Problem z LPG w GDI |
Autor |
Wiadomość |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
Wysłany: 31-10-2012, 23:43 Problem z LPG w GDI
|
|
|
Witam, mam od nie dawna Carisme 1.8 GDI 1998 rok w gazie. Mój problem polega na tym że pali mi 20 litrów gazu na 100km. Gaz jest zwykły. Ostatnio ustawiałem gaz ale praktycznie nic to nie dało po za zmniejszeniem mocy silnika bo dalej pali strasznie dużo. Dodam jeszcze że jeżdżę na prawdę ekonomicznie. Czy mógł by mi ktoś powiedzieć czego to może być przyczyna i gdzie szukać problemu? Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 01-11-2012, 02:47
|
|
|
Kolego, najpierw popatrz dobrze czy to na pewno GDI
jak już to zobaczysz to napisz jeszcze:
-skąd ją masz
-czy kupiłeś z gazem, czy sam montowałeś
- jeśli sam montowałeś to napisz gdzie i za ile
Osobiście myślę, że masz tylko oznaczenia GDI na klapie lub błotnikach, zobacz na silnik, czy to przypadkiem nie jest zwykła SOHC, bo mi się raczej wierzyć nie chce, że posiadasz GDI z Gazem. Z tego co się orientuję, to na forum była tylko jakaś jedna z gazem. Jeśli się okaże, że faktycznie masz zagazowane GDI, to raczej ciężko będzie ci znaleźć tutaj konkretne odpowiedzi, nie wiem nawet czy gdziekolwiek takie informacje i porady uzyskasz. Dodam, że raczej ciężko byłoby założyć zwykłą instalację gazową do auta z bezpośrednim, wielopunktowym wtryskiem. Popatrz dokładnie i opisz co zobaczyłeś.
Jeszcze mi się skojarzyło, że może masz 1,8 DOHC, ale wtedy miałbyś wersję MSX, najłatwiej ją rozpoznać po tym, że obrotomierz wyskalowany jest do 9 tyś obrotów. Jeśli to MSX to faktycznie może być z gazem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-11-2012, 07:15
|
|
|
Zwykłe 1.8 było montowane do 1997 więc to raczej GDI. Do GDI też da się założyć zwykły gaz tylko że po pewnym czasie pojawią się problemy, między innymi zapieką się wtryski które nie będą smarowane i chłodzone benzyną podczas jazdy na LPG oraz chyba ktoś już pisał, że mogą rozjechać się ustawienia zapłonu. Do GDI można zamontować LPG ale V generacji gdzie gaz podawany jest w fazie ciekłej i jednocześnie podawana jest benzyna dla ochrony wtrysków benzyny oraz sterownik takiej instalacji ogarnia całą elektronikę jaka steruje tym silnikiem. Ale taka instalacja jest sporo droższa nawet od sekwencji i przez specyfikę tego silnika jest praktycznie nieopłacalna. Ja by założyć gaz sprzedałem GDI i kupiłem 1.6.
Więc jeśli kupiłeś z LPG to poprzedni właściciel pozbył się problemu a jeśli sam założyłeś, to gaziarz powinien Cię uświadomić czym grozi montaż takiej instalacji w takim silniku.
Napisz jak auto zachowuje się na benzynie. |
|
|
|
 |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
Wysłany: 01-11-2012, 08:46
|
|
|
remi napisał/a: | Kolego, najpierw popatrz dobrze czy to na pewno GDI
jak już to zobaczysz to napisz jeszcze:
-skąd ją masz
-czy kupiłeś z gazem, czy sam montowałeś
- jeśli sam montowałeś to napisz gdzie i za ile |
Tak to na pewno GDI.
-kupiłem od znajomego kolegi.
-kupiłem z gazem
plecho1 napisał/a: | Napisz jak auto zachowuje się na benzynie. |
Na benzynie zachowuje się przyzwoicie, nie mam większych problemów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-11-2012, 13:31
|
|
|
Jeśli to auto jeszcze nie ma problemów na benzynie a ty chcesz auto z gazem, to proponuję Ci wyjąć LPG z tego auta i je sprzedać komuś, kto nie lubi LPG a samemu kupić coś co można zagazować. |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
|
|
|
 |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-11-2012, 22:55
|
|
|
Po fotce widać, że to GDI. Swoją drogą ciekawe ile to już jeździ na gazie i jak długo pojeździ |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
Wysłany: 05-11-2012, 23:12
|
|
|
Z tego co mówił poprzedni właściciel to instalacja założona w 2002 roku i w papierach jakie dostałem do samochodu też mam 2002 rok. |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 06-11-2012, 21:43
|
|
|
rogal133, przecież widać, że to GDI.
rsmaniek, gaz regulowałeś samodzielnie czy u "gazowników"? Jeździsz czasem na benzynie i czy odpala bez problemu? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
Wysłany: 06-11-2012, 23:23
|
|
|
Tak więc, na benzynie przejadę się od czasu do czasu. Na benzynie chodzi wydaje mi się że dobrze. Ustawiałem gaz u gazownika ale wyglądało to tak że przykręcił go po prostu bez podłączania do komputera bo nie miał czasu i miałem sprawdzić czy będzie lepiej (nie było). Ogólnie jak jadę na gazie to pasażerowie z tyłu mówią że czuć gazem, ale nie wiem czy to nie spaliny. Ostatnio byłem u gazownika i kazał mi wymienić świece i dopiero potem przyjechać. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 06-11-2012, 23:30
|
|
|
Zmień gazownika to na początek, na oko to może sobie w domu babę ustawiać a nie silniki spalinowe. Gdzie masz wpiętą gazownie do zasilania silnika? Co emuluje sondę? Czy na gazie zużywa jakąkolwiek benzynę (w czasie jazdy na LPG)? |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-11-2012, 01:04
|
|
|
To jest ciekawy przypadek GDI. Powodzenia w ogarnięciu. i9i dobrze pisze, to trzeba sprawdzić. A co to za instalacja wogule, jakie komponenty?
Nie widzę wtryskiwaczy gazowych...mniemam ze to II generacją jeszcze:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|