 ford
|
|
|
na 5 cylindrach rowna kompresja a 1 jednym słabiutka palic dobrze pali ale troche kopci czy opłaca sie to robic ?i jakie wydatki czekaja mnie przebieg niby 200tys |
Ostatnio zmieniony przez Danielox 27-10-2012, 14:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 25-10-2012, 08:19
|
|
|
Pewnie reszta uszczelnia się jeszcze olejem, a ten jeden gar nie daje rady pewnie i przepala olej też...
Albo sprzedać jak stoi, a jak dla siebie, to rozmontować na stole i ocenić straty...najważniejsze wydają mi się tuleje/cylindry. Z drugiej strony 6A12 ciężko upalić, żeby jeszcze do takiego stanu doprowadzić... Mój silnik przed wyciągnięciem z Gala wydał moc fabryczną na hamowni po prawie 20latach i rzeczywistych 400tys km... |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Danielox
Forumowicz
Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 53 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 25-10-2012, 11:15
|
|
|
no wolałbym silnik kupic ale ceny sa ładne ok 1tys zł i gwarancja tylko rozruchowa;/albo niema wcale |
|
|
|
 |
Pato89
Mitsumaniak Bandit

Auto: Lancer'92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 543 Skąd: Szczecin/Wrocław
|
Wysłany: 25-10-2012, 12:50
|
|
|
Masz LPG? Podobno jak latasz na LPG to może to być wypalony zawór na głowicy ale nie daje głowy bo tylko tak słyszałem W innym aucie znajomek z warsztatu miał przypadek że rozrząd się przestawił. Niech Ci to rozbiorą i zobaczą co tak na prawdę w trawie piszczy, ja osobiście wolałbym zrobić remont silnika niż kupować inny, wydasz więcej ale przynajmniej wiesz czym jeździsz. |
_________________ https://www.facebook.com/mitsubishi.lancer.jdm |
|
|
|
 |
Danielox
Forumowicz
Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 53 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 27-10-2012, 14:23
|
|
|
jest coraz gorzej z tym silnikiem juz kopci nie zle ,nie nigdy gaz nie był montowany zgodze sie ze po remoncie wiem czym jezdze ale ceny i dostepnosc pierscionków itp to mowi samo za siebie głupia uszczelka 1 pod głowice koszt ok 200zł nie opłaca sie i tyle wole go na złom oddac 400zł daja jak go rozbiore dokładnie,a druga zecz to mam mondeo 2.5v6 skasowany ale silnik dobry a te mitsubishi co mam to stan idealny procz silnika i mysle czyby swapa nie zrobic:P pytałem sie to jest to do zrobienai elektronikiem samochodowym jestem to juz nastepna zecz z głowy. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko

|
Wysłany: 27-10-2012, 20:28
|
|
|
Ale po co ładować okropnie awaryjny silnik od mondeo,skoro nic nie podpasuje,a koszta będą sporo większe niż remont tego silnika który masz.sprzedaj motor od forda,za tą kasę zrób remont,i będziesz się cieszył,bo to naprawdę dobry motor
[ Dodano: 27-10-2012, 20:31 ]
O części zapytaj Japaneze,bo ma tanio,i potrafi doradzić |
_________________
 |
|
|
|
 |
Danielox
Forumowicz
Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 53 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 27-10-2012, 21:25
|
|
|
nie jestem za remontem a forda silnik nie uwazam za awaryjny w rodzinie miałem 5 fordów nawet scorpio i jakos były tempione i do teraz jezdza a silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 27-10-2012, 21:36
|
|
|
Danielox napisał/a: | nie jestem za remontem a forda silnik nie uwazam za awaryjny w rodzinie miałem 5 fordów nawet scorpio i jakos były tempione i do teraz jezdza a silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty. | to sprzedaj Galanta i wyklep Forda skoro taki dobry... nie wiem jaki sens ma ten temat. Kasy na remont silnika szkoda, ale na rzeźbienie z silnikiem Forda już nie? Zastanów się co wytrzyma dłużej... rzeźba, której zapewne nie ukończysz czy wyremontowany silnik, który posłuży Tobie i zapewne kolejnemu właścicielowi. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 27-10-2012, 22:04
|
|
|
Danielox napisał/a: | (...)ceny i dostepnosc pierscionków itp to mowi samo za siebie głupia uszczelka 1 pod głowice koszt ok 200zł |
Nie wiem gdzie pytasz o części, ale za komplet pierścieni na 6 kociołków dałem 180zł o ile pamiętam, a za 200zł mam dwie uszczelki pod głowice Budowałem silnik od podstaw, wiem co mówię.
Danielox napisał/a: | nie jestem za remontem a forda silnik nie uwazam za awaryjny w rodzinie miałem 5 fordów nawet scorpio i jakos były tempione i do teraz jezdza a silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty. |
Powiem tak, każdy ma swoje zdanie, ale przykro mi stwierdzić, że kupiłeś auto bardzo zaniedbane ze strony mechanicznej, skoro takie cuda piszesz. 6A12 jest chyba jednym z najlepszych opcji silnikowych mitsu z tych lat. Przy wymianach na czas mój silnik przejechał na benzynie przez 17 lat ok 330tys, a kolejne 2 lata 70tys na LPG...doczekał się 400tys i hamowni...wydał 152KM...świadkowie pamiętają i oleju brał w zasadzie tyle co nic. Do emerytury mi jeszcze daleko, więc auta nie oszczędzam też. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko

|
Wysłany: 27-10-2012, 22:19
|
|
|
Danielox napisał/a: | mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty. |
w skrzyniach faktycznie synchrony padają,i jest to kłopot raz na 200000 kilosów...ale tylko w manualnych co do silników,to tutaj się mylisz.kupiłeś zaniedbaną jednostkę,i na tym opierasz swoją teorię.całkiem niesłusznie,bo to akurat odosobniony przypadek.to są naprawdę dobre silniki.ale nie musisz w to wierzyć |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-10-2012, 22:32
|
|
|
Danielox napisał/a: | silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow | To może przebieg lekko przekręcony? Albo poprzedni właściciele lali tylko paliwo niczym innym się nie przejmowali
Ale skoro masz większy sentyment do fordów xluki napisał/a: | to sprzedaj Galanta i wyklep Forda skoro taki dobry... |
|
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
Pato89
Mitsumaniak Bandit

Auto: Lancer'92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 543 Skąd: Szczecin/Wrocław
|
Wysłany: 27-10-2012, 23:29
|
|
|
xluki napisał/a: | to sprzedaj Galanta i wyklep Forda skoro taki dobry... nie wiem jaki sens ma ten temat. Kasy na remont silnika szkoda, ale na rzeźbienie z silnikiem Forda już nie? Zastanów się co wytrzyma dłużej... rzeźba, której zapewne nie ukończysz czy wyremontowany silnik, który posłuży Tobie i zapewne kolejnemu właścicielowi. |
polać mu! |
_________________ https://www.facebook.com/mitsubishi.lancer.jdm |
|
|
|
 |
dahu
Forumowicz

Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 98 Skąd: Pohulanka
|
Wysłany: 28-10-2012, 16:00
|
|
|
Danielox napisał/a: | silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty. |
hmm , może wyjątek potwierdzający regułę ? Musiałeś po prostu trafić na strasznie zaniedbany silnik a szkoda bo one są bardzo wytrzymałe. Ja bym nalegał na remont obecnej jednostki napędowej. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 01-11-2012, 15:28
|
|
|
Danielox napisał/a: | mam mondeo 2.5v6 skasowany ale silnik dobry |
to sprzedaj ten silnik z mondziaka i kupuj 6g72 |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
|