Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] OPÓR PRZY SKRECANIU KÓŁ
Autor Wiadomość
vutcek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: z polska
  Wysłany: 06-11-2012, 18:19   [2.8 TD] OPÓR PRZY SKRECANIU KÓŁ

Witam wszystkich,


Mam pytanko, mechanik mi okolo roku temu wymienil sprzeglo w moim pajerku, ale od jakiegos czasu wogole nie moge zalaczyc reduktora. Miga swiatelko, jedzie wolno, ale stalego swiatelka zalaczenia sie reduktora brak.

Ponadto jeszcze przy skrecaniu kol czuc opor i takie dziwne odglosy.
Czy jest mozliwosc ze przednia bloka dyferencjalu sie nie odlacza?

Prosze o pomoc

Dziekuje z gory
_________________
Vucjusz
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-11-2012, 18:39   

czas zajrzeć do zawieszenia albo raczej przedniej osi -piasty przeguby półosie sprawdzić co zostało z podkładek dystansowych albo łożysk igiełkowych
reduktor działa prawidłowo tylko czujnik świruje
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-11-2012, 18:39   

Co rozumiesz przez "przednia blokada dyferencjału" bo nic takiego w Pajero nie ma?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-11-2012, 18:43   

pewnie chodzi mu o siłownik w moście :wink: taką blokadę dla nieświadomych :lol:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-11-2012, 22:10   

To chyba taka psychiczna blokada.
A co do tego oporu przy skręcaniu to czy nie występuje on czasem na asfalcie bo to by sporo wyjaśniało?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-11-2012, 22:41   

w 2,8 GLS to ma pewnie SS
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 07-11-2012, 00:19   

Ale skoro mu mryga kontrolka centralnego, jedzie wolno to jak ma wajchę reduktora ustawioną? Na reduktorze z zablokowanym centralnym. I mu opory powstają i dziwne dźwięki. A tu się nie ma czemu dziwić. Skoro kolega uważa, że ma zablokowany przedni dyferencjał to znaczy, że nie ma pojęcia jak to działa i te opory to efekt wbicia reduktora ze wszystkimi tego konsekwencjami. Takie moje zdanie. Żadne rozsypanie przodu nie da oporów przy skręcaniu. A wbicie reduktora da jak najbardziej.
Światełko jak to nazwał nie oznacza reduktora tylko blokadę centralnego dyferencjału, Zarówno w 4Hlc jak i w 4Llc. I SS tu nic nie ma do rzeczy.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-11-2012, 08:06   

zgadza się
niech napisze dokładnie kiedy to się dzieje
 
 
vutcek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: z polska
Wysłany: 13-11-2012, 10:36   

Witam,

jak bym wszystko wiedział o pajerku, to pewnie człowiek by się nie pytał na forum,

a o ile mi wiadomo jest coś takiego jak blokada dyferencjału przedniego. Chciałem się zapytać czy przepadkiem mieliście do czynienia że wam się nie odłaczał po zablokowaniu?


pozdr
_________________
Vucjusz
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-11-2012, 11:25   

nie ma czegoś takiego jak blokada dyferencjału przedniego w Pajero
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 13-11-2012, 16:33   

To, że nie ma to już ustaliśmy. Ustalmy teraz co autor miał na myśli używając tego sformułowania, bo pewnie coś miał tylko źle to nazywa.
My Ci Kolego chcemy pomóc ale by to zrobić musisz nam problem opisać tak byśmy zrozumieli o co chodzi. Na razie pytasz o mechanizm, który w twoim aucie nie istnieje więc nie dziw się, że chcemy ustalić o co Ci chodzi tak naprawdę.
Osobiście podejrzewam, że napędy Twojego auta są w pełni sprawne prócz kontrolki blokady centralnego mechanizmu różnicowego. A ten opór przy skręcaniu jest właśnie następstwem dobrze działającego zablokowanego centralnego mechanizmu różnicowego, który błędnie nazywasz przednim (blokady przedniego akurat nie ma) a poza tym nie zdajesz sobie sprawy do końca jaka jest zasada działania całego układu napędowego w Twoim aucie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 14-11-2012, 11:58   

Tak się zastanawiam i chyba chodzi o to że kolega to ma załączony napęd na przód i do tego może wciśniętą blokadę międzyosiowego i stąd takie utrudnienia w kręceniu kierownicą co wy na to panowie?.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 15-11-2012, 00:14   

Panowie się zgadzają. Blokada działa tylko czujnik nie za bardzo. Dziwne odgłosy świadczą, że doświadczenia ze skręcaniem na suchym z blokadą już wkrótce zakończą się śmiercią tego układu.
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 15-11-2012, 10:36   

Czyli idziemy w dobrym kierunku auto do mechanika i sprawdzić co jest z blokadą międzyosiowego bo jak nie to będzie po ptokach jak to mówiło się w moich rodzinnych stronach ;-) bo dalsza jazda to jak jeździć na z włączonymi napędami w ES na suchym.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 15-11-2012, 20:36   

Nic nie jest z blokadą międzyosiową. Sprawna jest. Czujnik na reduktorze trzeba sprawdzić. I nie blokować go na suchym.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.