[2.8 TD] OPÓR PRZY SKRECANIU KÓŁ |
Autor |
Wiadomość |
vutcek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 12 Skąd: z polska
|
Wysłany: 06-11-2012, 18:19 [2.8 TD] OPÓR PRZY SKRECANIU KÓŁ
|
|
|
Witam wszystkich,
Mam pytanko, mechanik mi okolo roku temu wymienil sprzeglo w moim pajerku, ale od jakiegos czasu wogole nie moge zalaczyc reduktora. Miga swiatelko, jedzie wolno, ale stalego swiatelka zalaczenia sie reduktora brak.
Ponadto jeszcze przy skrecaniu kol czuc opor i takie dziwne odglosy.
Czy jest mozliwosc ze przednia bloka dyferencjalu sie nie odlacza?
Prosze o pomoc
Dziekuje z gory |
_________________ Vucjusz |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 06-11-2012, 18:39
|
|
|
czas zajrzeć do zawieszenia albo raczej przedniej osi -piasty przeguby półosie sprawdzić co zostało z podkładek dystansowych albo łożysk igiełkowych
reduktor działa prawidłowo tylko czujnik świruje |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-11-2012, 18:39
|
|
|
Co rozumiesz przez "przednia blokada dyferencjału" bo nic takiego w Pajero nie ma? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 06-11-2012, 18:43
|
|
|
pewnie chodzi mu o siłownik w moście taką blokadę dla nieświadomych |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-11-2012, 22:10
|
|
|
To chyba taka psychiczna blokada.
A co do tego oporu przy skręcaniu to czy nie występuje on czasem na asfalcie bo to by sporo wyjaśniało? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 06-11-2012, 22:41
|
|
|
w 2,8 GLS to ma pewnie SS |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 07-11-2012, 00:19
|
|
|
Ale skoro mu mryga kontrolka centralnego, jedzie wolno to jak ma wajchę reduktora ustawioną? Na reduktorze z zablokowanym centralnym. I mu opory powstają i dziwne dźwięki. A tu się nie ma czemu dziwić. Skoro kolega uważa, że ma zablokowany przedni dyferencjał to znaczy, że nie ma pojęcia jak to działa i te opory to efekt wbicia reduktora ze wszystkimi tego konsekwencjami. Takie moje zdanie. Żadne rozsypanie przodu nie da oporów przy skręcaniu. A wbicie reduktora da jak najbardziej.
Światełko jak to nazwał nie oznacza reduktora tylko blokadę centralnego dyferencjału, Zarówno w 4Hlc jak i w 4Llc. I SS tu nic nie ma do rzeczy. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 07-11-2012, 08:06
|
|
|
zgadza się
niech napisze dokładnie kiedy to się dzieje |
|
|
|
 |
vutcek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 12 Skąd: z polska
|
Wysłany: 13-11-2012, 10:36
|
|
|
Witam,
jak bym wszystko wiedział o pajerku, to pewnie człowiek by się nie pytał na forum,
a o ile mi wiadomo jest coś takiego jak blokada dyferencjału przedniego. Chciałem się zapytać czy przepadkiem mieliście do czynienia że wam się nie odłaczał po zablokowaniu?
pozdr |
_________________ Vucjusz |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 13-11-2012, 11:25
|
|
|
nie ma czegoś takiego jak blokada dyferencjału przedniego w Pajero |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 13-11-2012, 16:33
|
|
|
To, że nie ma to już ustaliśmy. Ustalmy teraz co autor miał na myśli używając tego sformułowania, bo pewnie coś miał tylko źle to nazywa.
My Ci Kolego chcemy pomóc ale by to zrobić musisz nam problem opisać tak byśmy zrozumieli o co chodzi. Na razie pytasz o mechanizm, który w twoim aucie nie istnieje więc nie dziw się, że chcemy ustalić o co Ci chodzi tak naprawdę.
Osobiście podejrzewam, że napędy Twojego auta są w pełni sprawne prócz kontrolki blokady centralnego mechanizmu różnicowego. A ten opór przy skręcaniu jest właśnie następstwem dobrze działającego zablokowanego centralnego mechanizmu różnicowego, który błędnie nazywasz przednim (blokady przedniego akurat nie ma) a poza tym nie zdajesz sobie sprawy do końca jaka jest zasada działania całego układu napędowego w Twoim aucie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 14-11-2012, 11:58
|
|
|
Tak się zastanawiam i chyba chodzi o to że kolega to ma załączony napęd na przód i do tego może wciśniętą blokadę międzyosiowego i stąd takie utrudnienia w kręceniu kierownicą co wy na to panowie?. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 15-11-2012, 00:14
|
|
|
Panowie się zgadzają. Blokada działa tylko czujnik nie za bardzo. Dziwne odgłosy świadczą, że doświadczenia ze skręcaniem na suchym z blokadą już wkrótce zakończą się śmiercią tego układu. |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 15-11-2012, 10:36
|
|
|
Czyli idziemy w dobrym kierunku auto do mechanika i sprawdzić co jest z blokadą międzyosiowego bo jak nie to będzie po ptokach jak to mówiło się w moich rodzinnych stronach bo dalsza jazda to jak jeździć na z włączonymi napędami w ES na suchym. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 15-11-2012, 20:36
|
|
|
Nic nie jest z blokadą międzyosiową. Sprawna jest. Czujnik na reduktorze trzeba sprawdzić. I nie blokować go na suchym. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
|