Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Odpala i po chwili gaśnie
Autor Wiadomość
uki_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-11-2012, 22:11   [EA2A/W 2.0] Odpala i po chwili gaśnie

Mam problem, który pojawia sie mocno nieregularnie.
Co jakiś czas mój misiek nie odpala, a w zasadzie odpala na 2-3 sekundy i gaśnie jakbym wyłączył stacyjkę. Silnik pracuje przez chwilę, ale równo, bez szarpania, dławienia, falowania obrotów itp., po prostu jakbym go sam zgasił po 3 sekundach.
Co ciekawe zdarza się to nieregularnie, czasami co 2 dzień, czasami przez 2 tygodnie mam spokój. Niezależnie też od tego, czy silnik jest ciepły czy zimny. Następnego dnia, a czasami po kilku godzinach problem ustępuje.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, a przynajmniej kontrolki nic nie wymrugały (nie wiem czy błędy, które nie są w danej chwili "aktywne" też wtedy "mrugają"). Nie mam chwilowo możliwości żeby podpiąć się pod komputer i sprawdzić stare błędy.
Raz niestety zgaśnięcie zdarzyło się podczas dojeżdżania do skrzyżowania, ale wtedy za 3 razem odpalił normalnie.

Jak na razie w innym temacie padła koncepcja o awarii immobilizera, bo jednak misiek odpala a to podobno wylkucza immo.

Niestety przyczyna dalej jest dla mnie zagadkowa. Słyszałem coś o "regulatorze wolnych obrotów" ale nie wiem co to. Może czujnik położenia wału ?
Nie chciałbym kupować po kolei wszystkich podejrzanych części, więc będę wdzięczny za sugestie jak dojśc do przyczyny kłopotów.






do adminów: jest podobny temat tu ale dotyczy EA5x i objawy są inne mimo podobnego tematu, jeżeli jednak uznacie, że to dublowanie - proszę przekleić a nie wyrzucać do kosza.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-11-2012, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebaswd 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 65
Skąd: pszów
Wysłany: 12-11-2012, 22:26   

to ze odpala i gasnie nie wyklucza immo. jakies 2 tygodnie temu mialem do czynienia z tymi samymi objawami tylko ze w samochodzie kolegi (skoda :D ) i to wlasnie immo. bylo winne :lol:
_________________
GALANT 2.0
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-11-2012, 22:32   

uki_2 napisał/a:
Może czujnik położenia wału ?
raczej wałka - strzelam, bo dotyka to co drugiego EA2...
jest spory temat dotyczący tego czujnika i jego ew. naprawy...
 
 
uki_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-11-2012, 22:46   

W związku z chwilowym odpalaniem - immo wykluczył kolega m6riano.

Z ciekawości zadzwonilem do serwisu Mitsubishi w Krakowie i serwisant też powiedział, że to mu wygląda na immo, ale jako że jestem chwilowo za zachodnią miedzą, to zadzwoniłem też do lokalnego salonu i tutaj serwisant powiedział, że jak odpala choć na chwilę to na pewno nie immo ... bądź tu mądry.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-11-2012, 00:28   

Problem z immo zgłosiła by także kontrolka silnika.
 
 
Dylan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 1.6 16V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Wysłany: 13-11-2012, 00:41   

ja stawiam na czujnik polozenia walka rozrzadu objawy najbardziej pasuja. odpala i po kilku sekundach zaswieca sie check engine i gasnie.
 
 
uki_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-11-2012, 00:48   

Czytam inne wątki (o czujniku położenia wałka TDC) i pojawiają się wątpliwości. Poprawcie jak źle kombinuję.

1. Misiek jest poliftowy ('00) -> OBDII -> nie da się wymrugać błędów, tylko komputer pozwoli odczytać.

2. Wcześniej nie wiązałem tego z problemem z odpalaniem, ale teraz ... mianowicie czasami na zimnym silniku na pierwszym biegu (A/T) czuć szarpanie albo uczucie jakby bieg się "ślizgał".

W najbliższym czasie postaram się sprawdzić te zimne luty na czujniku.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-11-2012, 00:51   

Na pewno jest poliftowy? Lift był we wrześniu 2000. Podeślij vin na PW.
 
 
uki_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-11-2012, 01:32   

Owczar napisał/a:
Na pewno jest poliftowy? Lift był we wrześniu 2000. Podeślij vin na PW.


Pierwsza rejestracja 09.2000, ale rocznik modelowy to 2001.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-11-2012, 07:55   

Mozliwe immo - powinna sygnalizować kontrolka CE, możliwe czujnik położenia wałka - tez powinno zasygnalizowac CE, sprawdzić jakie sygnały zanikają w momencie zgaśnięcia auta, moze też ktoś mial załozone dodatkowe zabezpieczenie i ono świruje
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 13-11-2012, 11:32   

ja bym jeszcze sprawdził pompkę paliwa , napięcie na niej i przekaźnik
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-11-2012, 12:09   

sebaswd napisał/a:

to ze odpala i gasnie nie wyklucza immo. jakies 2 tygodnie temu mialem do czynienia z tymi samymi objawami tylko ze w samochodzie kolegi (skoda :D ) i to wlasnie immo. bylo winne :lol:


ale to nie skoda
w skodzie jest tak jak mówisz, bo to VAG i one tak mają

[ Dodano: 13-11-2012, 12:11 ]
Owczar napisał/a:
Na pewno jest poliftowy? Lift był we wrześniu 2000. Podeślij vin na PW.


no widzisz
lift niby we wrześniu 2000
ja mam auto po 2 lifcie, a VINiarka podaje date produkcji 03.2000
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-11-2012, 12:41   

Do obszaru poszukiwań dorzuciłbym jeszcze:
- elektryka (wtyczka, kable) na inhibitor switch jeśli masz a/t
- przekaźnik pompy paliwa (na grodzi)
- przekaźnik czasowy ecu
- stacyjka
- sygnał prędkościomierza (komunikacja ecu-prędkościomierz)
- ecu (zasilanie)
Inaczej mówiac elektryka do przejżenia.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
uki_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-11-2012, 12:06   

No i znalazła się możliwość podpięcia pod komputer. Błąd 23, a więc jednak czujnik położenia wałka. (jeszcze jakieś 2 inne, ale to podobno od zagazowania i nie są problemem).

Przeczytałem kilka wątków dotyczących tego błędu i czujnika, a w szczególności ten wątek i instrukcje naprawy od wawer82.
Niestety pierwsze zaskoczenie przyszło po rozebraniu czujnika - wygląda całkiem inaczej (pewnie to kwestia rocznika).
link
link

Drugi problem bardziej mnie zmartwił. Poszedłem do serwisu RTV i poprosiłem gościa o sprawdzenie połączeń. Niestety gość nie znalazł żadnych zimnych lutów, itp.

Pozostaje chyba przejrzeć dokładnie wtyczki i kable...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2012, 12:15   

uki_2, jestem przekonany, że to czujnik :)
no chyba, że - jak piszesz o gazie - to kwestia pocięcia instalacji i radosnej twórczości monterów lpg
przelutuj, co się da - tylko kolbą a nie transformatorem, bo tam silny magnes w czujniku jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.