Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn do wspomagnia kierownicy
Autor Wiadomość
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 09-11-2012, 11:07   

Z-ka jest do skrzyń automatycznych bankowo :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2012, 13:16   

Bizi78 napisał/a:
A odpowietrzyłeś układ :?: .
Odkręć korek zbiorniczka i na zapalonym silniku pokręć parę razy kierą prawo, lewo do oporu.
EDIT:
Tak tylko spytam czy Transmax Z nie jest czasem do przekładni a ty powinieneś czasem zalać: ATF DEXRON lub DEXRON II :?:


Juiceman napisał/a:
Z-ka jest do skrzyń automatycznych bankowo :wink:


Ze specyfiakcji produktu Castrol Transmax Z

"Also recommended for power steering systems and manual
transmission applications where DEXRON III or II fluids are
specified."

Także raczej się nadaje, ale czuć że ciężej chodzi. Układ został odpowietrzony.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-11-2012, 14:44   

Bizi78 napisał/a:
Odkręć korek zbiorniczka i na zapalonym silniku pokręć parę razy kierą prawo, lewo do oporu.
W Galancie po wymianie płynu jest to dużo bardziej skomplikowane (praco i czasochłonne).
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 09-11-2012, 17:22   

Hugo, u mnie jedynie co to odkręcali zbiorniczek i go przechylali az przestały iść bańki z powietrzem..
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-11-2012, 19:32   

m6riano napisał/a:
Hugo, u mnie jedynie co to odkręcali zbiorniczek i go przechylali az przestały iść bańki z powietrzem..
A u mnie to nic nie dało. A widzialeś procedurę odpowietrzania wspomagania w manualu? U mnie nawet ona nic nie dała, wciąż bąbli. Jutro dla pewności wymieniam górny wąż od wspomagania na inny.
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2012, 09:49   

Hugo napisał/a:
m6riano napisał/a:
Hugo, u mnie jedynie co to odkręcali zbiorniczek i go przechylali az przestały iść bańki z powietrzem..
A u mnie to nic nie dało. A widzialeś procedurę odpowietrzania wspomagania w manualu? U mnie nawet ona nic nie dała, wciąż bąbli. Jutro dla pewności wymieniam górny wąż od wspomagania na inny.


A jak odpowietrzałeś? Na jednym forum znalazłem wskazówkę żeby kręcić kierownicą przy zamkniętym zbiorniczku a na innym forum żeby go otworzyć. Czy to w ogóle może mieć znaczenie?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-11-2012, 10:24   

Zolar napisał/a:
A jak odpowietrzałeś?
Manual strona 37A-10, rozdział BLEEDING.
 
 
zloty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 59
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-11-2012, 20:39   

m6riano napisał/a:
zloty, ty masz 4g63(r4) czy 6a13(v6)?

yyy i teraz nie wiem co napisać... nie wiem o co chodzi...
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2012, 21:54   

zloty napisał/a:
yyy i teraz nie wiem co napisać... nie wiem o co chodzi...

m6riano napisał/a:
zloty, ty masz 4g63(r4)

Czyli po ludzku: czy masz silnik 2.0
m6riano napisał/a:
czy 6a13(v6)?

czy 2.5 V6
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 10-11-2012, 22:08   

Zolar napisał/a:
Transmax Z wspomaganie chodzi ciężej :( Czy ktoś wie jaka może być przyczyna?

ATF DEXRON® II D
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 8,6
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 48,0
Wskaźnik lepkości 165
Temperatura płynięcia, w °C -42
Temperatura zapłonu (COC), w °C 198
Barwa czerwona

Transmax Z
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C

Producent galanta zaleca olej klasy Dexron lub Dexron II a transmax Z to już praktycznie klasa DIII więc za rzadki olej zalałeś.

Juiceman napisał/a:
Z-ka jest do skrzyń automatycznych bankowo :wink:

Ale nic nie stoi na przeszkodzie by układy hydrauliczne przystosowane do klasy Dexron III na nim pracowały.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2012, 22:57   

i9i napisał/a:
Producent galanta zaleca olej klasy Dexron lub Dexron II a transmax Z to już praktycznie klasa DIII więc za rzadki olej zalałeś.


Ale czy to jest bezpośrednia przyczyna ciężkiej pracy układu wspomagania? Nie chce mi się wierzyć, że ciut rzadszy olej mógłby zrobić taką różnicę.
 
 
zloty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 59
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-11-2012, 05:27   

Tak myślałem, że o to chodzi... 2.0 Diesel.
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2012, 04:38   

Wracam do tematu ciężkiej pracy wspomagania po wymianie na Transmax Z.

Otóż wszystko wróciło do normy. Prawdopodobnie wszystko zależy od dobrego odpowietrzenia układu. I nie wystarczy tu pokręcić 5-6 razy kierownicą. Kręciłem tak raz dziennie przez kilka dni i dopiero po tygodniu od wymiany jest w porządku. Także reasumując można lać Transmaxa, ale trzeba potem się trochę namachać ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2012, 22:06   

Zolar, odpowietrzałeś jak w manualu?
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2012, 23:58   

Hugo napisał/a:
Zolar, odpowietrzałeś jak w manualu?


Nie, tylko metodą chałupniczą. 6 razy w lewo, 6 razy w prawo i zaglądałem od czasu do czasu w pod nakrętkę zbiorniczka czy się nie pieni :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.