Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
[I 2.0] Luz na pompie wody
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 11-11-2012, 21:56   [I 2.0] Luz na pompie wody

Witam, szukam przyczyny drgania silnika na wolnych obrotach. W momencie kiedy spadają obroty na moment silnik wpada w wibracje, a jak spadnie do katalogowych 750 to się uspokaja. Podejrzewam pompę wody, proszę o poradę może ktoś coś takiego u siebie sprawdzał. U mnie jest jakby luz na położeniu wałka pompy. Wałek wraz kołem można "wysunąć" lub "wsunąć" ok 1mm wgłąb. Nie czuje luzu na łożysku, koło pasowe pracuje bez "przekoszenia", z pompy nic nie cieknie. Martwi mnie tylko ten luz, czy może ktoś przy okazji jakiś napraw robił taki test u siebie.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2012, 22:53   

A przypadkiem nie zmieniałeś rozrządu niedawno? Może balanse źle ustawione?
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 11-11-2012, 23:24   

tomekrvf napisał/a:
A przypadkiem nie zmieniałeś rozrządu niedawno? Może balanse źle ustawione?
Balanse sprawdzone i poprawione już jakiś czas temu. Jak zdejmę pasek alternatora to nie ma problemu z wibracjami.

[ Dodano: 14-11-2012, 21:42 ]
Kupiłem zamiennik pompy za 99zł, na oście nie czuć w ogóle tego luzu.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-11-2012, 20:06   

Pomogła ta wymiana?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-12-2012, 00:20   

krzychu napisał/a:
Pomogła ta wymiana?
Niestety chyba nie tzn:
1. wibracje są jak były
2. wydaje mi się że kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika takie "szuranie" jakby pasek o plastik jest nieco mniejsze.

Porównałem wysokość starej i nowej pompy, nowa wydaje się 2-3mm wyższa. Akurat mnie to nie przeszkadza, bo kółko od pompy zaczęło wycinać mi dziurę w osłonie rozrządu.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 02-12-2012, 14:06   

elektryk,
Gratuluje wytrwałośći do auta
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-12-2012, 14:08   

desti - no co fakt to fakt, jakiś wyjątkowy pechowy egzemplarz

elektryk - ale jak montowałeś ten rozrząd to zmierzyłeś napinacz hydrauliczny?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-12-2012, 19:58   

krzychu napisał/a:
ale jak montowałeś ten rozrząd to zmierzyłeś napinacz hydrauliczny?
Jak wyjmiesz napinacz hydrauliczny to można wyjąć rolkę napinającą razem z ramieniem napinającym bez odkręcania samej rolki. Według mnie nie jeśli nie rusza się tego a pasek pozostaje ten sam, to nie trzeba regulować napięcia.
Swego czasu Japaneze mi tłumaczył że zamiast mierzyć siłę napięcia i odległość na napinaczu można użyć zawleczki napinacza. Jeśli po założeniu całości zawleczkę delikatnie można wyjąć to znaczy że wszystko jest dobrze ustawione.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-12-2012, 20:01   

elektryk - no tak, ale skąd wiesz, że ten przed Tobą dobrze ustawił?

Z zawleczką to mam podobne wnioski po zmierzeniu tego co trzeba było. Tylko według mnie zawleczka musi być w górnym położeniu - wtedy jest tak jak ma być.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-12-2012, 22:15   

krzychu napisał/a:
Z zawleczką to mam podobne wnioski po zmierzeniu tego co trzeba było. Tylko według mnie zawleczka musi być w górnym położeniu - wtedy jest tak jak ma być.
Nie rozumiem co znaczy "w górnym" położeniu, w trzpieniu napinanacza jest tylko jedna dziurka, nie da się włożyć inaczej.

krzychu napisał/a:
no tak, ale skąd wiesz, że ten przed Tobą dobrze ustawił?
Ano gwarancji nie mam, nie było żadnych negatywnych objawów, a później ja przy okazji sprawdzałem metodą "na zawleczkę".
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-12-2012, 07:25   

elektryk napisał/a:
Nie rozumiem co znaczy "w górnym" położeniu, w trzpieniu napinanacza jest tylko jedna dziurka, nie da się włożyć inaczej.


Ciężko to opisać w jednym zdaniu. Chodzi o stan w którym trzpień jest maksymalnie wyciągnięty (czyli dokładnie taki stan jak wyciągniesz napinacz z pudełka - trzpień wypycha maksymalnie zawleczkę do góry wtedy jest dokładnie tyle ile podaje menual). Jeśli zawleczka będzie wchodzić, ale bardziej będzie celować pod dziurkę to jest za mała szczelina ale mechanik co to składał mówi, że na nowym pasku też tak może być bo się zaraz coś tam rozciągnie...

elektryk napisał/a:
a później ja przy okazji sprawdzałem metodą "na zawleczkę".


A to jak sprawdziłeś to powinno być dobrze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.