[EA2A/W 2.0] Odpala i po chwili gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
uki_2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2012, 22:11 [EA2A/W 2.0] Odpala i po chwili gaśnie
|
|
|
Mam problem, który pojawia sie mocno nieregularnie.
Co jakiś czas mój misiek nie odpala, a w zasadzie odpala na 2-3 sekundy i gaśnie jakbym wyłączył stacyjkę. Silnik pracuje przez chwilę, ale równo, bez szarpania, dławienia, falowania obrotów itp., po prostu jakbym go sam zgasił po 3 sekundach.
Co ciekawe zdarza się to nieregularnie, czasami co 2 dzień, czasami przez 2 tygodnie mam spokój. Niezależnie też od tego, czy silnik jest ciepły czy zimny. Następnego dnia, a czasami po kilku godzinach problem ustępuje.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, a przynajmniej kontrolki nic nie wymrugały (nie wiem czy błędy, które nie są w danej chwili "aktywne" też wtedy "mrugają"). Nie mam chwilowo możliwości żeby podpiąć się pod komputer i sprawdzić stare błędy.
Raz niestety zgaśnięcie zdarzyło się podczas dojeżdżania do skrzyżowania, ale wtedy za 3 razem odpalił normalnie.
Jak na razie w innym temacie padła koncepcja o awarii immobilizera, bo jednak misiek odpala a to podobno wylkucza immo.
Niestety przyczyna dalej jest dla mnie zagadkowa. Słyszałem coś o "regulatorze wolnych obrotów" ale nie wiem co to. Może czujnik położenia wału ?
Nie chciałbym kupować po kolei wszystkich podejrzanych części, więc będę wdzięczny za sugestie jak dojśc do przyczyny kłopotów.
do adminów: jest podobny temat tu ale dotyczy EA5x i objawy są inne mimo podobnego tematu, jeżeli jednak uznacie, że to dublowanie - proszę przekleić a nie wyrzucać do kosza. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-11-2012, 00:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sebaswd
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 65 Skąd: pszów
|
Wysłany: 12-11-2012, 22:26
|
|
|
to ze odpala i gasnie nie wyklucza immo. jakies 2 tygodnie temu mialem do czynienia z tymi samymi objawami tylko ze w samochodzie kolegi (skoda ) i to wlasnie immo. bylo winne |
_________________ GALANT 2.0 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2012, 22:32
|
|
|
uki_2 napisał/a: | Może czujnik położenia wału ? | raczej wałka - strzelam, bo dotyka to co drugiego EA2...
jest spory temat dotyczący tego czujnika i jego ew. naprawy... |
|
|
|
 |
uki_2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2012, 22:46
|
|
|
W związku z chwilowym odpalaniem - immo wykluczył kolega m6riano.
Z ciekawości zadzwonilem do serwisu Mitsubishi w Krakowie i serwisant też powiedział, że to mu wygląda na immo, ale jako że jestem chwilowo za zachodnią miedzą, to zadzwoniłem też do lokalnego salonu i tutaj serwisant powiedział, że jak odpala choć na chwilę to na pewno nie immo ... bądź tu mądry. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-11-2012, 00:28
|
|
|
Problem z immo zgłosiła by także kontrolka silnika. |
|
|
|
 |
Dylan
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ4 1.6 16V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 48 Skąd: Nowy Dwór Maz.
|
Wysłany: 13-11-2012, 00:41
|
|
|
ja stawiam na czujnik polozenia walka rozrzadu objawy najbardziej pasuja. odpala i po kilku sekundach zaswieca sie check engine i gasnie. |
|
|
|
 |
uki_2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-11-2012, 00:48
|
|
|
Czytam inne wątki (o czujniku położenia wałka TDC) i pojawiają się wątpliwości. Poprawcie jak źle kombinuję.
1. Misiek jest poliftowy ('00) -> OBDII -> nie da się wymrugać błędów, tylko komputer pozwoli odczytać.
2. Wcześniej nie wiązałem tego z problemem z odpalaniem, ale teraz ... mianowicie czasami na zimnym silniku na pierwszym biegu (A/T) czuć szarpanie albo uczucie jakby bieg się "ślizgał".
W najbliższym czasie postaram się sprawdzić te zimne luty na czujniku. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-11-2012, 00:51
|
|
|
Na pewno jest poliftowy? Lift był we wrześniu 2000. Podeślij vin na PW. |
|
|
|
 |
uki_2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-11-2012, 01:32
|
|
|
Owczar napisał/a: | Na pewno jest poliftowy? Lift był we wrześniu 2000. Podeślij vin na PW. |
Pierwsza rejestracja 09.2000, ale rocznik modelowy to 2001. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-11-2012, 07:55
|
|
|
Mozliwe immo - powinna sygnalizować kontrolka CE, możliwe czujnik położenia wałka - tez powinno zasygnalizowac CE, sprawdzić jakie sygnały zanikają w momencie zgaśnięcia auta, moze też ktoś mial załozone dodatkowe zabezpieczenie i ono świruje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-11-2012, 12:41
|
|
|
Do obszaru poszukiwań dorzuciłbym jeszcze:
- elektryka (wtyczka, kable) na inhibitor switch jeśli masz a/t
- przekaźnik pompy paliwa (na grodzi)
- przekaźnik czasowy ecu
- stacyjka
- sygnał prędkościomierza (komunikacja ecu-prędkościomierz)
- ecu (zasilanie)
Inaczej mówiac elektryka do przejżenia. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
uki_2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-11-2012, 12:06
|
|
|
No i znalazła się możliwość podpięcia pod komputer. Błąd 23, a więc jednak czujnik położenia wałka. (jeszcze jakieś 2 inne, ale to podobno od zagazowania i nie są problemem).
Przeczytałem kilka wątków dotyczących tego błędu i czujnika, a w szczególności ten wątek i instrukcje naprawy od wawer82.
Niestety pierwsze zaskoczenie przyszło po rozebraniu czujnika - wygląda całkiem inaczej (pewnie to kwestia rocznika).
link
link
Drugi problem bardziej mnie zmartwił. Poszedłem do serwisu RTV i poprosiłem gościa o sprawdzenie połączeń. Niestety gość nie znalazł żadnych zimnych lutów, itp.
Pozostaje chyba przejrzeć dokładnie wtyczki i kable... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2012, 12:15
|
|
|
uki_2, jestem przekonany, że to czujnik
no chyba, że - jak piszesz o gazie - to kwestia pocięcia instalacji i radosnej twórczości monterów lpg
przelutuj, co się da - tylko kolbą a nie transformatorem, bo tam silny magnes w czujniku jest |
|
|
|
 |
|