Płyn do wspomagnia kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 09-11-2012, 11:07
|
|
|
Z-ka jest do skrzyń automatycznych bankowo |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2012, 13:16
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | A odpowietrzyłeś układ .
Odkręć korek zbiorniczka i na zapalonym silniku pokręć parę razy kierą prawo, lewo do oporu.
EDIT:
Tak tylko spytam czy Transmax Z nie jest czasem do przekładni a ty powinieneś czasem zalać: ATF DEXRON lub DEXRON II |
Juiceman napisał/a: | Z-ka jest do skrzyń automatycznych bankowo |
Ze specyfiakcji produktu Castrol Transmax Z
"Also recommended for power steering systems and manual
transmission applications where DEXRON III or II fluids are
specified."
Także raczej się nadaje, ale czuć że ciężej chodzi. Układ został odpowietrzony. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-11-2012, 14:44
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Odkręć korek zbiorniczka i na zapalonym silniku pokręć parę razy kierą prawo, lewo do oporu. | W Galancie po wymianie płynu jest to dużo bardziej skomplikowane (praco i czasochłonne). |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 09-11-2012, 17:22
|
|
|
Hugo, u mnie jedynie co to odkręcali zbiorniczek i go przechylali az przestały iść bańki z powietrzem.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-11-2012, 19:32
|
|
|
m6riano napisał/a: | Hugo, u mnie jedynie co to odkręcali zbiorniczek i go przechylali az przestały iść bańki z powietrzem.. | A u mnie to nic nie dało. A widzialeś procedurę odpowietrzania wspomagania w manualu? U mnie nawet ona nic nie dała, wciąż bąbli. Jutro dla pewności wymieniam górny wąż od wspomagania na inny. |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2012, 09:49
|
|
|
Hugo napisał/a: | m6riano napisał/a: | Hugo, u mnie jedynie co to odkręcali zbiorniczek i go przechylali az przestały iść bańki z powietrzem.. | A u mnie to nic nie dało. A widzialeś procedurę odpowietrzania wspomagania w manualu? U mnie nawet ona nic nie dała, wciąż bąbli. Jutro dla pewności wymieniam górny wąż od wspomagania na inny. |
A jak odpowietrzałeś? Na jednym forum znalazłem wskazówkę żeby kręcić kierownicą przy zamkniętym zbiorniczku a na innym forum żeby go otworzyć. Czy to w ogóle może mieć znaczenie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-11-2012, 10:24
|
|
|
Zolar napisał/a: | A jak odpowietrzałeś? | Manual strona 37A-10, rozdział BLEEDING. |
|
|
|
 |
zloty
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 59 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-11-2012, 20:39
|
|
|
m6riano napisał/a: | zloty, ty masz 4g63(r4) czy 6a13(v6)? |
yyy i teraz nie wiem co napisać... nie wiem o co chodzi... |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-11-2012, 21:54
|
|
|
zloty napisał/a: | yyy i teraz nie wiem co napisać... nie wiem o co chodzi... |
m6riano napisał/a: | zloty, ty masz 4g63(r4) |
Czyli po ludzku: czy masz silnik 2.0
m6riano napisał/a: | czy 6a13(v6)? |
czy 2.5 V6 |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 10-11-2012, 22:08
|
|
|
Zolar napisał/a: | Transmax Z wspomaganie chodzi ciężej Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? |
ATF DEXRON® II D
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 8,6
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 48,0
Wskaźnik lepkości 165
Temperatura płynięcia, w °C -42
Temperatura zapłonu (COC), w °C 198
Barwa czerwona
Transmax Z
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Producent galanta zaleca olej klasy Dexron lub Dexron II a transmax Z to już praktycznie klasa DIII więc za rzadki olej zalałeś.
Juiceman napisał/a: | Z-ka jest do skrzyń automatycznych bankowo |
Ale nic nie stoi na przeszkodzie by układy hydrauliczne przystosowane do klasy Dexron III na nim pracowały. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2012, 22:57
|
|
|
i9i napisał/a: | Producent galanta zaleca olej klasy Dexron lub Dexron II a transmax Z to już praktycznie klasa DIII więc za rzadki olej zalałeś. |
Ale czy to jest bezpośrednia przyczyna ciężkiej pracy układu wspomagania? Nie chce mi się wierzyć, że ciut rzadszy olej mógłby zrobić taką różnicę. |
|
|
|
 |
zloty
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 59 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-11-2012, 05:27
|
|
|
Tak myślałem, że o to chodzi... 2.0 Diesel. |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2012, 04:38
|
|
|
Wracam do tematu ciężkiej pracy wspomagania po wymianie na Transmax Z.
Otóż wszystko wróciło do normy. Prawdopodobnie wszystko zależy od dobrego odpowietrzenia układu. I nie wystarczy tu pokręcić 5-6 razy kierownicą. Kręciłem tak raz dziennie przez kilka dni i dopiero po tygodniu od wymiany jest w porządku. Także reasumując można lać Transmaxa, ale trzeba potem się trochę namachać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-11-2012, 22:06
|
|
|
Zolar, odpowietrzałeś jak w manualu? |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2012, 23:58
|
|
|
Hugo napisał/a: | Zolar, odpowietrzałeś jak w manualu? |
Nie, tylko metodą chałupniczą. 6 razy w lewo, 6 razy w prawo i zaglądałem od czasu do czasu w pod nakrętkę zbiorniczka czy się nie pieni |
|
|
|
 |
|