Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki przy skręcaniu, piszczenie opon, ściąganie
Autor Wiadomość
earthquake 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 98 cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-11-2012, 11:13   Stuki przy skręcaniu, piszczenie opon, ściąganie

Witam. Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Od kilku miesięcy posiadam colcika z 98 roku. Ostatnio jednak dotknął mnie pewien problem. Nie znalazłem odpowiedzi na forum więc założyłem ten oto wątek.
Przy skręcaniu czy to w lewo czy w prawo słychać z prawej strony głośne trzaski, dochodzi do tego przy ostrych skrętach i wolnej prędkości jazdy. Później w zależności od tego w którą stronę skręcałem samochód zaczyna ściągać właśnie w tą stronę. Po przejechaniu pewnej odległości czuć na kierownicy delikatny jakby przeskok, sytuacja się normuje i przestaje ściągać. Największe trzaski są na parkingu gdy najwięcej kręcę kierownicą. Jeśli chodzi o rodzaj trzasku to mam wrażenie, że jest to coś w rodzaju naprężenia po którym następuje przeskok z tym dziwnym odgłosem. Wymieniłem sworzeń wachacza z lewej strony ale to nic nie pomogło. Znajomy doradził mi żeby sprawdzić łożysko mcpersona. Czy to może być powodem takiego zachowania auta? Proszę o radę.
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 03-11-2012, 11:40   

oczywiście, że mogą to być też łożyszka mcphersona ;) jedź na porządną SKP i niech Ci wytrzęsą zawieszenie ;)
 
 
 
xdevex 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 4
Skąd: psary(katowice)
Wysłany: 06-11-2012, 22:50   

ja tak miałem przy skrętach piszczenie a nawet delikatne drgania miałem duzy luz na maglownicy a poza tym wszystko ok było.
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-11-2012, 23:10   

Jak na opisane objawy to stawiam 99% na łożysko mcphersona :? .
Poproś kogoś na parkingu aby nasłuchiwał skąd dochodzi dźwięk a ty kręć kierą prawo lewo :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Pafab 
Forumowicz


Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 55
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 08-11-2012, 00:24   

Cytat:
jedź na porządną SKP i niech Ci wytrzęsą zawieszenie


to raczej nic nie da, wytrzęsarka młóci na prostych kołach, a problem jest przy skręcaniu, szkoda kasy.

Łożysko mcPhersona się skończyło, tzn blokuje się, więc albo zardzewiało albo się rozleciało.
A hałasuje sprężyna która się napręża przy skręcaniu i potem nagle robi brzdęk.
W moim ostatnio też słyszę coraz głośniejszy pisk z lewego koła przy kręceniu z małymi prędkościami, bede miał to samo do ogarnięcia.

Weź kogoś na parking i zrób tak jak pisze Bizi78.
_________________
98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany :(
60' Junak M10 + wózek --> śmiga :)
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 09-11-2012, 20:54   

Pafab napisał/a:
to raczej nic nie da, wytrzęsarka młóci na prostych kołach, a problem jest przy skręcaniu, szkoda kasy.


chodziło mi o to, żeby sprawdzili cały zawias, bo też gdzie indziej może być przyczyna ;) w moim byłym CA1A skrzypiały mi sworznie wahacza przy skręcaniu, a też myślałem, że to łożyska na mcphersonie. Po poszarpaniu całego zawiasu wyszło, że jednak sworznie mają luz.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.