[II 2.0 DID] Pompowtryskiwacze do wymiany ? |
Autor |
Wiadomość |
asus87
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13-11-2012, 20:38 [II 2.0 DID] Pompowtryskiwacze do wymiany ?
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniaków!
Coś nie tak dzieje się z moim 2 litrowym Outlanderem i chciałem zasięgnąć porady czy ktoś spotkał się z takim problemem. Spalanie w mieście 12l, brak mocy, wyskakiwanie i samoczynne znikanie pomarańczowych kontrolek. Auto było sprawdzanie i na komputerze pokazał się błąd doładowania turbiny, ale przed chwilą wróciłem od mechanika i Pan powiedział, że turbina jest sprawna i wszystkie przewody dochodzące do turbiny też. Byłem u kolegi ( w serwisie skody ) na ogólnym przeglądzie auta i tam też miałem czyszczoną przepławkę. Jutro dzwonie do serwisu mitsubishi w celu umówienia się na sprawdzenie pompowtryskiwaczy, ale obawiam się, że wynik będzie pozytywny i pozostanie tylko usiąść i płakać... dodam, że auto ma przejechane od nowości 92 500 km. Jakie są wasze sugestie, co jeszcze można sprawdzić? Z góry dzieki za pomoc
[ Dodano: 13-11-2012, 20:56 ]
Właśnie doczytałem, że Panowie na forum mieli problem ze spadającym wężem turbiny. Ja jak pojechałem do serwisu (skody) to okazało się, że kuny przegryzły mi jakieś przewody od turbiny... oczywiście usterka została usunięta i błąd skasowany, ale wróciła po jakiś 100-150km, a w komputerze ponownie pojawił się błąd doładowania turbiny... turbina dziś sprawdzania i co tu myśleć..? tytuł postu taki a nie inny, ale rozumiecie jak wraca sie od mechanika, a Pan sugeruje, żeby sprawdzić wtryski to zaraz człowieka nachodzą czarne myśli. Jeszcze raz dzięki za Wasze opinie |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-11-2012, 21:54
|
|
|
Spokojnie kolego, jako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP), mogę cię pocieszyć - awarie elektroniki pompowtrysków (najczęściej zdarzająca się usterka) objawia się zupełnie inaczej - silnik po prostu staje
Opisane przez ciebie objawy mogą wynikać wielu różnych przyczyn, ktoś mający praktykę w silniach TDI powinien dać sobie radę.
bonito |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-11-2012, 22:32
|
|
|
Zawór EGR? |
_________________
 |
|
|
|
 |
asus87
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 14-11-2012, 07:22
|
|
|
zawór egr czyszczony i jeszcze wymieniłem filtr paliwa. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-11-2012, 19:10
|
|
|
tester mut, nagranie z jazdy i nie powinno być problemów z diagnostyką
Masz chipa? jak tak, to odłącz go |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 15-11-2012, 21:08
|
|
|
mój brat 2 tyg. temu miał w fordzie galaxy podobny problem... silnik 2.0 138 km - czyli bliźniaczy - też zwierze mu weszło i pocharatało przewody od turbo - kilka wymienili , błąd usuneli i niby dobrze , ale po 50 km auto znowu osłabło.... pojechał na reklamację i ... wszystko ok. a auto nie jedzie... z racji że teść ma podnośnik to wprosiliśmy się do niego i na podniesionym aucie i zapalonym silniku brat dodawał gazu a ja po autkiem z lampką... okazało się że jest jeszcze jedna dziura w rurach , ale ujawnia sie dopiero jak turbo na max pompuje ciśnienie - wizualnie na postoju nic nie było widać , przy lekkim dodawaniu gazu też było git , ale przy wciśnieciu gazu na max "otwierała" się dziurka i uciekało ciśnienie - może u ciebie podobnie... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-11-2012, 21:48
|
|
|
jmgmotocykle napisał/a: | "otwierała" się dziurka |
no to wszystko jasne
bonito napisał/a: | jako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP) |
aż tak tragicznie było? |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-11-2012, 22:43
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | aż tak tragicznie było? |
Zaraz tam tragicznie - po prostu dwa razy autko stanęło, potem laweta i raz-dwa do serwisu Volkswagena - na szczęście za każdym razem za darmo - raz wymiana w ramach "akcji dobrej woli", drugi raz w ramach akcji serwisowej (w przeciwnym razie byłoby 16 tysięcy do tyłu;4 tys. za sztukę).
Wniosek dla mnie na przyszłość - moje przyszłe autko na pewno będzie miało silnik benzynowy (w miarę możliwości nie turbo i nie produkcji Volkswagena )
bonito |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-11-2012, 09:33
|
|
|
bonito napisał/a: | ako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP), mogę cię pocieszyć - awarie elektroniki pompowtrysków (najczęściej zdarzająca się usterka) | tam są inne pompowtryski - piezoelektryczne Siemensa, które jak pisałeś były wymieniane w ramach akcji serwisowej nawet po gwarancji. Outek ma Boscha, które zazwyczaj nie sprawiają kłopotów. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 16-11-2012, 16:30
|
|
|
rezon napisał/a: | tam są inne pompowtryski - piezoelektryczne Siemensa, które jak pisałeś były wymieniane w ramach akcji serwisowej nawet po gwarancji. | Ten rodzaj wtryskow jest niestety nienaprawialny i jedynym wyjsciem jest tylko ich wymiana. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 16-11-2012, 17:30
|
|
|
W OII 2.0 DID turbina jest skierowana do dołu i często do gruszki dostaje się brud. To może powodować jej nieprawidłową pracę, dalej do sprawdzenia jest zespolony zawór turbiny i egr-u, a później vaccum pompa. U mnie vaccum pompa na postoju pompowała 0,8 ale jak używałem hamulców to już nie domagała i dawała tylko 0,4. Także nie zawsze diagnoza na postoju coś wykaże.
Map sensor możesz przeczyścić jakimś preparatem na spirytusie do czyszczenia elektroniki np.: air sensor cleaner bo czasami jest zaolejony albo jakiś syf wpadnie.
A co do pompowtrysków to jest to model z literką G najmniej awaryjny można powiedzieć że bezawaryjny jak się jeździ na normalnej ropie. |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-10-2015, 21:21
|
|
|
bonito napisał/a: | Spokojnie kolego, jako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP), mogę cię pocieszyć - awarie elektroniki pompowtrysków (najczęściej zdarzająca się usterka) objawia się zupełnie inaczej - silnik po prostu staje
Opisane przez ciebie objawy mogą wynikać wielu różnych przyczyn, ktoś mający praktykę w silniach TDI powinien dać sobie radę.
bonito |
Witam a co sądzicie o takim błędzie?
P0607 - uszkodzony moduł sterowania szyny paliwowej
od czego zacząć poszukiwania? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2015, 13:01
|
|
|
leszek044 pisałem Ci wczoraj -> http://forum.mitsumaniaki...1426339#1426339 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|