Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z LPG w GDI
Autor Wiadomość
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 31-10-2012, 23:43   Problem z LPG w GDI

Witam, mam od nie dawna Carisme 1.8 GDI 1998 rok w gazie. Mój problem polega na tym że pali mi 20 litrów gazu na 100km. Gaz jest zwykły. Ostatnio ustawiałem gaz ale praktycznie nic to nie dało po za zmniejszeniem mocy silnika bo dalej pali strasznie dużo. Dodam jeszcze że jeżdżę na prawdę ekonomicznie. Czy mógł by mi ktoś powiedzieć czego to może być przyczyna i gdzie szukać problemu? Z góry dziękuję.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 01-11-2012, 02:47   

Kolego, najpierw popatrz dobrze czy to na pewno GDI
jak już to zobaczysz to napisz jeszcze:
-skąd ją masz
-czy kupiłeś z gazem, czy sam montowałeś
- jeśli sam montowałeś to napisz gdzie i za ile

Osobiście myślę, że masz tylko oznaczenia GDI na klapie lub błotnikach, zobacz na silnik, czy to przypadkiem nie jest zwykła SOHC, bo mi się raczej wierzyć nie chce, że posiadasz GDI z Gazem. Z tego co się orientuję, to na forum była tylko jakaś jedna z gazem. Jeśli się okaże, że faktycznie masz zagazowane GDI, to raczej ciężko będzie ci znaleźć tutaj konkretne odpowiedzi, nie wiem nawet czy gdziekolwiek takie informacje i porady uzyskasz. Dodam, że raczej ciężko byłoby założyć zwykłą instalację gazową do auta z bezpośrednim, wielopunktowym wtryskiem. Popatrz dokładnie i opisz co zobaczyłeś.
Jeszcze mi się skojarzyło, że może masz 1,8 DOHC, ale wtedy miałbyś wersję MSX, najłatwiej ją rozpoznać po tym, że obrotomierz wyskalowany jest do 9 tyś obrotów. Jeśli to MSX to faktycznie może być z gazem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2012, 07:15   

Zwykłe 1.8 było montowane do 1997 więc to raczej GDI. Do GDI też da się założyć zwykły gaz tylko że po pewnym czasie pojawią się problemy, między innymi zapieką się wtryski które nie będą smarowane i chłodzone benzyną podczas jazdy na LPG oraz chyba ktoś już pisał, że mogą rozjechać się ustawienia zapłonu. Do GDI można zamontować LPG ale V generacji gdzie gaz podawany jest w fazie ciekłej i jednocześnie podawana jest benzyna dla ochrony wtrysków benzyny oraz sterownik takiej instalacji ogarnia całą elektronikę jaka steruje tym silnikiem. Ale taka instalacja jest sporo droższa nawet od sekwencji i przez specyfikę tego silnika jest praktycznie nieopłacalna. Ja by założyć gaz sprzedałem GDI i kupiłem 1.6.
Więc jeśli kupiłeś z LPG to poprzedni właściciel pozbył się problemu a jeśli sam założyłeś, to gaziarz powinien Cię uświadomić czym grozi montaż takiej instalacji w takim silniku.
Napisz jak auto zachowuje się na benzynie.
 
 
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 01-11-2012, 08:46   

remi napisał/a:
Kolego, najpierw popatrz dobrze czy to na pewno GDI
jak już to zobaczysz to napisz jeszcze:
-skąd ją masz
-czy kupiłeś z gazem, czy sam montowałeś
- jeśli sam montowałeś to napisz gdzie i za ile

Tak to na pewno GDI.
-kupiłem od znajomego kolegi.
-kupiłem z gazem

plecho1 napisał/a:
Napisz jak auto zachowuje się na benzynie.

Na benzynie zachowuje się przyzwoicie, nie mam większych problemów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2012, 13:31   

Jeśli to auto jeszcze nie ma problemów na benzynie a ty chcesz auto z gazem, to proponuję Ci wyjąć LPG z tego auta i je sprzedać komuś, kto nie lubi LPG a samemu kupić coś co można zagazować.
 
 
rogal133 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 184
Skąd: Radziejów
Wysłany: 03-11-2012, 20:51   

a masz zdjecie silnika może?? bo troche dziwne zeby ktos zamontowal lpg do gdi chyba ze ktos kto nie wiedzial co to za silnik
_________________
historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679
 
 
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 05-11-2012, 19:38   

Mam tylko takie (jak chcesz więcej to pisz):
http://imageshack.us/f/12/dsc0869k.jpg/
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 05-11-2012, 22:55   

Po fotce widać, że to GDI. Swoją drogą ciekawe ile to już jeździ na gazie i jak długo pojeździ :roll:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 05-11-2012, 23:12   

Z tego co mówił poprzedni właściciel to instalacja założona w 2002 roku i w papierach jakie dostałem do samochodu też mam 2002 rok.
 
 
rogal133 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 184
Skąd: Radziejów
Wysłany: 06-11-2012, 18:54   

chodziło mi o takie zdjecie zeby sie upewnic czy to napewno gdi. a na benzynie chodzi Ci normalnie??
_________________
historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 06-11-2012, 21:43   

rogal133, przecież widać, że to GDI.

rsmaniek, gaz regulowałeś samodzielnie czy u "gazowników"? Jeździsz czasem na benzynie i czy odpala bez problemu?
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 06-11-2012, 23:23   

Tak więc, na benzynie przejadę się od czasu do czasu. Na benzynie chodzi wydaje mi się że dobrze. Ustawiałem gaz u gazownika ale wyglądało to tak że przykręcił go po prostu bez podłączania do komputera bo nie miał czasu i miałem sprawdzić czy będzie lepiej (nie było). Ogólnie jak jadę na gazie to pasażerowie z tyłu mówią że czuć gazem, ale nie wiem czy to nie spaliny. Ostatnio byłem u gazownika i kazał mi wymienić świece i dopiero potem przyjechać.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 06-11-2012, 23:30   

Zmień gazownika to na początek, na oko to może sobie w domu babę ustawiać a nie silniki spalinowe. Gdzie masz wpiętą gazownie do zasilania silnika? Co emuluje sondę? Czy na gazie zużywa jakąkolwiek benzynę (w czasie jazdy na LPG)?
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10719
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-11-2012, 01:04   

To jest ciekawy przypadek GDI. Powodzenia w ogarnięciu. i9i dobrze pisze, to trzeba sprawdzić. A co to za instalacja wogule, jakie komponenty?
Nie widzę wtryskiwaczy gazowych...mniemam ze to II generacją jeszcze:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.